Archief - Grafische kaart, 100-150€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The_Boogieman

Legacy Member
hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart, gisteren is mijn geforce 4 Ti 4600 gesneuveld, de koeling werkte niet meer, ik wil er geen 500€ meer aan verdoen, maar zou graag geen slechtere prestaties hebben, die Ti4600 deed nog altijd goed zijn werk voor zn ouderdom, ik denk dat ik nu voor een 100 a 150€ wel iets gelijkaardigs of beter kan hebben, maar ik zou niet weten wat kopen, ben mijn interesse in hardware verloren dus ben ik totaal niet meer mee.
Bij aankoopadvies staat bij budget de nVidia 6600 128Mb AGP => 100€, graag zou ik wat meningen en ervaringen horen, en eventueel andere voorstellen (liefst niet boven de 150€), ik heb altijd nvidia gehad, en nooit problemen (tot gisteren), misschien een overstap naar ati?

FEW

Legacy Member
6600GT nemen.
presteert pakken beter dan die geforce 4 TI, die 6600GT is dan ook 2 generaties nieuwer.

geen gewone 6600 nemen maar een 6600GT. die is iets duurder maar ook weer stukken beter, en dat zal u rond de 150€kosten

den Acid Burn

Legacy Member
6600 gt is niet slecht.
prijs rond de 170€ dacht ik

Jense777

Legacy Member
GeForce 6600GT 128MB RAM AGP. Deze moet je nemen. Zelfde geval ongeveer als in deze thread...

Davion

Legacy Member
Idd, die moet ge pakken kost rond de 140€, en is zeer snel.

The_Boogieman

Legacy Member
hartelijk dank voor het advies ! ik heb eens vlug gezocht op internet, het is dus deze dat jullie bedoelen: http://comtechnology.be/shop/product_info.php?cPath=338_57&products_id=902211

er staat ook een van het merk 'XFX', voor 170€, wat is het verschil? ik denk niet dat het verschil in prestatie 20€ meer waard is, maar graag eens jullie mening

doet het merk er eigenlijk uberhaupt toe? want ik ben niet van plan per se die MSI te kopen, gewoon eens snel gezocht wat prijs ongeveer zou zijn, ik zou gewoon naar de lokale winkel gaan en een 6600gt vragen, tis om te weten of ik moet kijken achter het merk

Jarexx

Legacy Member
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe grafische kaart want kan de helft van de spelen niet meer spelen.
Ik ben niet op zoek naar een topkaart voor de beste gfx want dat intreseerd me zo niet echt. Als ik de spellen maar kan draaien.
Zoek dus een budget kaart want nu heb ik een geforce MX van 64mb en ben daar altijd meer dan tevreden over geweest en toch vele jaren gehad.
Zoek dus weer een kaart in die richting dus zo goedkoop mogelijk maar wel dat ik voor min 2 jaar terug 90% van de spelen moet kunnen spelen. Dus zal die al minimum 256Mb nodig hebben.
Dus een kaart nog goedkoper dan de threadstarten dus onder de 100euro

Sorry boogieman dat ik jou tread gebruik maar vond het wat onozel om nog een nieuwe thread hierover op te starten want staan er al enkele.

Davion

Legacy Member
@The_Boogieman: die XFX is geen 20€ meer waard :)
@Jarexx: Kaarten met 256Mb onder de 100€ sucken, en 2 jaar? da zal moeilijk gaan hoor, mss een 6600 ofzo.

Jarexx

Legacy Member
en wat is er dan slecht aan kaarten van 256euro onder de 100euro?
Zoals ik al zei ik ben een mx kaartje gewoon en volgens de meesten sucken die hier ook. Heb daar ook maar rond de 70euro voor betaald dus zoek ik weer zo'n kaartje.
Ofwel dat dit een andere reden geeft dat deze kaartjes sucken en niet alleen omdat je dan de games niet op full detail enzo kunt spelen want first person shooter enzo speel ik al niet dus de meest zware spelen vallen al weg.

The_Boogieman

Legacy Member
geen probleem hoor jarexx

en davion bedankt voor de info, ik speel wel first person shooters, en ik hou nogal van de gfx en detail, ik vond da mn ti4600 alles behoorlijk kon trekken, zelfs games als doom3, quake4, en HL2 gingen redelijk vlot, als die 6600gt nog meer presteert, zoveel te beter he :)

GregoryCo

Legacy Member
Bij Dx-solutions hier opt forum kan je die Geforce 6600GT kopen voor 125 euro (nieuw!)

Jarexx

Legacy Member
Ik kan dat wel goed begrijpen dat sommigen veel aandacht besteden aan gfx en als je games dan vooral nog fps zijn dan heb je gewoon zware kaart nodig.

Maar ik speel dus zo geen games en gfx doen er voor mij ni zo toe dus ga ik zeker ni veel geld uitgeven aan een grafische kaart daarom dat ik een zo goedkoop mogelijke kaart zoek dat ik toch tijdje kan gruiken om rst,rpg (top view),sims te kunnen spelen

GregoryCo

Legacy Member
@Jarexx Neem dan een Geforce 5200, deze is zeker niet om fps games te spelen, en is zeer goedkoop. Kweet zelf nie of ze deze kaart nog verkopen.

Davion

Legacy Member
Neem een 6200 ofzo, die zijn zeer goed en onder de 100€ te vinden.

Jarexx

Legacy Member
Radeon 9600 Pro EZ 256MB, DDR, DVI, TV-Out, retail 69,90 €*

Is dit geen goeie kaart? 256Mb en mooi te doen qua prijs.
Is wel van de site www.snogard.de, is eerste site dat ik vond vandaar :)
Is wel een duitse site maar die lijken mij wel goedkoop.

Dit heb ik gevonden op een site van computerwinkel hier in de beurt.

S04 Sapphire ATi R9550 256Mb AGP TV-out DVI Retail Lite € 59,04
S49 Sapphire ATi X550 256DDR PCI-E TV-out DVI Retail € 74,57

X45 XFX GeForce 6200 256Mb DDR2 AGP TV-out/DVI Retail € 69,71
X50 XFX GeForce 6500 256Mb PCI-E TV-out DVI Retail € 71,56
X58 XFX GeForce 7300GS 256Mb DDR2 PCI-E TV-Out/DVI Retail € 80,76

Zou zo'n kaart ongeveer moeten worden voor mij lijkt die 59,04 lijkt me wel wat omdat dat het goedkoopst is :) maar ken dan ook totaal ni het verschil van de verschillende kaarten.

Davion

Legacy Member
Als ik u was zocht ik mij tweedehadns een 9800PRO of 6600GT, die zijn 3x rapper dan die brolkaartjes die je zelf voorsteld.

Jarexx

Legacy Member
Davion zei:
Als ik u was zocht ik mij tweedehadns een 9800PRO of 6600GT, die zijn 3x rapper dan die brolkaartjes die je zelf voorsteld.

Is zo'n kaart te vergelijken met een geforce mx kaarten van enkele jaren terug?
Die kaarten dat ik voorstelde bedoel ik. Want zo ja dan ben ik daar meer dan tevreden mee.
Snelheid doet er voor mij echt ni toe gewoon dat ik de spele zo lang mogelijk kan spelen.
Denk niet dat iemand met zo'n kaart dat jij voorstelt die nu al zal verkopen als die nog 100% in orde is.

Davion

Legacy Member
Die die jij voorsteld wel ja, een 9800PRO/6600GT is pakken beter. MX kaartjes zijn de brol die ze anders niet kwijtgeraken.

Jarexx

Legacy Member
je snap het echt ni hé, ik was tevreden met een mx-kaart en meer dan dat zoek ik dus ni. Niet iedereen kan een gfx-freak zijn hé

Kan me iemand nu vertrellen wat het verschil is tussen die kaarten dat ik vermelde?

Davion

Legacy Member
Je hebt der met AGP en met PCI-E, jij hebt AGP, dus die met PCI-E vallan al weg. Die 9600PRO EZ is een laaggeklokte versie dacht ik, maar lijkt mij mss nog het interesantste.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan