Archief - High-end config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Menthal Kip'tje

Legacy Member
Wat ik nu zelf ook pas zie is dat d'r 2x 2gig staat, en 't is dus idd de bedoeling dat het 2 gig gaat zijn ipv. 4:)

Nog iets.. zo'n voeding met 20 pins, past op een mobo van 24 pins?

En (n/o) het is dan nog voor CS Source te spelen ook

ff no shit, maar met degelijke fps spelen op CS Source hebt ge tegenwoordig al héél wat nodig na al die updates etc., zelf gemerkt

Menthal Kip'tje

Legacy Member
AeroCool AeroEngine II, Zwart
AMD Athlon 64 X2, 5000+, Socket AM2, Boxed
MSI K9N Platinum
Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
OCZ OCZ2P8002GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Sapphire Radeon X1900 XTX, 512 MB, DDR3, PCI Express x16
BenQ DW1650, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, Retail
Arctic ATI Silencer 4
Samsung 940BF, 19 inch, Zilver, zwart
EnerMax Liberty, 500 Watt, Retail

Rekening gehouden met wat comments hier:)

Die voeding gaat dat trekken?

SMa

Legacy Member
Daz al stukken beter :niceone:

Msschien ook nog een koeler nemen voor de cpu.
En als ram zou ik toch opteren voor die Gskill...

-Timo-

Legacy Member
Ik zou toch een 4800+ nemen ipv 5000+. Die presteert heel wat beter in games.

Menthal Kip'tje

Legacy Member
Enige verschil wat ik zie is dat die 5000+ 2,6 ghz is, en die 4800 2,4

Verder alles hetzelfde, buiten dat die 5000+ minder duur is dan die 4800 (en eigelijk ook beter?)

Koeler voor cpu zie ik er nog geen enkele staan voor AM2 socket, dusja..:)

3lb4rt0

Legacy Member
kan ne 32bit besturingssysteem wel 4 gig aan denk van nie?

3l b4rt0

boostah

Legacy Member
3lb4rt0 zei:
kan ne 32bit besturingssysteem wel 4 gig aan denk van nie?

3l b4rt0

nope slechts 3.2 gig wordt gebruikt dan dacht ik (doet in dit geval ook wel ni terzake denk ik)

Poepoei

Legacy Member
Menthal Kip'tje zei:
Enige verschil wat ik zie is dat die 5000+ 2,6 ghz is, en die 4800 2,4

Verder alles hetzelfde, buiten dat die 5000+ minder duur is dan die 4800 (en eigelijk ook beter?)

Koeler voor cpu zie ik er nog geen enkele staan voor AM2 socket, dusja..:)

De 5000+ heeft 1 MB cache en de 4800+ 2 MB

De Zalman CNPS9500 AM2 past daar wel op

Mette2

Legacy Member
Als ge de 4800+ wilt moete rap want die worden nie meer gemaakt.

Davion

Legacy Member
Idd, de processor kan het adresseren en dus gebruiken, maar Windows zelf niet :)

Menthal Kip'tje

Legacy Member
We hebben gisteren mail gedaan naar azerty.nl. die konden ons al niet zeggen of die 4800+ AM2 nog binnen zou komen (zag ergens iets dat ze uit productie gehaald werden..).

Als deze pc besteld wordt is het wel behoorlijk belangrijk dat die zo snel mogelijk hier thuis staat, dus maand(en) wachten op die 4800+ is niet echt de bedoeling.

Is in dat geval de 4600+ aan te raden? (ik weet wel van dat cache-verschil, maar als AMD effectief al gestopt is met de productie van die processors)...

SMa

Legacy Member
Alle X2 cpu's met 2*1Mb cache zijn uit productie genomen, dus ook de X2 4800+. Als ze deze nergens meer in stock hebben is wachten nutteloos. Neem dan beter een X2 4600+

Menthal Kip'tje

Legacy Member
k thx:)

EDIT: Nog een vraagje..

Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x

Is die zowat even goed als de OCZ OCZ2P8002GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x

Tis wel wa meer betalen, maar die OCZ is de levertijd onbekend, dus da kan ook wel nen tijd duren anders:(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan