Archief - Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fraCk

Legacy Member
Ik ga dus volgende week een nieuwe pc halen, waarschijnlijk in duitsland. Ik ben tot dit systeem gekomen:

1024MB PC3200 400MHz CL2.5 (2x512MB) G.Skill
CPU AMD Athlon 64 3700+ S939 San Diego Box
DVD-Brenner Sony DW-Q30A +/- 16x16x8x Double Layer beige
160GB SATA Maxtor 6L160M0 8MB 7200rpm
Miditower APlus Qubic CS-3010 schwarz
370W Enermax NoiseTaker EG375AX-VE(G) SFMA
Asus A8N-E NF4Ultra (Sound, GLan, SATA2)
Radeon 256MB Sapphire X800GTO² Retail

846.80€ incl btw


Nu mijn vragen :p
Is die voeding genoeg voor dit syteem of moet ik een sterkere nemen ?
En de x800GTO² zou zelfs beter zijn dan de 6800GS, en dan ook nog 20 euro goedkoper. Iemand die weet als hier iets van klopt ?
Grts :)

Yank

Legacy Member
- welk geheugen is dat precies? Gskill verkoopt vooral geheugen voor overclockers, maar dat is meestal duurder en nutteloos als je niet gaat overclocken. Ze hebben ook wel paar types value-ram, wat meer dan voldoende is voor niet-oc.
- als dvd-writer zou ik BenQ 1640 of NEC4550 nemen indien mogelijk
- Die X800GTO² zal iets beter zijn als je hem flasht naar een X850XT, wat bij al deze kaarten kan. Standaard zal hij wat trager zijn.
- voeding is sterk genoeg

fraCk

Legacy Member
Yankee zei:
- welk geheugen is dat precies? Gskill verkoopt vooral geheugen voor overclockers, maar dat is meestal duurder en nutteloos als je niet gaat overclocken. Ze hebben ook wel paar types value-ram, wat meer dan voldoende is voor niet-oc.
- als dvd-writer zou ik BenQ 1640 of NEC4550 nemen indien mogelijk
- Die X800GTO² zal iets beter zijn als je hem flasht naar een X850XT, wat bij al deze kaarten kan. Standaard zal hij wat trager zijn.
- voeding is sterk genoeg
-Gskill was goedkoper dan GEIL enzo, en ik zag weinig verschil.
Dit geheugen dus
-ok bij deze de BenQ 1640 :)
-Dus je kan de x800GTO² flashen naar een x850XT? of een x800XT ?
-ok :p
/Edit: oei dubbel :)

Yank

Legacy Member
- 't is value-ram van Gskill, maar ze zijn nog niet zo slecht hoor (qua overclock-mogelijkheden dan)
- ok :)
- X850XT, kan altijd

fraCk

Legacy Member
ahja, moet de koeling ook verandert worden bij die BIOS flash? Of maakt dat niet veel uit als ge nog niet gaat overclocken.
Grts

Yank

Legacy Member
Standaard koeler is genoeg voor flash naar X850XT, die kan het zeker houden ;)

Mich

Legacy Member
Ik zou een iets grotere harde schijf nemen, voor een paar euro's meer heb je een 200gb sata HD. Rest van de config ziet er goed uit :).

fraCk

Legacy Member
Mich zei:
Ik zou een iets grotere harde schijf nemen, voor een paar euro's meer heb je een 200gb sata HD. Rest van de config ziet er goed uit :).
idd had ik niet gezien, ik zal maxtor nemen dan of is dat veel verschil met WD ?
maar normaal kom ik daar wel mee toe dus
Grts

RealFlub

Legacy Member
voor dat er hier discussie komt met Davion en Eniac ;) (zie ander topic)

aangezien jij Maxtor vertrouw neem je dan maar maxtor, maar WD zijn iets koeler :)

fraCk

Legacy Member
RealRoot zei:
voor dat er hier discussie komt met Davion en Eniac ;) (zie ander topic)

aangezien jij Maxtor vertrouw neem je dan maar maxtor, maar WD zijn iets koeler :)
ok dan :)
welke topic btw ? :p

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ahja, die was er ook nog ! :D
Maar er zijn al erg veel topics over geweest hoor...

fraCk

Legacy Member
lol leuke threads :p
Ik denk dat ik toch WD neem, die heb ik ook altijd gehad. Mijn broer zijne maakt altijd kei veel lawaai dadelijk checken als dat een maxtor is, dan weet ik genoeg :p
/Edit; hij heeft idd een maxtor, mijn keuze wordt WD dus weet wel nog niet hoeveel gb :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan