Archief - Game-PC (€1000 excl randapparatuur)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

speedycompany

Legacy Member
Hoi,

Ik ben van plan om een game-pc aan te schaffen van ronde de €1000 euro (excl randapparatuur, liefst wel al OS op).
Spijtig genoeg is mijn kennis van Hardware niet optimaal.

Zouden jullie me hiermee kunnen helpen?

Ook had ik nog een vraag over SSD's, hoe kan je deze het beste gebruiken? :)
M.a.w , gewoon je OS opzetten, samen met je programma's dan of hoe?

Gr,

Niels

bosiwollig

Legacy Member
kan je nog even wachten? want de hd 7xxx series van amd komen eraan. Met hoge performance en weinig verbruik.

speedycompany

Legacy Member
Wow, dat was wel héél snel!
Ik heb momenteel nog wel een pc in gebruik, dus het is niet super dringend, nee.

Wanneer zouden deze gereleased worden?

bosiwollig

Legacy Member
hmm dat is moeilijk te zeggen. Ik vind zelf ook niet zo heel veel info erover maar deze maand zouden de hd 7870 uitkomen, deze heeft vergelijkbare prestaties met hd 6970 . De 7950 en 7970 zouden in januari februari uitkomen denk ik. Ik ben wel niet zeker van deze datums. mss heeft iemand anders meer info erover. (https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/amd-radeon-hd-7000-series.815807)

edit:
- Als cpu kan je best een intel i5 2500k nemen denk ik ( als je beslist nu te bouwen),
- 8gb ddr3 geheugen (maakt niet uit welke snelheid).
- Een crucial m4 ssd is de beste koop denk ik ( niet zeker ).
- De kast is voornamelijk een persoonlijke keuze.
- HDD een f3 1tb van samsung
- 6950/70 / een 7xxx serie
- moederbord: ASRock Z68 EXTREME3 GEN3
- voeding: XFX XXX Edition 650 watt
- een scythe mugen 2/3
- de goedkoopste dvd brander

speedycompany

Legacy Member
Ja, dat dacht ik ook al.. De i5 2500K is momenteel de beste processor als ik hier wat rondkeek op het forum.

Maar dan is het misschien beter dat ik nog even wacht met bouwen, tot begin volgend jaar...

speedycompany

Legacy Member
Ok, zal ik nog even wachten op andere reacties!
Al enorm bedankt voor je mening en hulp!

Musk

Legacy Member
Als je kan wachten zou ik inderdaad even wachten, ik heb nogal hoge verwachtingen van de 7xxx reeks. Ik ben van plan me er ook zo eentje in te rammen zodra ze beschikbaar zijn. :)

speedycompany

Legacy Member
De kast zelf maakt me niet zoveel uit, al vind ik dat blauw wel vetjes.
Je winkelmandje toonde enkel de kast, maar ik heb de specs zo goed en zo kwaad mogelijk toegevoegd...

Linkje

Wat ik me ook wel afvraag : als ik rondkeek op het forum zag ik een aantal mensen een dual GPU setup maken, wat is de toegevoegde waarde hiervan (t.o.v de HD9670) ?

bosiwollig

Legacy Member
Zie je nu de link wel? :http://azerty.nl/winkelmandje/winke...458157]=1&product[383039]=1&product[394013]=1 ( je kan die 6950 altijd wisselen met een 6970 als je wil. Dat zal nog betere prestaties leveren, maar kost ook meer)

Wanneer je 2 grafische kaarten in je pc steekt gaan die 2 kaarten samenwerken en ga je dus hogere prestaties krijgen dan wanneer je slechts 1 kaart gebruikt. Aan de andere kant heb je dan wel meer lawaai en stroomverbruik. Het gebruiken van 2 kaarten heet bij amd crossfire en bij nvidia SLI.

verreckie

Legacy Member
Vermijd liever die builder van alternate, geeft vaak fouten aan die eigenlijk wel perfect kunnen.

bosiwollig

Legacy Member
dat systeem van cervant is zeker minder goed. Dat heeft slechts een hd 6870 met 1gb vram. moederbord? voeding? met die build van azerty ga je een pak verder raken.

speedycompany

Legacy Member
Ok, dus dit heb ik momenteel vanuit jullie configs (mét randapparatuur):
<<Config met randapparatuur>>

Ik had gerekend op een 1250 euro inclusief randapparatuur, dus dit komt goed in de buurt!

Is het best dat ik nog even wacht op tot de 7950 uit is? En zo ja, gaat deze dan rond dezelfde prijsklasse liggen als de 6950?

En als ik het goed begrijp is de SSD om alle programma's en OS op te zetten en de andere HDD puur voor data?

ATI

Legacy Member
Ssd is voor uw os w7 op te zetten en programma's dat jij heel snel wilt laden en veel gebruikt,hdd voor de rest!

Nu de 7870 zou presteren als een amd 6970 iets sneller als een 6950,7950 zou nog stuk sneller moetten zijn prijs van een 7950 schat ik toch rond 270&#8364;,maar kan ik eigenlijk niet zeggen,maar vermoed dat.

speedycompany

Legacy Member
Uhu, dus iets hoger dan mijn huidige config...
Ik ga hier eens goed over slapen en dan beslissen of ik nog ga wachten of niet...

Ik bedank iedereen voor de hulp!

bosiwollig

Legacy Member
Ziet er goed uit. Die windows is in het nederlands. Ik heb die persoonlijk,Liever in het Engels maar das persoonlijk natuurlijk. heb je eigenlijk reviews gezocht van die monitor, van monitors Ken ik niet zoveel.
wat de gpu betreft zou ik als je wacht gaan voor een 7870. Die gaat ietsje betere prestaties geven aan het lage verbruik van 120 watt. ( als de geruchten kloppen)

Ik weet niet of de geruchten kloppen maar....
http://www.bouweenpc.nl/nieuws/hard...aat-500-dollar-kosten-hd-7950-een-maand-later

Btw: heb je Al een (game)muis?

speedycompany

Legacy Member
Qua monitor vond ik niet echt reviews ervoor. Hier zal ik zelf best ook nog wat opzoekwerk voor moeten doen, maar suggesties zijn altijd welkom ;)

Een gaming muis heb ik, mijn goede oude Logitech MX518.
Op de site die je gaf stond dar de 7870 waarschijnlijk in maart zou uitkomen. Maar zo lang ben ik ook weer niet van plan om te wachten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan