Archief - Goedkoop 5.1 setje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
idd...
men 30 jaar oude versterker levert nog altijd de beste klank die ik ooit gehoord heb.
maar dat maakt die nieuwe plastieken dingen nog niet slecht :)
Alntec Lansing 5100 lijkt me hier de betere, als je die vindt

SMa

Legacy Member
nu weet de TS zeker wat hij wil
ik zou doorsparen naar 100 tot 150 euro en ergens een kwalitatief 5.1 setje zoeken

T€RM!N4T0R

Legacy Member
sheep zei:
idd...
men 30 jaar oude versterker levert nog altijd de beste klank die ik ooit gehoord heb.
maar dat maakt die nieuwe plastieken dingen nog niet slecht :)
Lantec lijkt me hier de betere
Lantec? :unsure:

Roefus

Legacy Member
sheep zei:
nu weet de TS zeker wat hij wil
ik zou doorsparen naar 100 tot 150 euro en ergens een kwalitatief 5.1 setje zoeken

wat zijn dan goeie 5.1 setjes ?
ik ken iemand die binnekort naar snogard gaat, miss dak een 5.1 setje ga kopen, welk is dan aan te raden?

<MrBabache>

Legacy Member
Hmm, dus als ik het zo ens bekijk ga ik dus beter voor :
1) ineens een fatsoenlijk 5.1 setje, dat buiten budget ligt
2) een fatsoenlijk 2.1 setje, dat binnen budget ligt.

Aangezien budget toch een belangrijke factor is, ga ik dus ws voor een redelijk 2.1 setje gaan. Al die altec lansing dingen zien er natuurlijk goed uit, maar zijn die makkelijk verkrijgbaar? En heb ik uberhaupt een redelijk degelijk 2.1 setje voor minder dan € 60?

Dakantochnie

Legacy Member
Ga voor 2. ;)

De Altec Lansing spullen zijn over het algemeen wel goed en je zal er dus ook geen miskoop aan doen.

SMa

Legacy Member
inderdaad 2.1 lijkt me best

en als je echt 5.1 wilt
Trust SP-6600A
nadelen: geen supergeluid, je hoort klikjes door je afstandsbediening

budget is gewoon te laag...
en voor films is het toch wel leuk als je een goede 5.1 set hebt

Roefus

Legacy Member
sheep jij zegt dat je voor een 100-150euro een kwalitatief 5.1 setje hebt
geef dan es een voorbeeld ?

<MrBabache>

Legacy Member
Wow, ik heb ineens een veel beter alternatief gevonden : ik wist dat ma en pa hier nog een paar oude pick-ups, cassettespelers,... hadden. Ik tussen die oude ( +/-20jaar?) "rommel" gaan kijken, en wat vind ik daar : een patat van een Marantz versterker :love: (model 2238 ofzoiets). Snel snel deze eens aangesloten, en ... waauw. Ik had nog een paar (even) oude boxen staan, van Telefunken. Ik moet zeggen, dit is ongeveer 10x beter dan dat ik verwacht had met een of ander 5/2.1 setje. En dit alles voor 0 euro :applause:

Thorens

Legacy Member
Bah, ik haat mensen met leuke zolders. Hou die Model 2238 maar goed bij, MrBabache, het ding is zijn gewicht in geld waard. ;)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Pfff, hier enkel ne Philips. :cry:

Ik mag me al gelukkig prijzen dak 2 boxen van Technics en 2 van JVC gevonden heb en voor niks mocht hebben. Nuja.. slecht zijn ze niet. De Technics vinnek wel de beste.

Box

Legacy Member
Ronduit schandalig is het! Al die schatten op de zolders.
Waarom is mijn pa geen ex-hifi junk ofzo...
Ik wil zo'n ook gewoon van de zolder kunnen halen.

Dakantochnie

Legacy Member
Oké, speciaal om Thorens te kloten (;)), ik heb alreeds gevonden:
-Kenwood KL-880 speakers (jaren '60, werken nog)
-Kenwood KA-6004 amp (jaren '70 dacht ik, werkt nog)
-Marantz HD550 speakers (jaren '70 dacht ik, woofer is op z'n Marantz' totaal verduurd)
-Akai AT-2004 tuner (jaren '70-'80 werkt nog)
-Sandwich 300 (wtf, stond niets anders op) speakers (naar het schijnt jaren '70, werken nog)
-Sony amp die ik niet meer vind (eveneens jaren '70, werkt nog)
-Kenwood model S-3 speakers (jaren '80, werken nog)
-Pioneer CS-787 speakers (jaren '80, werken nog)
-Bijhorende versterker en cassettespeler van Akai zijn naar de eeuwige geluidsvelden gegaan.

Oké, zowat alles dat er tussen staat is brol, maar ik heb het toch maar gevonden he. :p
Enkel de twee bovenste aparaten gebruik ik nog dagelijks (voor Thorens & comp xp wss brol, maar voor mij is het goed materiaal), die Marantz speakers zijn niet meer de moeite om te laten herstellen en de rest kan ik gewoon atm nog niet gebruiken.
Die 'Sandwich' speakers geven imo niet bepaald een goede klank dus die mogen in de kast bij die S-3'tjes blijven staan (die nog veel erger zijn).
De Pioneers worden soms gebruikt als pc-speakers, maar die hangen dan aan een andere amp.

ComputerVISTA

Legacy Member
Even kort dit:

Altec lansing is al +- 50 jaar bezig (al'st ondertussen al niet langer is onder oudere pseudoniemen) met het maken, ze zijn vooral beroemd gewoorden door het "voice of the theatre" ofte: "A7") Dit waren de eerste echte hoorn cinema en theater speakers die deftig werkten voor groot publiek.

Deze beestje dus: http://www.mfk-projects.com/images/bedroom speakers.jpg

Nog steeds zijn die heel gegeerd en nog steeds worden ze zodra ze te koop staan vrijwel onmiddelijk verkocht. James B Lancing (ja je raad het juist JBL) is er dan later ook mee verder gegaan zoals daar zijn de beroemde 4560 kasten waar ik er zelf 2 van bezit. Deze waren eigelijk bedoeld als mid bas kasten voor grote festivals als Bv. woodstock en comsoorten.

JBL 4560: http://www10.plala.or.jp/n-maga/4560.jpg (4560 staat trouwens voor de graden van de hoorn. (60° horizontaal en 45° verticaal))


Met andere woorden: deze merken mag je zo goed als blindelings vertrouwen want als er mensen zijn die verstand hebben op gebied van klank zijn het wel Altec lancing en JBL.

Dit lauter als een streepje geschiedenis en info.

<MrBabache> zei:
Wow, ik heb ineens een veel beter alternatief gevonden : ik wist dat ma en pa hier nog een paar oude pick-ups, cassettespelers,... hadden. Ik tussen die oude ( +/-20jaar?) "rommel" gaan kijken, en wat vind ik daar : een patat van een Marantz versterker :love: (model 2238 ofzoiets). Snel snel deze eens aangesloten, en ... waauw. Ik had nog een paar (even) oude boxen staan, van Telefunken. Ik moet zeggen, dit is ongeveer 10x beter dan dat ik verwacht had met een of ander 5/2.1 setje. En dit alles voor 0 euro :applause:


1 van de betere recievers! Hoe dat diertje bij en verzorg het alsof het je lievelingshuisdier was!


@thorens: al een sexy doos gevonden? ;)

En die "audio aankoopgids moet er echt komen he :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan