pina zei:
Die A620 is eerder een prosumer product en de F30 meer hellend naar de consumermarkt.
Prosumer zou ik hem niet noemen. Canon maakt er al lang een gewoonte van om zelfs op de meeste compacts een volledig gamma aan manuele instellingsmogelijkheden toe te laten, iets wat ik alleen maar kan toejuichen. Nikon bijvoorbeeld heeft heel lang zelfs geen manueel instelbare ISO gehad...
Prosumer, dat ligt toch nog weer goed wat hoger.
SveltestSword zei:
kijk ik er zo naast of mist da ding nu echt aanpasbare shutterspeed?
Yep, één van de weinige Canons die geen shutter speed priority en aperture priority hebben. Je hebt wel een volledige manuele mode waarin je beiden kan instellen. Kan je ook heel veel mee doen natuurlijk.
Stond broertje A540 daar niet? Die heeft dat wel, en nog enkele extra's, en paste misschien nog net in budget.
Dat ze zei dat de A620 niet meer gemaakt wordt was waarschijnlijk een eigen interpretatie van "we hebben hem voorlopig niet in stock, de concurrentie wel, maar we willen wel dat ge hier koopt dus vinden we maar iets uit". Hadden ze geen A610 btw?