Archief - Game setup

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sileced`

Legacy Member
hello,

eindelijk terug eens systeem updaten (budget 1300€):

Moet te vinden zijn bij www.tones.be of www.codima.be.

Enkel:

- moederbord, cpu, ram, 3dkaartje, hd, dvdbrander, deftige koeling cpu ( men OCZ 450W zal wel een 64bit setup kunnen trekken zeker ? )

ik had dit in gedachten (nieuwe suggesties of veranderingen zijn welkom):

<Zal vooral voor gaming gebruikt worden>

- AMD 64bit X2 3800+ boxed
- 7800GS ( AGP ) of 7800GT 265MB ( SLI)
- Sata HD maar welke :s 120GB max
- MSI NEO-FI
- 2Gig ram (corsair pc3200?)
- Nec dvd brander+labelflash
- Windows XP 64 bit versie ook best nemen zeker ?

ik ben er niet echt meer van op de hoogt dus als iemand die meer up to date is me zou willen helpe ben ik hem/haar zeer dankbaar :p

greetz,
Thomas

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Komt van Tones:

Msi K8n Neo4-f Socket 939
CORSAIR 1024MB PC3200 VALUESELECT
AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR
NEC 4551 16X BLACK DVD-RW LABELFLASH TECHNOLOGY
SEAGATE 120GB 8MB SATA300 7200RPM ST3120813AS
MSI NX7800GTX-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7800 GTX
ZALMAN Cnps 7700-CU ALL CPU Support

Alles samen : 1182,25 €

Voeding zal wel sterk genoeg zijn.

Windows XP 64 is nutteloos, wacht op Windows Vista.

Sileced`

Legacy Member
{YA}Gr3c0 zei:
Komt van Tones:

Msi K8n Neo4-f Socket 939
CORSAIR 1024MB PC3200 VALUESELECT
AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR
NEC 4551 16X BLACK DVD-RW LABELFLASH TECHNOLOGY
SEAGATE 120GB 8MB SATA300 7200RPM ST3120813AS
MSI NX7800GTX-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7800 GTX
ZALMAN Cnps 7700-CU ALL CPU Support

Alles samen : 1182,25 &#8364;

Voeding zal wel sterk genoeg zijn.

Windows XP 64 is nutteloos, wacht op Windows Vista.

dus normale Windows XP zal geen problemen geven met 64bit, GTX niet een beetje overdreven :oink: verschil was toch klein tussen GT en GTX in 256mb versie toch ? Ge neemt Neo4-f maar die ondersteund toch geen SATA-2 maar ge neemt wel een SATA2 HD ?

fraCk

Legacy Member
Sileced` zei:
dus normale Windows XP zal geen problemen geven met 64bit, GTX niet een beetje overdreven :oink: verschil was toch klein tussen GT en GTX in 256mb versie toch ? Ge neemt Neo4-f maar die ondersteund toch geen SATA-2 maar ge neemt wel een SATA2 HD ?
Nee die windows agat geen problemen geven.
7800 GT is beste atm prijs/kwaliteit, als ge die neemt kunt ge misschien een 4400 X2 op de kop tikken ;). Moet niet natuurlijk :p

Sileced`

Legacy Member
fraCk zei:
Nee die windows agat geen problemen geven.
7800 GT is beste atm prijs/kwaliteit, als ge die neemt kunt ge misschien een 4400 X2 op de kop tikken ;). Moet niet natuurlijk :p

ik kom van 2800+ barton core dus het gaat nu al een enorm verschil zijn :p ik zag daarnet op site van tones dat de 7800GT weg is va MSI enkel nog de GTX :confused:

Davion

Legacy Member
Dit:

- MSI K8N Neo4-FI
- AMD A64 X2 3800+
- 2x1024Mb Corsair ValueSelect.
- GeForce 7800GT
- WD HDD 160GB SATA WD1600JD
- NEC ND4551 LabelFLASH

- u OCZ voeding gaat goed zijn, en idd XP64 is overbodig, wacht op Vista.

Sileced`

Legacy Member
Davion zei:
Dit:

- MSI K8N Neo4-FI
- AMD A64 X2 3800+
- 2x1024Mb Corsair ValueSelect.
- GeForce 7800GT
- WD HDD 160GB SATA WD1600JD
- NEC ND4551 LabelFLASH

- u OCZ voeding gaat goed zijn, en idd XP64 is overbodig, wacht op Vista.

in deze vorm zal het wel ongeveer blijven, geen cache bij HD ?

thx everybody :p

Sileced`

Legacy Member
Sileced` zei:
in deze vorm zal het wel ongeveer blijven, geen cache bij HD ?

thx everybody :p

alternatief voor 7800GT want staat niet meer op de site van Tones:confused:

jannick werckx

Legacy Member
@sileced: MSI K8N NEO4 FI , ondersteunt wel degelijk SataII ze, ik heb ook WD SataII schijf gecombineerd met dit mobo..

Yank

Legacy Member
Sileced` zei:
alternatief voor 7800GT want staat niet meer op de site van Tones:confused:
Kun je die niet bij Codima gaan halen?

config daar:
Amd Athlon 64 Bit 4200+ Boxed X2 Dual Core With Cooler S939 Processoren &#8364; 395.00 &#8364; 395.00
Point Of View Nvidia 7800 GT Pci-E 256 mb + 2x Dvi Grafische Kaarten &#8364; 319.00 &#8364; 319.00
Nec Dvd Writer 4550 +/- R/RW 16x DL Dvd Ram Bulk Black Cd/Dvd... &#8364; 46.00 &#8364; 46.00
1024 Mb DDR 400 Met 3 Jaar Garantie Geheugen &#8364; 92.50 &#8364; 185.00 => 2x
Gigabyte K8NF-9(S939-Nforce 4-Pci-E-Ddr 400-Sata Raid-Glan) Moederborden &#8364; 95.00 &#8364; 95.00
Seagate Barracuda 7200.7 160 Gb 7200 Rpm 8 mb Harde Schijven &#8364; 84.50 &#8364; 84.50
Totaal &#8364; 1124.50

belgarath03

Legacy Member
ga je hem zelf ineen steken of laten doen, anders kun je ook eens kijken op de site van www.jaha.be ze hebben de artic cooling voor amd, kost minder dan die van zalman en koelt toch wel wat beter, da is dan de Artic Cooling Arctic Freezer 64 PRO, is &#8364;21, als je echte koeling wil: Scythe, da is een merk ook te verkrijgen bij jaha.be

Sileced`

Legacy Member
belgarath03 zei:
ga je hem zelf ineen steken of laten doen, anders kun je ook eens kijken op de site van www.jaha.be ze hebben de artic cooling voor amd, kost minder dan die van zalman en koelt toch wel wat beter, da is dan de Artic Cooling Arctic Freezer 64 PRO, is &#8364;21, als je echte koeling wil: Scythe, da is een merk ook te verkrijgen bij jaha.be


zelf natuurlijk :)

jannick werckx zei:
@sileced: MSI K8N NEO4 FI , ondersteunt wel degelijk SataII ze, ik heb ook WD SataII schijf gecombineerd met dit mobo..

soz kzag het niet derect staan tussen specs op site :p

Sileced`

Legacy Member
Yankee zei:
Kun je die niet bij Codima gaan halen?

config daar:
Amd Athlon 64 Bit 4200+ Boxed X2 Dual Core With Cooler S939 Processoren &#8364; 395.00 &#8364; 395.00
Point Of View Nvidia 7800 GT Pci-E 256 mb + 2x Dvi Grafische Kaarten &#8364; 319.00 &#8364; 319.00
Nec Dvd Writer 4550 +/- R/RW 16x DL Dvd Ram Bulk Black Cd/Dvd... &#8364; 46.00 &#8364; 46.00
1024 Mb DDR 400 Met 3 Jaar Garantie Geheugen &#8364; 92.50 &#8364; 185.00 => 2x
Gigabyte K8NF-9(S939-Nforce 4-Pci-E-Ddr 400-Sata Raid-Glan) Moederborden &#8364; 95.00 &#8364; 95.00
Seagate Barracuda 7200.7 160 Gb 7200 Rpm 8 mb Harde Schijven &#8364; 84.50 &#8364; 84.50
Totaal &#8364; 1124.50

Maar die hebben de MSI 7800GT ook nog niet binnen, zou wel handig zijn mits ik zelf van lokeren ben (half uurtje rijden) :)
Alleen is gygabite wel een betrouwbaar merk, en welk merk zou ik nemen kwa ram ?

gygabite K8FN-9 hebbe ze niet binnen, ff best bellen voor leveringstermijn.

Gij werkt er zeker :wtf: :D

Sileced`

Legacy Member
deze zal het dan worden mits misschien nog aanpassing moederbord (wegens stock)

* Amd Athlon 64 Bit 4200+ Boxed X2 Dual Core With Cooler S939 Processoren &#8364; 395.00 &#8364; 395.00
* Point Of View Nvidia 7800 GT Pci-E 256 mb + 2x Dvi Grafische Kaarten &#8364; 319.00 &#8364; 319.00
* Nec Dvd Writer 4550 +/- R/RW 16x DL Dvd Ram Bulk Black Cd/Dvd... &#8364; 46.00 &#8364; 46.00
* Corsair 1024 mb Ddr 400 XMS 3200 Geheugen &#8364; 119.00 &#8364; 238.00
* MSI K8N SLI FI &#8364; 1115.00
* Seagate Barracuda 7200.7 120 Gb 7200 Rpm 8 mb Harde Schijven &#8364; 85.00 &#8364; 85.00 *

Totaal &#8364; 1243.00

ramgeheugen zal wel deftig zijn om te gamen zeker ( battlefield & andere )

fraCk

Legacy Member
Sileced` zei:
geen agp, de 7800GS is toch nog niet voor de komende weken
Idd neem de MSI K8N FI ..
Deze is geen AGP, er is gewoon geen SLI (2 graka's tegelijk) wat toch overkill zou zijn.

Sileced`

Legacy Member
fraCk zei:
Idd neem de MSI K8N FI ..
Deze is geen AGP, er is gewoon geen SLI (2 graka's tegelijk) wat toch overkill zou zijn.

maar ver tijd om te bestellen zekker mits er niemand nog opmerkingen heeft

* Amd Athlon 64 Bit 4200+ Boxed X2 Dual Core With Cooler S939 Processoren &#8364; 395.00 &#8364; 395.00
* Point Of View Nvidia 7800 GT Pci-E 256 mb + 2x Dvi Grafische Kaarten &#8364; 319.00 &#8364; 319.00
* Nec Dvd Writer 4550 +/- R/RW 16x DL Dvd Ram Bulk Black Cd/Dvd... &#8364; 46.00 &#8364; 46.00
* Corsair 1024 mb Ddr 400 XMS 3200 Geheugen &#8364; 119.00 &#8364; 238.00
* MSI K8N SLI FI &#8364; 1115.00
* Seagate Barracuda 7200.7 120 Gb 7200 Rpm 8 mb Harde Schijven &#8364; 85.00 &#8364; 85.00 *

Totaal &#8364; 1243.00

Davion

Legacy Member
- Ik zou een AMD A64 X2 3800+ nemen, de 4200+ is gewoon wat hoger geclockt en is zijn prijs eigenlijk niet waard, de X2 3800+ en de X2 4400+ zijn de interessantste (4400+ heeft 2x1Mb L2 cache)

Voor de rest nice config
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan