Archief - GraKa voor weinig geld?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tha Soul

Legacy Member
Ik heb hier dus nog ne ouwe pc staan (P4, 1.8 Ghz) waarvan de grafische kaart kapot is. Ik zou daar dus graag een ander kaart insteke, gewoon da de pc terug volledig in orde is. Nu steekt er een Geforce 3 Ti 200 in en daar heb ik nooit probleme mee gehad (tot half jaarke terug dan) dus ben ik geneigd van terug dezelfde kaart erin te steken.
Maar ik heb zowa zitte kijke op 2dehands sites en ik heb de indruk da deze kaart nog redelijk duur is tov bepaalde nieuwe kaarten (gelijk de Geforce FX 5200 bv). Ik ken er dus nie echt veel van.
Ik zou de pc kunne doorverkope aan iemand met klein kindere, dus het moet nie het zwaarste van het zwaarste zijn, als ze maar vlot draait en het goed lang uithoudt.
Welke kaart koop ik dan best? Ze zou liefst nie meer dan 20€ moge koste (vandaar dat ik dus ook een 2dehands kaart wou kope), aangezien ik de pc waarschijnlijk doorverkoop voor 100€ (Ik zou er graag nog IETS van hebbe he)
Is deze prijs ewa redelijk ja?
Tis dus ne P4 1800, 80Gb harde schijf, 1Gb SDR Ram geheugen (maar 1 week oud), dvd(rw)-writer, diskettestation, cd-lezer.

Alvast bedankt!!

n0sTRa

Legacy Member
Kzou er gewoon een 5200 insteken ofzo, gamen zal er prolly toch niet op gebeuren en de 5200 is al stuk nieuwer dan uw ti200

PineMangoes

Legacy Member
Als er niet op gegamed moet worden zou ik gewoon die Geforce 3 laten zitten. Als er wel gegamed moet worden, tja, dan moet er ook wat beters in dan een 5200. Tis nu ook niet zo dat die 5200 twee keer zo snel is als die Geforce 3, qua performance zitten ze zelfs redelijk dicht bij elkaar...

Tha Soul

Legacy Member
er gaat waarschijnlijk niet op gegamed worden, ma ik zou wel wille da die kaart een beetje vlotjes draait. Hij heeft klein kinderen die waarschijnlijk klein kinder-spellekes wille spele derop, en ik heb GEEN IDEE of ge dan een fatsoenlijke graka moet hebbe daarvoor.
PS: de GEforce 3 die er nu inzit, is dus kapot (gele strepen op het beeld), dus er moet zowiezo een ander in.

PineMangoes

Legacy Member
Ah alstie kapot is, is een 5200 mss wel een goeie keus. Kinderspelletjes draaien op iedere kaart vlotjes (tenzij je COD2 en Oblivion kinderspelletjes noemt :)). Kzou zeker niet meer dan 20€ leggen voor een tweedehandse 5200, een geforce 4 MX kaart zou nog voor minder geld tweedehands te krijgen zijn.

Tha Soul

Legacy Member
PineMangoes zei:
Ah alstie kapot is, is een 5200 mss wel een goeie keus. Kinderspelletjes draaien op iedere kaart vlotjes (tenzij je COD2 en Oblivion kinderspelletjes noemt :)). Kzou zeker niet meer dan 20€ leggen voor een tweedehandse 5200, een geforce 4 MX kaart zou nog voor minder geld tweedehands te krijgen zijn.



Ik meen mij thans te herinnere da de 5200 een mindere reeks was van Geforce. Ben daar nu nemeer zeker van, ma daar staat mij iets van voor. Daarom da ik nie zo hevig ben om een 5200 te kope.

Maar misschien is da meer een idioot gedacht van mij? :D



*edit* Ik heb een 2de hands "Geforce FX 5200 128Mb" gevonde, ma daar staat gene koeler op, kan da kwaad? aangezien op de meeste kaarte wel ne koeler staat.

NielsParedis

Legacy Member
Tha Soul zei:
Ik meen mij thans te herinnere da de 5200 een mindere reeks was van Geforce. Ben daar nu nemeer zeker van, ma daar staat mij iets van voor. Daarom da ik nie zo hevig ben om een 5200 te kope.

Maar misschien is da meer een idioot gedacht van mij? :D



*edit* Ik heb een 2de hands "Geforce FX 5200 128Mb" gevonde, ma daar staat gene koeler op, kan da kwaad? aangezien op de meeste kaarte wel ne koeler staat.


Die word passief gekoeld.Gaat ook zo is trouwens gemaakt om zo te werken ;).

Je kan er natuulijk ook een koeler opzetten.

PineMangoes

Legacy Member
Tha Soul zei:
Ik meen mij thans te herinnere da de 5200 een mindere reeks was van Geforce. Ben daar nu nemeer zeker van, ma daar staat mij iets van voor. Daarom da ik nie zo hevig ben om een 5200 te kope.

Maar misschien is da meer een idioot gedacht van mij? :D

Nee je hebt gelijk, de 5200 was een sucky kaart van nVidia, eigenlijk was de hele FX reeks in vgl met de toenmalige radeons een stuk minder efficiënt, zeker in dx9 berekeningen. De 5200 presteert ongeveer even goed als een geforce 3, lijkt me voor jou wel 'n goeie keus. Een beter alternatief is een radeon 9550/9600 of zoiets, tweedehands wel voor 'n euro of 30-40 te verkrijgen en wel stukken sneller.

PineMangoes

Legacy Member
Hehe, voor zo'n spotprijs eigenlijk nog prima kaartjes tbh (beter dan een 6200 alvast denk ik).

T€RM!N4T0R

Legacy Member
PineMangoes zei:
Een beter alternatief is een radeon 9550/9600 of zoiets, tweedehands wel voor 'n euro of 30-40 te verkrijgen en wel stukken sneller.
Als je nog erges een 9550GE kan vinden raad ik je die sterk aan! Mits wat overclocken heb je voor een zachte prijs een heel goeie kaart.
Je kan ze zeer ver overclocken, hier mijn OC;
standaard = 250/200
overclocked = 430/265 (172%/133%)

Reken met dit kaartje ook maar op een gevoelige verbetering qua 3D-prestaties.

PineMangoes

Legacy Member
De meeste 9550's vallen trouwens nog te unlocken naar een 9800, als ik me niet vergis...

Davion

Legacy Member
9800? 9600 ofzo zeker, 9800 heeft 256bits membus, en de 9550 niet dacht ik.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
boostah zei:
niet elke kaar tclockt evenver over !!!
Weet ik ook wel, ik zeg toch niet dat je zeker even ver zal raken?
Dat spreekt dan ook voor zich, ik wou gwn ff duidelijk maken dat het een zeer goede kaart is met groot oc-potentieel.
En duur is ie ook niet, ik heb em een jaar geleden gekocht voor €75 fzo. (nieuw)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan