Archief - Grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

scorpken

Legacy Member
Ik zoek een grafische kaart die mij toelaat om te gamen, maar ik wil daar geen fortuinen aan geven.. +-80 a 100euro max.
Momenteel zit ik met een ATI Radeon 4650HD... Maar die laat mijn pc crashen.

iemand die weet welk kaartje ik moet aanschaffen? Liefst bij Forcom of Alternate.

mvg

scorpken

Legacy Member
Voeding steekt sinds vorige week nen 580W in.. Omdat ik dacht dat de crashes daar aan lagen(er zat eerst een 250W in)


CPU: Core²Quad Q8300
Ram: 6GB DDR3
HDD: 1TB


Grtz

scorpken

Legacy Member
Die heb ik tamelijk recent nog geupdate, zal nu nog eens zien.

mdgf

Legacy Member
Gwn basic voeding, ni echt een merk denk ik...
Kans zit er vet in dat je je 250W voeding vervangen hebt door iets dat nog niet eens 250W kan leveren, kwaliteit is het enigste wat telt bij voedingen...

580W voedingen kosten 65-90€ of meer, 30€ bestaat niet, ik kan enkel aanraden van die terug te sturen met retourrecht.
Over mijn lijk dat ik je ga aanraden van een nieuwe graka te riskeren op een pc met zo'n tikkende tijdsbom (die voeding gaat het 100% zeker begeven, wss eerder vroeg dan later en als je pecht hebt is ook de rest van je pc eraan).

Je hebt toch wel al een andere graka getest hé?
Want anders is er no way dat je zeker kunt zijn dat het aan je graka ligt.
Kan evengoed bv je geheugen zijn.

T-T

Legacy Member
ze zouden beter die goedkope brolvoedingen van de markt doen, is goed om heel u pc omzeep te helpen.

zoals eerder gezegt, ik zou het niet riskeren om een nieuwe graka te kopen en aan te sluiten aan die 580W voeding, terug sturen die handel en kijken bv voor merken zoals, Corsair, OCZ, Antec, Cooler Master, XFX...

mdgf

Legacy Member
Cooler master heeft ook een serieuze stapel slechte voedingen, OCZ zelfs totale brol, antec is ook geen onbeschreven blad en corsair heeft mindere reeksen. XFX's zijn allemaal s12II's en m12's van Seasonic en dat zijn allebei goede platformen met goede voedingen (alhoewel geen enkele m12 (niet van Seasonic, niet van pc-power&cooling en niet van xfx) deftige overloadbescherming heeft).

Kijk dus niet naar merken, ook niet naar reeksen (soms hebben voedingen van een bepaalde "reeks" totaal niks met elkaar te maken en komen ze van verschillende fabrikanten) wel naar individuele voedingen.

T-T

Legacy Member
zal in ieder geval beter zijn dan die noname 580w voeding volgens mij.
moet gewoon niet gierig zijn met u geld betreft voedingen.

en kijk ook na of je 12volt lijn genoeg ampere kan leveren.

Lamsednav

Legacy Member
mdgf zei:
Cooler master heeft ook een serieuze stapel slechte voedingen, OCZ zelfs totale brol, antec is ook geen onbeschreven blad en corsair heeft mindere reeksen. XFX's zijn allemaal s12II's en m12's van Seasonic en dat zijn allebei goede platformen met goede voedingen (alhoewel geen enkele m12 (niet van Seasonic, niet van pc-power&cooling en niet van xfx) deftige overloadbescherming heeft).

Kijk dus niet naar merken, ook niet naar reeksen (soms hebben voedingen van een bepaalde "reeks" totaal niks met elkaar te maken en komen ze van verschillende fabrikanten) wel naar individuele voedingen.

Op wat baseert ge u eigelijk van totale brol enzo? Lees verschillende reviews van PSU's en als brol komen ze er toch ni uit..?

mdgf

Legacy Member
Die is niet slecht, maar ik neig eerder naar de xfx core 450 in dat segment.

Maar andere zaken eerst (450W is wss veel te veel, afhankelijk van wat je nu gaat doen qua graka):
Je hebt toch wel al een andere graka getest hé?
Want anders is er no way dat je zeker kunt zijn dat het aan je graka ligt.
Kan evengoed bv je geheugen zijn.
Want het probleem van crashen ligt wss niet bij de voeding hé, je zou al 2 voedingen moeten hebben die geen seconde 200W ofzo kunnen leveren.

Op wat baseert ge u eigelijk van totale brol enzo? Lees verschillende reviews van PSU's en als brol komen ze er toch ni uit..?
Op het "feit" (allez ja, zo zie ik het toch) dat redelijk wat ocz's (bv sommige voedingen van de eerste generatie stealthxstream/modxstream) een zeer hoge failure rate hadden.
Zwart op wit bewijs heb ik daar niet van, maar er zijn zeer veel klachten te vinden (meer dan anders).
Bv. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817341019 30% 1 egg's, das het meeste dat ik ooit ben tegengekomen voor een merkvoeding.

T-T

Legacy Member
scorpken zei:

niet ene van de supervoedingen, maar toch 10 keer beter dan die 580w voeding dat je nu hebt ;)

er zulle mss wel betere zijn in die prijsklasse, hangt een beetje af wat je maximum wil geven aan een voeding ook.

btw, ik zou eens paar testen uitvoeren ook vooraleer je nog meer geld spendeert, test es je systeem met bv. Intelburntest en/of Orthos voor je cpu/mem, en FurMark en/of Video Memory Stress Test voor je graka.

scorpken

Legacy Member
50 a 60euro. Kan je eens rondkijken voor mij bij Alternate aub?

Grtz

mdgf

Legacy Member
Houdt je die 4650 of ga je naar een 6770/5770 of iets dergelijks => Antec Earthwatts green 380.
Een ENKELE 6950/560ti => XFX Core 450.

Maar zou je niet eerst eens willen uitvinden wat er mis is met uw systeem behalve die voeding (tenzij het effectief toch daaraan lag, maar dat is te betwijfelen)?

Logische volgorde is: 1.) zoek welk onderdeel kapot is en 2.)vervang het odnerdeel
Niet: 1.)Vervang willekeurige onderdelen zonder te weten of die wel het probleem vormen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan