Archief - Gezocht : Digitale Camera

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gille

Legacy Member
Gezocht : Een digitale camera
Budget : 200 - 300€
Vereisten :
  • Deftige camera (rond de 5mp).
  • Min. 2x optische zoom.
  • Oplaadbare batterij is geen must, maar zou wel handig zijn (Ik ken nauwelijks iets van batterijen dus als er batterijen aan te raden zijn, laat het weten).
  • Snelle opstarttijd.
  • Toch over een redelijk aantal instellingen beschikken. Ik ben nl. van plan met fotografie te experimenteren, dus zo overdreven moeten ze ook niet zijn :).
  • Gemakkelijk in gebruik : één van zijn nutten zou zijn om hem op reis mee te nemen; vb. naar Parijs binnen week of 3, dus niet zo dat je een halfuur moet staan prutsen voor je een foto kan nemen.
  • Flits (jah, duuh).
  • Scherm met tog wel een redelijke grootte (rond de 2")
Ik zoek dus naar een camera met zeker de hierboven vermeldde opties. Ik heb geen specifieke voorkeur voor merken, noch heb ik enige kennis van de modellen.

Bedankt,
Gilles Maes

Wover

Legacy Member
# Deftige camera (rond de 5mp).
# Min. 2x optische zoom.


fotografie les 1

MP is van veel minder belang dan optische zoom, als ge 20MP hebt maar 1x optische zoom, dan zijde niks met uw toestel :p

terwijl als ge 4MP hebt en 10x optische zoom, da gaat echt ne wereld van verschil zijn.

Ik zou zo ne canon A520 ofzo aanraden, hoewel dat eerder een "toeristen"-fototoestel is vind ik, als ge echt schone foto's wilt maken en experimenteren, gade al zo'n duurdere modellen moeten kopen, iets van €500-€600

maar voor goei advies zou ik gewoon naar de lokale fotograaf in uw buurt gaan, die zal u meer weten te vertellen ;)

desert storm

Legacy Member
ik kan u de sony DSC-W5 aanraden, heb die namelijk zelf al ongeveer een 2 maand :)

- 5MP
- 3X optische zoom
- 2.5" scherm + optische zoeker (maar die gebruik je bijna nooit als je zo'n scherm hebt)
- verschillende manuele instellingen (o.a.: diafragma, sluitertijd, iso-waarden, witbalans, scherpte, contrast, etc.)
- oplaadbare batterijen en lader inbegrepen
- snelle opstarttijd (ik dacht officieel iets van een 1.3sec)

heb die gekocht op www.alternate.nl voor €259 + memorystick pro 256MB (€32)

ben er heel tevreden van ;)

eniac

Legacy Member
Woverke zei:
Ik zou zo ne canon A520 ofzo aanraden, hoewel dat eerder een "toeristen"-fototoestel is vind ik, als ge echt schone foto's wilt maken en experimenteren, gade al zo'n duurdere modellen moeten kopen, iets van €500-€600

Met een A520 kan je gerust schone foto's maken en experimenteren. Heeft een volledig gamma aan instellingsmogelijkheden (PASM), kan je al heel veel mee doen.

Natuurlijk geven duurdere camera's je nog meer mogelijkheden, maar dit zomaar afwimpelen als een toeristentoestel is toch oneer doen aan wat het kan :)

Bluekes

Legacy Member
eniac zei:
Met een A520 kan je gerust schone foto's maken en experimenteren. Heeft een volledig gamma aan instellingsmogelijkheden (PASM), kan je al heel veel mee doen.

Natuurlijk geven duurdere camera's je nog meer mogelijkheden, maar dit zomaar afwimpelen als een toeristentoestel is toch oneer doen aan wat het kan :)


Vind ik ook...

Je moet de review maar eens lezen
http://www.dpreview.com/reviews/canona520/

Dit is prijs/kwaliteit een prachttoestel. En kan zeker de geavanceerdere gebruiker ook bekoren :)

gille

Legacy Member
Bedankt voor de info ;) (zoals ik al zei, ben een beginner in fotografie, dus hoeft niet meteen het grote werk te zijn :) )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan