Archief - Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EndjA

Legacy Member
MSI K8N Neo4 Platinum 129,99
AMD Athlon64 X2 4200+ 64bit Boxed Sckt939 387,49
OCZ 1GB Kit Dual Channel Platinum rev2 205
Antec Super lanboy ATX NO PSU 78,99
OCZ Modstream 520Watt PSU 118,99
Sapphire X1900XTX 512MB ATI 675

(of een andere 3d kaart kopen? SLI doen of niet doen, met ander mobo dan uiteraard?)

Goed systeem of mss hier en daar een aanpassing?

Speciall

Legacy Member
da lijkt mijn een schoon goe PCke,
mss de 4400+ ipv de 4200, meer cache.
en mss de OCZ laten vallen als je niet zou overclocken, gewoon corsair HSP rammekes ofzo

SLI zou ik nie doen, schoon voor in de benchmarks, ma voor de rest...

EndjA

Legacy Member
Speciall zei:
da lijkt mijn een schoon goe PCke,
mss de 4400+ ipv de 4200, meer cache.
en mss de OCZ laten vallen als je niet zou overclocken, gewoon corsair HSP rammekes ofzo

SLI zou ik nie doen, schoon voor in de benchmarks, ma voor de rest...

Mja processor kan ik dan later nog veranderen. schilt het veel in cache 4200 vs 4400 ?
Beetje overclocken doe ik wel maar niet overdreven. zou ik het dan laten staan? of toch voor Corsair HSP ram gaan. Maar die hebben ze niet bij hofline.

Mss de grafische kaart, zijn er goedkopere (met de zelfde prestaties uiteraard) op de markt?

vinnieman

Legacy Member
de 7800 gt is zen geld meer dan waard...en is zo'n 100 euro's goedkoper (maar veel verschil met de 7800gtx zal je wss niet merken)
prijs/kwaliteit is de 7800gt het beste!

fraCk

Legacy Member
vinnieman zei:
de 7800 gt is zen geld meer dan waard...en is zo'n 100 euro's goedkoper (maar veel verschil met de 7800gtx zal je wss niet merken)
prijs/kwaliteit is de 7800gt het beste!
1900 XTX = 650 euro
7800 GT = 350 euro
Is toch een goeie 300 euro als ik goed kan tellen :)
Met dat geld kunt ge een 4400 nemen idd ;)

Davion

Legacy Member
- Neem een AMD A64 X2 4400+
- Neem een 7800GT

Voor de rest niets veranderen.

RealFlub

Legacy Member
neem idd een 7800GT en 2x1024MB (value corsair zijn meer dan voldoende)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Idd, 7800GT (ofwel mss nog de 7800GTX 512MB, die scheelt toch ook weer wat in prijs met de X1900XTX).
Dan idd een X2 4400+ ipv de X2 4200+.
2x 1024MB ValueRam zal idd ook wel goed zijn. Overclocken zal je er ook wel lichtjes mee kunnen doen, maar niet overdreven. Je gaat er iig meer aan hebben dan 2x 512MB.
SLI zou 'k niet doen tenzij je nu echt al per se 2 high-end graka's wil kopen.

the_brainiac

Legacy Member
EndjA zei:
Mja processor kan ik dan later nog veranderen. schilt het veel in cache 4200 vs 4400 ?
scheelt 512kb per core :) dus 1mb in totaal ;) als je die 4200+ ben je beter af met 3800+,die krijg je zo op 4200+ speeds :)

Mergil

Legacy Member
geen 2*1024 value ram nemen

je gaat je oc hoe klein ook, compleet omzeep helpen door 2 gig te steken.

2gig ram is nog altijd zware overkill zelfs bij zware games en applicaties. 1 gig is nog altijd meer als voldoende.

en kwa merk. neem die oc-z 2*512 van rond de 150€ met latecy 2-3-2-6

is niet te duur en te vergelijken met corsair met hsp. je kan er ook nog redelijk mee overclocken, maar ook al oc je niet is dit ram zeker goed.

neem idd een 4400+ en 7800GT(X)

Jense777

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Agree.

2 GB RAM is luxueus, maar eens je ermee werkt kan je moeilijk meer zonder, geloof mij. En het zal niet lang meer duren (als het nu nog niet het geval is) vooraleer de 2e gig helemaal 100 % tot z'n recht komt.

orez

Legacy Member
voor zware applicaties is 2 GIG RAM zeker geen overkill... voor games momenteel mss wel nog.

Mijne laptop draait op 2 GIG RAM 2*1024, waar hij vroeger op 2*512 Draaide... en geloof me, als ik nu erop moet werken, het gaat nog vlotter en minder frustrerend soms dan vroeger... komt toch zeker wel al tot zen recht ;)

Mergil

Legacy Member
tot op het moment maakt 2gig en 1gig nog geen kluit verschil uit.

het feit dat het zogezegd "soepelder" draait is volledig subjectief. het lijkt mss zo omdat je het zo wilt en zo ziet. kan ook gwn aan config verandering liggen: verandering ram config kan verschil van timings en samenwerking cpu-ram veroorzaken.

geloof me vrij 1 gig ram is nog altijd meer dan voldoende, om winxp, games, zware apps enz zeer soepel te draaien.

natuurlijk als je voorbereid wilt zijn op Vista, en een config van 2*512 niet 4*512 wilt maken (4 slotn gebruikt bij amd is niet optimaal) kan je idd beter nu al voor 2*1024 gaan. maar dat gaat je natuurlijk nu al meer kosten terwijl het tot vista uitkomt zo goed als nutteloos is. zeker voor games.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Tjah, als je bij taakbeheer kijkt en je ziet bij geheugengebruik waardes > 1024 staan is het zeker niet nuttig e...

Decay

Legacy Member
Heb je zelf al met 2 gig gewerkt Mergil? Zoja: das uw mening. Zonee: probeer het eens, en kom dan nog eens terug :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan