Archief - Grafische kaart voor FEAR?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DragonZeal

Legacy Member
Iemand een idee met welke kaart ik FEAR kan spelen?
Ik moet hier niet alles op high hebben.
Ik had een Radeon9800Pro (ineens defect) en dat ging niet soepel.
Met welke kaart kan ik nu FEAR deftig spelen?

Dakantochnie

Legacy Member
HEt hangt er vanaf of je bij agp wil blijven of niet. ;)

Ik zat in ongeveer dezelfde situatie. Ik heb/had (vrijdag ga ik hem halen) ook een 9800pro maar ook ik vond dat die een beetje te licht werd.
Dan wou ik upgraden naar een 6800GS, maar in AGP versie is die maar een beetje sneller als de 9800pro, dus besloot ik maar om ineens te gaan voor de 7800GS.
Na lang vergelijken bleek die kaart serieus overpriced te zijn, maar ja, je zat immers vast aan AGP he.
Ik heb dan besloten om mijn agp bordje te verkopen (allee, wordt binnenkort verkocht :p) en me een 7800GT aan te schaffen, die goedkoper en sneller is dan een 7800GS.
Het is uiteindelijk een X1800XT met 512MB geworden, doodgewoon omdat ik het geluk had om hier op B&S een goede koop te kunnen doen.

stormsman

Legacy Member
dakantochnie zei:
Dan wou ik upgraden naar een 6800GS, maar in AGP versie is die maar een beetje sneller als de 9800pro, dus besloot ik maar om ineens te gaan voor de 7800GS.
De upgrade van een 9800 pro naar een 6800 GS is normaal wel merkbaar. en als hij tog maar een kaart ter vervanging moet hebbe is de 6800 GS :niceone: , je zult er fear wel soepel kunne mee draaien.

Edit: je CPU gaat wel bottleneck zorgen voor die 6800 GS. Mits een kleine overclock zou je er niet echt veel last moeten van hebben.

SMa

Legacy Member
the_vee zei:
1 met 256mbddr3 geheugen
met 128mb kan het ook, er is maar 1 instelling die dan niet op high kan (met men X740XL 128mb kon ik met alles op high spelen, behalve dan die 1ne instelling)

je kan een 6800GS kopen, je zal dit wel voelen
maar als je budget het toelaat koop je beter een PCI-E mobo en nieuwe graka
AGP is meer en meer een doodlopend straatj aan het worden

mmaarrtteenn

Legacy Member
ik heb een 6600gt, en met mijn amd 2400+ kon ik het echt niet vlot spelen, met deze cpu hebbek nog ni getest
mor kben ni zeker of alles opt laagste stond

stormsman

Legacy Member
mmaarrtteenn zei:
ik heb een 6600gt, en met mijn amd 2400+ kon ik het echt niet vlot spelen, met deze cpu hebbek nog ni getest
mor kben ni zeker of alles opt laagste stond
Ik kan fear op medium detail goed draaien met mijn configuratie, res 1024x768.

SMa

Legacy Member
als ik zo jullie max settings bekijk, vind ik die toch maar laag :s
ik dacht dat men X740XL +- gelijk was aan een 6600GT
(stond wel op 492.75MHz / 519.75MHz, zonder cpu overclock was dat toen)
imo is het men ram die het verschil maakt

ander voorstel:
2de hands mobo en graka :)
btw, wat is je budget?

FEW

Legacy Member
als ge die nieuwe graka bij die xp2200+ van u wilt steken, dan gaat gaat die cpu zowiezo een bottleneck zijn.
een 6600Gt is het beste voor uw cpu

stormsman

Legacy Member
sheep zei:
als ik zo jullie max settings bekijk, vind ik die toch maar laag :s
ik dacht dat men X740XL +- gelijk was aan een 6600GT
(stond wel op 492.75MHz / 519.75MHz, zonder cpu overclock was dat toen)
imo is het men ram die het verschil maakt

ander voorstel:
2de hands mobo en graka :)
btw, wat is je budget?
Sheep probeert van zijn x740xl af te graken, MAAR het is een degelijke kaart, en als de prijs schappelijk is zou ik voor die x740xl gaan.

SMa

Legacy Member
ik maak hier nu toch geen reclame?
kben daarmee gestopt :p
staat op ebay nu, en khoop gwoon het beste
de meesten kopen liever een trage X700 dan een onbekende X740XL :sad: (wat wel te verstaan is...)
ik vermeldde men X740XL enkel om te vergelijken met de score vn een 6600GT, zodat de TS een beeld kan krijgen van de te verwachten resultaten
ook al denk ik dat een 2200+ met 6600GT geen al te mooie resultaten zal leveren...

en btw, is een agp 6800GS niet overclockbaar tot een 6800GT?
of is de kaart een heel ander model? (minder pipelines, andere gpu, ...)

stormsman

Legacy Member
sheep zei:
is een agp 6800GS niet overclockbaar tot een 6800GT?
of is de kaart een heel ander model? (minder pipelines, andere gpu, ...)
Volgens mij (ben er NIET echt zeker van) heeft de 6800 GS 12 pipeline's en 5 vextor shaders en is de core snelheid 425 mhz en de memo 1000 mhz.

Edit: de coresnelheid van de AGP 6800 GS is 350 mhz, effe gaan opzoeken.

Mich

Legacy Member
stormsman zei:
Volgens mij (ben er NIET echt zeker van) heeft de 6800 GS 12 pipeline's en 5 vextor shaders en is de core snelheid 425 mhz en de memo 1000 mhz.

Edit: de coresnelheid van de AGP 6800 GS is 350 mhz, effe gaan opzoeken.
aangezien de 6800gs over de nv40 core beschikt (van de 6800/6800GT agp), kan hierbij eventueel een quad van vier pixel pipelines geunlockt worden. Het verschil tussen de agp en pci-e versie is, buiten het gebruik van een andere core, het verschil in coresnelheid: 350mhz bij de agp versie, 400 bij de pci-e versie.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
6800GS op AGP of PCI-E mobo met 7800GT (zoals al gezegd)
En aje echt per se AGP wil houden en geld teveel hebt ne x850xt (pe)
Wrm staat dit trouwens niet bij aankoopadvies?

Davion

Legacy Member
Hoort op Aankoopadvies idd, moved.
Beste keuze is mss een PCI-E mobo met 7800GT.

SMa

Legacy Member
die X850XT PE enkel als je graag geld buitensmijten en als je echt je mobo wilt behouden

wat me opvalt is dat de threadstarter nog altijd geen reply gepost heeft
en dat we dus nog altijd geen budget kennen...

imo bewijst de vergelijking van tomshardware nx
alle tests zijn op 1024*786 gebeurt
en de 7800GT scoort véél te hoog in vergelijking met de X850XT PE, beide zouden +- even hoog moeten presteren
en als je de resultaten vergelijkt met die van X-bit labs zie je dat er iets niet klopt
(bij tomsahardware gebruiken ze ccc 5.10 en bij x-bit labs 5.12, maar zo'n verschil kan dat toch niet geven?)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan