Archief - Grafische kaart +-200€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeroenvde

Legacy Member
hallo! ik ben van zin een nieuwe grafka te kopen, maar zoveel verstand heb ik er niet van. mijn budget is rond de 200€ maar liefst eronder:) . Ik heb al eens rondgezocht en heb de volgende gekozen:

Asus AX800 VE/All in Wonder - 256MB -TV+DVI:
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=62111

Sapphire X1600 Pro - 512 MB - PCIe - TV+2xDVI
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=68906

Asus EN6800LE/HTD - 256 MB - PCIe - TV+DVI
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=58226

Asus EN6800XT/HTD - 256 MB - PCIe - TV+2xDVI
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=67526

en

GeForce 6800XT 256 MB PCI Express
http://www.pixmania.be/be/nl/172261/art/pixmania/geforce-6800xt-256-mb-pci.html#

Kzou zeggen die laatste omdat die 6800 toch wel goeie prestaties heeft. Maarja wa denken jullie?
Of zijn er nog betere dan dit voor +- 200€??

alvast thnx!

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Spaar anders tot je 250 € hebt en koop dan een 6800GS.

Is stukken beter dan deze hier vermeld.

Davion

Legacy Member
Welk moederbord heb je? dan weten we of je PCI-E of AGP nodig hebt, en uit die lijst zou ik de 6800LE pakken.

Ironpole

Legacy Member
De 1ste is AGP en de rest PCI-E. :wtf:

En die 6800 XT, bij ATI zijn dat goeie kaarten, maar bij Nvidia is da boegt, verkoopstruc. Bij de FX 5600XT tov de FX5600 toch.

jeroenvde

Legacy Member
tis nen asus P4S800
in den boek staat der AGP8X slot dus AGP denkk :p

merci voor de info al ;)

*EDIT: alhoewel ik ook nog al mijn 5 PCI slots vrij heb dus ik heb AGP en PCI, kan ik dan kiezen of moet het ene voor een AGP slot zijn? Greetz

Ironpole

Legacy Member
Davion zei:
Deze XT valt mee hoor Ironpole +/- zoals een 6800NU.


Ok, alsem AGP heeft dan kan hem niet anders dan de 1ste nemen. Als hij daaruit moet kiezen ten minste.

magnusjb1

Legacy Member
Hij kan het beste ff doorsparen tot hij een 6800GS AGP kan betalen, is in 1 keer een hele grote verbetering

P.S. wat heb je eigenlijk voor'n systeem?

jeroenvde

Legacy Member
Ironpole zei:
Ok, alsem AGP heeft dan kan hem niet anders dan de 1ste nemen. Als hij daaruit moet kiezen ten minste.

Nee, da is maar wa zoekwerk da ik gedaan heb. Zegt gelle maar welke de beste is ze moet daarvoor ni in de lijst staan.:$

jeroenvde

Legacy Member
magnusjb1 zei:
Hij kan het beste ff doorsparen tot hij een 6800GS AGP kan betalen, is in 1 keer een hele grote verbetering

P.S. wat heb je eigenlijk voor'n systeem?

CPU: P4 2.8 GHz
MOBO: ASUS P4S800
RAM: 1x512mb + 1x1024mb
GPU: NVIDIA GeForce FX 5200 128 MB
SYS: Win Xp
;)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Davion zei:
6800GS op AGP lijkt me het beste dan toch.
² that.
Of de X800 GTO lijkt me ook wel geen slechte keuze als het echt per se minder moet kosten.

jeroenvde

Legacy Member
Ok thnx :)
dus als ik die 2 is vergelijk krijg ek dees:

GeForce 6800GS 256MB PCI Express:
Frequentie Processor: 425 MHz
Frequentie van het geheugen: 1 GHz
RAMDAC: 400 MHz

PowerColor Radeon X800GTO (Retail, DVI, Video-In, TV-Out):
Frequentie Processor: 400 MHz
Frequentie van het geheugen: 980 MHz
RAMDAC: 400 MHz

dus alsk et zo bekijk is die 6800GS nog iets beter :)
en kan ik ze later nog linken aan een 2de aangezien ze in een PCI slot past en ik er nog genoeg heb niet?

sh0s

Legacy Member
pci =/= pci-e !!

weet niks over sli, maar volgens mij zal jou moederbord maar 1 AGP poort hebben
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan