Archief - Harde schijf 200 GB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cool_boy_ke

Legacy Member
Hey

Ik zoek een harde schijf van rond de 200 GB en de prijs liefst rond de 100€ en niet vergeten : IDE :) .

Ik had de volgende in gedachten :
  • Maxtor 200 Gb 7200rpm 8Mb IDE €108
  • Samsung 200Gb SP2014N 8Mb IDE €100
  • Samsung 250Gb SP2514N 8Mb IDE €125

Kan iemand mij vertellen waar ik ze het ook het beste koop ? Ik woon in Tongeren-Limburg. Via internet bestellen lijkt me ook niet echt veilig wegens een harde schijf snel kapot gaat (als ik me niet vergis).

Bedankt

L@TrO

Legacy Member
amai dat zijn dure prijzen :eek: , die maxtor 200gig ata kan je al vinden voor een dikke 80€.

Yank

Legacy Member
- via internet bestellen is niet gevaarlijk ALS je bij betrouwbare winkels koopt (zie sticky voor een hele reeks winkels)
- sommigen beweren dat Maxtor minderwaardig is in vergelijking met andere merken, maar 'k heb daar nog nooit problemen mee ondervonden. Maar Samsung is ook geen slecht merk, net zoals Seagate, Western Digital, Hitachi en nog paar anderen.

cool_boy_ke

Legacy Member
Prijzen komen van Bells, een winkel hier niet ver vandaan. Ik was ook niet van plan ze daar te kopen :).
/Edit : Ik had de sticky al gelezen en deze shops leken me ok : Hofline,Wallabie en Tones. Maar is het niet zo dat als bv. tijdens de verzending m'n pakje met m'n HD in effe valt ofzo dat de HD kapot is ?

Davion

Legacy Member
Bells is een goede winkel, ik kom soms in Diest en die zijn altijd vriendelijk, ik zou de Samsung nemen.

cool_boy_ke

Legacy Member
Tuurlijk zijn ze daar vriendelijk, maar hun prijzen liggen te hoog voor een jonge gast als ikke. Op Tones/Hofline Shop kan ik hetzelfde krijgen maar gewoon beter koop.

L@TrO

Legacy Member
bestel u gewoon een WD,hitachi 200gig ata schijfje bij hofline, die zal wel heel en snel aankomen.

cool_boy_ke

Legacy Member
Moet ik nog ergens anders op letten met een HD te kopen ? Dat het een 7200 RPM is enzo dat weet ik maar moet ik nog met iets anders rekening houden ??

Yank

Legacy Member
7200rpm en 8mb cache
En dat het een nieuwe schijf is, dat ze geen 2e hands prul in uw handen draaien
NIeuwe schijven zijn altijd vacuum verpakt ;)

R-evolution™'

Legacy Member
ik zou samsung pakken , ik heb hier een samsung van 120 gb die is zo'n 3 jaar oud denk ik nog nooit probs mee gehad , wel al 4 maxtors na de klote

Lon$daLe

Legacy Member
Yankee zei:
7200rpm en 8mb cache
En dat het een nieuwe schijf is, dat ze geen 2e hands prul in uw handen draaien
NIeuwe schijven zijn altijd vacuum verpakt ;)
idd heb vandaag een 120gb maxtor sata gehaald bij pctools in alken en die was vacuum in antistatische plastiek , ma euh ist normaal bij hd's da 1 vd 2 zijde da ge de "binnekant" kunt zien van de hd? ale ik bedoel zo chips en al...

EagleEye

Legacy Member
Bij Tones kost de MAXTOR 200GB 8MB (7200/133) 6Y200P0 maar €85,00 euro zenne...

en @ lonsdale, Yup perfect normaal :-)

Wover

Legacy Member
Let wel dat bij Tones de verzending als volgt is:

aankopen <€100 --> €30 verzending
aankopen >€100 <€750 (denk ik) = €15 verzending
aankopen >€750 = gratis verzending

Yank

Legacy Member
Lon$daLe zei:
idd heb vandaag een 120gb maxtor sata gehaald bij pctools in alken en die was vacuum in antistatische plastiek , ma euh ist normaal bij hd's da 1 vd 2 zijde da ge de "binnekant" kunt zien van de hd? ale ik bedoel zo chips en al...
Als ge de onderkant bedoelt: ja, perfect normaal

cool_boy_ke

Legacy Member
Bedankt voor alle hulp. Ik denk dat ik voor de Samsung ga (na R-evolution&#8482;' z'n/haar bericht te lezen). Ik weet alleen nog niet zo goed waar ik hem het beste koop want bij Tones/Hofline staan hij er niet tussen :cry: .

Lon$daLe

Legacy Member
cool_boy_ke zei:
Bedankt voor alle hulp. Ik denk dat ik voor de Samsung ga (na R-evolution™' z'n/haar bericht te lezen). Ik weet alleen nog niet zo goed waar ik hem het beste koop want bij Tones/Hofline staan hij er niet tussen :cry: .
mja IDE...
maxtor veel probs mee , hoewel ik een ide had voor 3 jaar van maxtor en nooit geen fout ofzo...

maxtor diamondmax 10 reeks is dan weer wel zeer goed :)

nTFs

Legacy Member
Waarom geen Western Digital ?
Is stiller en heeft een betere reputatie dan Maxtor.

RealFlub

Legacy Member
nTFs zei:
Waarom geen Western Digital ?
Is stiller en heeft een betere reputatie dan Maxtor.
hier op het forum vooral zeg.
dat moet hij zelf overwegen eh.

cool_boy_ke

Legacy Member
Ik vraag iedereen om z'n/haar mening :)
Njah, ik ben juist in de Carrefour geweest, ze hebben alleen externe HDs en geen interne ... Wat is dat nu voor brol ? Ze hebben nog niet eens 1 interne HD maar wel tientallen externe :s
Maja, niks aan te doen hé :D

@RealRoot : Ik heb je PC 2 specs bekeken => wat moet je met 1300GB ? Staat die helemaal vol ofzo :eek: is wel vet imo :) :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan