Archief - Goedkoop Lcd tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AtTheMoment

Legacy Member
Gegroet
Ik zou graag een lcd tv aankopen maar aangezien ik nog maar 17 ben, heb ik geen dure en groote tv nodig,gewoon 1 waar ik in HD kan gamen en mooie dvdkes zien mn budget is 800€
kan iemand mij een tv aanraden?
ik heb er al 3 op het oog kan iemand me zeggen welke de betere is
en wat is het beste HDMI of DVI ?

http://img114.imageshack.us/img114/7797/lcd6jn.jpg

thx a lot!!

Skoebiedoe

Legacy Member
Omwille van zijn resolutie de middelste.
Hdmi of dvi maakt niet echt uit.Is beidde digitaal maar bij hdmi kan eventueel het geluid mee getransporteerd worden(maar meestal niet) en is de connector wat kleiner.

Natuurlijk is het altijd beter om ze eerst effectief in werking te zien vooralleer je een keuze maakt.(op foto zijn het altijd de beste beeldbuizen)

Vrallie

Legacy Member
Elk van de drie hebben hun kwaliteiten en gebreken

PHOCUS

+ HDMI aansluiting
Kijkhoek het hoogst van de drie
Contrast oké
HD resolutie

- Merk


Toshiba

+ HD resolutie
HDMI aansluiting
Helderheid het hoogst van de drie


- Laagste contrast van de drie


Samsung

+ Contrast dubbel zo hoog als de tweede in rij (wel dynamisch maar enfin)
HD resolutie
Prijs/Kwaliteit van de panelen van samsung zijn één van de beste op de
markt

- geen HDMI aansluiting, is dus maar een halve HD tv.

Skoebiedoe

Legacy Member
Thammels zei:
HDMI is beter als DVI hoor ;)


Neeeeeeee hoor. Is juist hetzelfde alleen heeft dvi geen mogelikheid tot geluid transport.(m.a.w. d'er zitten geen kabelkes bij in de fiche)
Naar de toekomst toe is het mischien beter om hdmi te nemen aangezien de degelijke dvd spelers meestal al worden voorzien van zo een uitgang.

Vrallie

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Hdmi of dvi maakt niet echt uit.Is beidde digitaal maar bij hdmi kan eventueel het geluid mee getransporteerd worden(maar meestal niet) en is de connector wat kleiner.


HDMI of DVI maakt veel uit, een tv met een HD logo ZONDER een HDMI aansluiting is geen volwaardige HD tv.

De minimum vereisten voor een echte HD tv zijn:

16/9 aspect
minimum 1280 x 720 progressive
minstens één HDMI aansluiting

Skoebiedoe

Legacy Member
Vrallie zei:
HDMI of DVI maakt veel uit, een tv met een HD logo ZONDER een HDMI aansluiting is geen volwaardige HD tv.

De minimum vereisten voor een echte HD tv zijn:

16/9 aspect
minimum 1280 x 720 progressive
minstens één HDMI aansluiting

Okee voor die voorwaarden maar dat maakt geen bal uit in beeldkwaliteit aangezien ze beidde digitaal transporteren en verwerken.

AtTheMoment

Legacy Member
ok bedankt voor het duidelijk maken :p
dus de Phocus is dan de betere (al bij al)?

Vrallie

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Okee voor die voorwaarden maar dat maakt geen bal uit in beeldkwaliteit aangezien ze beidde digitaal transporteren en verwerken.

Onrechtstreeks wel want ik denk niet dat DVI de nieuwe hd beveiligingsencryptie ondersteund waardoor ge misschien wel in problemen kunt komen 'later' met een hd dvd.

@ At the moment

Als het echt één van die drie moet zijn zou ik voor Toshiba kiezen, het verschil tussen 800:1 & 1000:1 is niet zo overdreven groot en Toshiba is toch een A-merk in de sector, Phocus daarintegen ken ik persoonlijk niet.

Skoebiedoe

Legacy Member
Nee,want de Phocus zijn resolutie is geen hd resolutie (gelijk de meeste lcd's altijd wat groter dan 720P en die gaat dus scalen naar zijn native.)

Vrallie

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Nee,want de Phocus zijn resolutie is geen hd resolutie (gelijk de meeste lcd's altijd wat groter dan 720P en die gaat dus scalen naar zijn native.)

Dan kan je hetzelfde zeggen over de samsung en over 50% van de andere toestellen op de markt, ze gaan wel moeten scalen maar ze kunnen het wel weergeven wat toch het belangrijkste is. Dit ter zijde want ik zou zowiezo niet voor de phocus kiezen :)

edit: waar ga je hem eigenlijk kopen at the moment? Internetprijzen zijn idd lekker cheap maar er is rap iets kapot aan een lcd, dan gaat ge vloeken denk ik.

AtTheMoment

Legacy Member
jah ok dat is waar, maar ik dacht dat je toch garantie kreeg bij pixmania
ik heb net een lcd proberen tebestellen en ik moest bij betalen voor garantie..

Vrallie

Legacy Member
Ik hoop dat dat bijbetalen is voor een extra garantie want normaal is het verplicht om gratis 2 jaar garantie te geven op een toestel, ik zou liever 100 € meer betalen in een hifi winkel dan iets kopen via het net, als em vb kapot is, komen ze hem dan gratis afhalen bij u thuis? Volgens mij zal je voor de ophaling nog mogen betalen ook.

AtTheMoment

Legacy Member
je hebt gelijk
ik zal dan gewoon verder sparen en die in de winkel gaan kopen ;-)
thx a lot !!!

Vrallie

Legacy Member
Spaar 400 € meer en koop de Samsung LE32R72B, mega toestel om mee te gamen

AtTheMoment

Legacy Member
ik lees net dat er een prijsdaling komt :p
dus ik w8 nog even langer :D
en jah ik zal is zien achter die tv
thx e vrallie
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan