Archief - Game PC €1500

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Iraqi

Legacy Member
Knutselwerkje:

Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 775, 939, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM3, 1155, 77 m³/h 20,79*

ASUS ENGTX570 DCII/2DIS NVIDIA GeForce GTX 570, 1280 MB, 320 Bit, PCIe x16 v2.0 299,-*

Intel® Core™ i7-2600 4x 3400 MHz, 4x 256 kB, 8192 kB, Sandy Bridge 254,-*

Antec TruePower New Series TP-750 750 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 9 x, 9 x 124,90*

Big Tower:
Chieftec CA-01 B-B-SL 6x 5,25" extern, 2x 3,5" extern, 8x 3,5" intern, ATX, µATX, E-ATX 89,90*

Behuizingen Koelers:
Cooler Master SickleFlow 120 Blue LED 120x120x25 mm, 118,4 m³/h, 19 dB(A), tot 2000 rpm = 11,98 (dit zijn er 2)

1 xBlu-ray Combo Serial-ATA
Samsung SH-B123L 12 speed, 16 / 8 / 8 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed 69,90*

ASRock P67 Extreme4 (B3) Intel® P67 Express, ATX, 3x PCIe 2.0 x16, SLI, CrossFire, 1155 137,90*

Western Digital WD15EARS 1.500 GB, 8,9 / 64 / -, € 0,04*, Serial ATA/300 62,90*

2 xGeheugen DDR3-1066
Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1066 4096 MB, CL7 7-7-20, 1 stuk(s), PC3 8500 = 39,98*

Dit is samen zo'n €1111.
Mijn budget is €1500, maar hier moet nog een scherm, een muis, toetsenbord en headset om te gamen bij.
Scherm dat ik aan Acer H244 Habmid (€160), muis, toetsenbord en headset geen idee, hier ken ik niets van.

Ik weet dat er dagelijks veel van deze topics zijn, maar ik ben niet zo bekend met al deze dingen dus toch graag jullie mening, advies, aanpassingen die jullie zouden doen.

Woodster

Legacy Member
Om even wat opmerkingen bij je systeem te geven :

Je processor kan je best veranderen naar een i5-2500K processor. Deze kan je namelijk overclocken, wat wel eens handig is bij het gamen (verbeterd je fps). De 2600 serie geeft geen enkele meerwaarde als je aan het gamen bent. Verloren geld dus. Moest je niet willen overclocken, ga dan voor de i5-2500 (zonder K!) processor.

Je voeding zou ik ook veranderen. Volgens mij is 750W ten eerste al een serieuze overkill voor dit systeem, en ten tweedde kies je best een voeding van XFX of corsair. Ik zou je een 550W voeding aanraden, misschien een beetje meer als je van plan bent te overclocken of crossfire/Sli te gaan.

Ten derde zou ik je ram ook verlagen naar 4gig. 8 gigabyte is nutteloos als je deze computer gaat gebruiken voor gamen. 4 gigabyte lijkt mij meer dan genoeg.

Veel mensen gaan je ook aanraden om voor de 6950 dirt 3 edition te gaan ipv de GTX 570. De 570 is iets beter dan de 6950 dirt 3 maar je betaald er dan ook wel veel meer voor. Ik zou je aanraden wat benchmarks op te zoeken op het internet vooraleer je een keuze maakt.

En om mee te eindigen : WD harde schijven lijken mij vrij duur ivm harde schijven van bijvoorbeeld samsung.

Ik hoop dat ik je wat kon helpen :)

verreckie

Legacy Member
Hardware: Azerty
SSD om windows + veel gebruikte programma's op te installeren.
Kast is eigen keuze, moet je voor jezelf uitmaken wat jij mooi vind.
Heb je wel een blu-ray speler/ brander nodig? Zo niet, weg ermee.
Spinpoint f3 als schijf gebruiken voor alle andere documenten, foto's, films, games,...
Een voeding van 650w zal meer als voldoende zijn. Ook voor toekomstige crossfire.
Mobo is hetzelfde.
Cpu vervangen naar een i5-2500k (indien je gaat overclocken), anders neem je een i5-2400. En zoals reeds gezegd is een i7 compleet nutteloos om te gamen, en bespaart het je heel wat geld.
Met 4gb ram heb je in principe genoeg, maar door de lage prijzen kun je meteen naar 8gb gaan.
Grafische kaart naar hd6950. Een gtx570 kost heel wat meer, maar presteert niet zoveel beter.

Scherm: Dell UltraSharp U2311H - 58,4cm(23'')/ 10.000:1 / 300 cd/m² / 8ms - Dell *| redcoon België

Iraqi

Legacy Member
Nu ik al 2 weken gewerkt heb en mijn geld dus bijna binnen moet ik gaan beslissen. Gisteren kreeg ik nog volgend voorstel:een Moederbord Gigabyte X58A-UD5 met CPU Intel i7 950 processor voor €350, nieuw.
Is dit de de moeite of zouden jullie voor dit geld toch iets anders aanraden?

Psy

Legacy Member
Idd, voor die prijs kunt ge currentgen krijgen & zelf nog een stuk goedkoper.
Zet I7 uit uw hoofd tenzij ge echt veel met 3D programs & CAD gaat werken, de hyperthreading winst in games is echt miniem/nihiel, en ge bespaart 70euro op een i5 2500k die ge dan weer kunt spenderen aan wat anders.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan