Archief - grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

o'sullivan

Legacy Member
hallo,

ken niet zoveel van pc's af, daarom 2 vragen voor jullie, experten:
- welke grafische kaart adviseren jullie (budget +/-300 euro) zodat ik o.a. het zalige Elder scrolls: oblivion deftig kan draaien
- heb nu 512 DDR SDRAM , hoeveel kost upgrade tot 1024 en kan ik bijv. 512 DDR2 toevoegen of is dat niet compatibel met DDR?

Heb nu AMD S3400+, 512 DDR SDRAM en geforce 6200 (256)

merci voor de moeite!

groeten

Davion

Legacy Member
- Welk moederbord heb je ? (www.cpuid.org/cpuz.php)
- Indien PCI-E: GeForce 7600GT, mss 79000GT
- Indien AGP: GeForce 7800GS.

- Je MOET DDR1 RAM bijsteken, 1 latje 512Mb kost 50€ +/-, maar kzou direct 1x1024Mb steken, kost rond de 100€, PC3200.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Als je iets over de €300 wil gan kan je misschien een 7900GT pakken, anders moet ik uit eigen (korte) ervaring zeggen dat de 7600GT ook een goede kaart is. Van de 7800 reeks heb ik ook veel goeds gehoord. Maar als je oblivion op high wil draaien ga je wrs met 512Mb ram niet toekomen...
Zover mijn advies.
Als je AGP moet hebben, de 7800, 7600 en 7300 GS een bekijken...

o'sullivan

Legacy Member
bedankt!

't is PCI

nog vraag, kan ik met die amd s3400+ wel voldoende uit een zo'n betere grafische kaart en extra ram-geheugen halen; maw is toegevoegde waarde van zo'n 350 - 400 euro het waard zonder nieuwe processor?

groeten,
stijn

JackF

Legacy Member
CPU zou ik behouden - 512mb extra steken ( 40 euro) - videokaart 7600GT nemen

JackF

Legacy Member
De 6600GT kunde nog verkrijgen maar de 6800GT gade enkel nog tweedehands vinden.

Mette2

Legacy Member
JackF zei:
De 6600GT kunde nog verkrijgen maar de 6800GT gade enkel nog tweedehands vinden.

Inderdaad, de 6800GT wordt niet meer gemaakt, de 6800GS is de vervanger, een tikkeltje trager wel dan de GT maar is wel gebakken op 110 nm tov 130 (GT) en verbruikt dus iets minder. Prijs = +- 250€ denk ik

LaCucaracha

Legacy Member
ik verkoop mijn 6800gt met arctic silencer erop voor 185 € afgehaald
Haalt probleemloos ultra speeds
nog garantie tot februari 2007
PM maar als je interesse hebt:)

boostah

Legacy Member
alst echt voor oblivion is zouk toch naar een ati kaart kijken, oblivion is nu eenmaal ontwikkeld voor ati kaarten, en draait er veel beter (lees sneller) op dan op een nvidia

en ts zijde zeker da ge gewoon geen agp hebt (tis ni pci da ge moet hebben he, tis pci-e)

Davion

Legacy Member
Voor 185€ is er geen enkele ATi die rapper is hoor.. Ook niet in Oblivion.

o'sullivan

Legacy Member
Ja damn, tis inderdaad pci, niet pci-e,

kan er makkelijk een pci-e slot worden opgestoken in plaats of is dat miserie?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan