Archief - Gaming pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ILIQUID

Legacy Member
Joo dudes,
ga mij ook nog eens een nieuwe build samensteken. Moet dus niet door shop gebeuren. Aangezien ik student ben is het budget rond de 1000 euro. Heb hier wel al een SSD en Interne harde schijf liggen dus die moet er niet meer bij. Ook heb ik al een muis, keyboard en scherm liggen.


Laat u gaan, alvast bedankt ;)

ILIQUID

Legacy Member
Incl windows ja :)

Ik weet wat overclocking is, maar weet niet goed de nadelen ervan..

verreckie

Legacy Member
Azerty

Bij overclocken is het grootste gevaar dat je cpu te warm wordt en dus kapot gaat, of als je te ver gaat overclocken dat je het gewoon 'opblaast'.
Je zal ook wat snellere slijtage hebben, maar tegen die tijd heb je al lang weer een nieuwe cpu.
En ik geloof ook dat je garantie dan vervalt van je cpu.

Indien je beslist om niet te gaan overclocken, kun je de i5-2500k vervangen door een i5-2400/2500 en kun je de scythe mugen 2 laten vallen.

ILIQUID

Legacy Member
Merci

maar enkele vraagjes: is het mogelijk alsk die 4 GB ram vervang door 8 GB? en die i5 processor door een AMD Phenom II X6 met 6 cores?

+ Zal ik met deze setup BF3 kunnen spelen en ondertussen frapsen?

verreckie

Legacy Member
Je kan die 4Gb vervangen door 8Gb ram, alleen zal dat geen verschil in prestaties geven.
4Gb ram is ruim voldoende om te gamen.

Cpu kun je vervangen door een amd, maar dan moet je ook het moederbord veranderen.

Op je laatste vraag: ja, je gaat dit kunnen spelen. Op welke settings? Onbekend.

MaximV

Legacy Member
TimeBandit_b zei:
Merci

maar enkele vraagjes: is het mogelijk alsk die 4 GB ram vervang door 8 GB? en die i5 processor door een AMD Phenom II X6 met 6 cores?

+ Zal ik met deze setup BF3 kunnen spelen en ondertussen frapsen?

Een i5 2500K is veel beter als een X6 dus ik zou de cpu niet veranderen.

ILIQUID

Legacy Member
verreckie zei:
Je kan die 4Gb vervangen door 8Gb ram, alleen zal dat geen verschil in prestaties geven.
4Gb ram is ruim voldoende om te gamen.

Cpu kun je vervangen door een amd, maar dan moet je ook het moederbord veranderen.

Op je laatste vraag: ja, je gaat dit kunnen spelen. Op welke settings? Onbekend.

Ok, kan ik dan ondertussen ook fraps gebruiken, denk je?
MaximV zei:
Een i5 2500K is veel beter als een X6 dus ik zou de cpu niet veranderen.

Hoe komt dat, de X6 heeft toch zes cores + 3.2 Ghz?

Zie net dat de i5 2500K 3.3 Ghz heeft., maar wel 4 cores ..

SpeedFreak.be

Legacy Member
Cores en GHZ vertellen maar het halve verhaal sla er maar een een paar benchmarks op na.

MegaMentor

Legacy Member
Over dat overclocken, via Google kom je op massas guides en tutorials op verschillende mobo's om een stabiele overclock te doen naar 4.5Ghz. Bekijk het is en beslis voor uzelf.

ILIQUID

Legacy Member
Heb hier blijkbaar nog een mooi moederbord liggen, perfect voor oc

mdgf

Legacy Member
Hoe komt dat, de X6 heeft toch zes cores + 3.2 Ghz?

Zie net dat de i5 2500K 3.3 Ghz heeft., maar wel 4 cores ..
en.wikipedia.org/wiki/Megahertz_myth
AnandTech - Bench - CPU
Wat denk je?
Komt daar nog bij dat de i5 veel beter overklokt en dat er veel (de meeste) programma's zijn die bijlange geen 6cores gebruiken (in programma's waar maar 1 of 2 core(s) gebruikt wordt zal de i5 natuurlijk gehakt maken van de x6 dat het geen naam heeft).
CL9 ram geheugen, is dat traag?
AnandTech - Sandy Bridge Memory Scaling: Choosing the Best DDR3
Doet er dus totaal niet toe in een gaming pc.

fortuneke

Legacy Member
België

Afhankelijk van de grootte van het bedrag worden verzendkosten in rekening gebracht.
Voor de eerste 500 euro orderwaarde betaalt u 13 euro aan verzendkosten* (voorheen 15 euro).
Voor de volgende 500 euro orderwaarde betaalt u slechts 12 euro aan verzendkosten* (voorheen 15 euro).

De zending duurt normaal gesproken 1 dag. Op de dag van verzenden krijgt u een code van de TNT, zodat u de zending kan volgen via het internet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan