Archief - Harddisk(s)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oorworm

Legacy Member
Hoi,

Wat is aan te raden als fervent gamer, moviewatcher + streamer, internetter en waarom?:
  • 1 x Raptor 36GB (voor windows + games) en 1 x SATA II, 16MB cache
  • 2 x SATA II, 16MB cache
  • 2 x SATA II, 16MB cache in Raid 0

Neem ik best een schijf met NCQ? Ik heb een ASUS A8V deluxe MB...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
2 x SATA II, 16MB cache zou ik nemen.

Raid zou ik enkel gebruiken voor server-configs en met een Raptor zal je amper verschil merken. Daarbuiten is et veel te veel geld voor de opslagcapaciteit.

Davion

Legacy Member
Idd, ik volg T€RM!N4T0R, Raptor is te duur voor wat het is, en RAID0 is nogal dom voor thuisgebruik IMO.

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Een game gaat mss een seconde sneller laden ofzo! T'is momenteel zen geld nog niet waard. Neem u gewoon een sata schijf

RealFlub

Legacy Member
idd, raptop gade enkel voelen als je bezig bent met hopen data's te bewerken. daar ga je het zeker voelen.

saikoboarder

Legacy Member
raptor 36 gig is niet zo snel als een standaard 250-300 gig schijf.
de acces time is wel iets lager maar spellen zullen niet sneller laden.
raptor 74 en 150 zijn een ander verhaal.
ik zou zeker geen maxtor schijven nemen maar eerder seagate of western digital.
het verschil tussen 8 en 16 mb cache is bij schijven tot 300 gig ook miniem.

Oorworm

Legacy Member
Momenteel heb ik een sata Maxtor Diamondmax 10 7200rpm met 8mb cache - 200GB, maar ik heb wat meer plaats nodig.
Filmkes nemen nogal wa plaats in ofwel moet ik m'n oudere, al geziene films beginnen branden op dvd schijfkes en deze goed opbergen...

- Zou het verschil merkbaar zijn als ik een sataII met 16mb cache zou nemen in de plaats van m'n huidige hd?
- Wat is het verschil tss dvd-r en +r en welke zijn de beste? Welke schijfjes gaan het langste mee, ... ?
- Is zo'n 'map' een goed idee als opbergplaats of is een case beter? Ik zou nl. liever met een map werken, maar beschadigd dit de dvd's niet meer dan een case?

Cheerio,
den Oorworm

Davion

Legacy Member
- Weinig
- +R heeft bitsetting als grote voordeel, -R heeft iets grotere compatibiliteit, persoonlijk kies ik altijd voor +R.
- Neem een slimcase en plaats ze op de zijkant, das de beste methode, in een niet te warmte, niet vochtige, DONKERE ruimte :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan