Archief - Goeie router voor zo weinig mogelijk geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Towlie

Legacy Member
Ik heb nu die gratis meegekregen wireless acces point van D-link van telenet. Maar die heeft maar 1 ethernet ingang, en ik heb er nog 1 nodig voor men ps2. Goedkoop routertje gezocht dus...

Iemand suggesties?

Dayofdead

Legacy Member
Indien je graag bij D-Link blijft: D-Link DI-604 Internet Gateway Router + 4ports 10/10 Switch ~€40

Tenzij je een draadloze router zoekt...

Towlie

Legacy Member
Het is dus voor een pc en 2 laptops draadloos
En voor ps2 met draad natuurlijk

silverwizard3

Legacy Member
kheb hier een D-link Di-624+
zeer tevreden van, goede ontvangst over heel het huis met laptop

boostah

Legacy Member
mss zelfs eens wat research doen en opties geven

enigste wat er nu gebeurd is dat iedereen gewoon zijne router gaat aanprijzen of afkraken, waar gij eigenlijlk niks mee zijt :p

(voor vele routers kijk eens op www.vcd.Be, die hebben uberveel, zet hier in een post degene da in uw budget passen en dan kunnen we u beter helpen)

***ARF***

Legacy Member
zoals boostah heeft voorgesteld ga ik die ff afkraken :)
heb er bij 3 mensen geinstalleerd 2 keer problemen

heb mijn eigen 624+ vervangen door een wrt54gs van linksys (welke ik nu overal installeer)
nog geen problemen tegen gekomen, betere ontvangst en verder bereik (eigen ervaring)

Mr. M

Legacy Member
ik ben ook content van mijn linksys WRT54G, heb ook een USR 8054 gehad, maar daar hadde we toch gemakkelijk problemen mee (tot 1 dag dat we niet meer op de router geraakte, zelfs niet MET draad, ge mocht zoveel resetten als ge wou, hij ging niet)
viel ook constant uit enzo dus daarvan zou ik persoonlijk wegblijven (al kan k ook gewoon pech gehad hebben)

maar met die linksys eigelijk nog nooit problemen gehad (al is het wel zo dat met azureus de router wel flipt)

andere routers heb ik nog niet gehad dus daar kan ik me niet over uitspreken (al heeft mijn pa bij mijne nonkel de nieuwere USR gaan installen en hij zei dat die er veel beter uitzag en dat alles direct deftig werkte enzo, da was bij onze volledig niet het geval)

Towlie

Legacy Member
Bestaat er niks waardoor ge in 1 ethernet aansluitingske zo iets moe insteken waardoor ge 2 ethernet aansluitingen creeërt?

boostah

Legacy Member
idd weet ik, maar als hij al een modem heeft, waar een ethernet plug uitkomt is nen switch derachter goed genoeg

(en de meeste mensen denk wel dat switch = router, en zeg zelf het verschil is ni groot)

Mr. M

Legacy Member
en router is ook een switch, maar elke switch is geen router
een router werkt op IP (en zo kijkt hij welk pakketje waar moet) en een switch werkt op MAC adres (een router kan dit ook, maar IP is "hoger" dan MAC adres en een router kan dus meer dan een switch)

en @ Towlie
mja een kleine switch kunt ge gebruiken ja, maar echt klein is da niet, das normaal gezien met 4 poorten + een wan poort

Mr. M

Legacy Member
die met 8 poorten lijkt me wat overbodig (buiten als ge van plan zijt ooit ne LAN thuis te houden :p)
of die goed zijn weet k spijtig genoeg ni echt

RealFlub

Legacy Member
is goed, voor minder poorten gade verzekers meer mogen betalen.. ;)

zit hier ook met switch me 8 poorten..

Mr. M

Legacy Member
als hij een draadloze verbinding wilt moet hij idd een router kopen (die zowel draadloos als draadverbindingen heeft) ofwel een switch + een wireless accespoint (ma ik zou gewoon voor de router gaan dan)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan