Archief - High end Laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gomora

Legacy Member
Ik zoek een laptop voor het gamen maar ook voor mijn foto's te ver/herwerken, voor mijn Xbox 360 aan te linken, voor projecten via beemer te kunnen presenteren,...voor alles buiten koffiezetten eigenlijk.

Heb een groot budget, ka tot 2500 euro gaan. Ik dacht aan deze maar is dat een fatsoenlijk machien of is er beter te vinden?

Toshiba p100-204

ofwel de iets kleinere:

Toshiba p100-203


Wat vinden jullie?

Yank

Legacy Member
Die eerste ziet er zeker niet slecht uit, enigste wat ik jammer vind is de relatief lage resolutie.
De Dell XPS1710 is vergelijkbaar met die Toshiba, maar is NU niet zo interessant omdat er quasi geen promoties zijn (mss krijg je er wel paar als je telefonisch bestelt), maar als je wat geduld hebt, komen er vast wel weer mooie.
De tweede is ook niet slecht, maar vrij duur voor wat je krijgt en minder interessant (kleinere hd, minder ram, slechte gpu).

Nog een vergelijkbaar model is de Pointer Systems 570, kun je zelf ook vrij configureren, verkrijgbaar bij oa jaha.be en lijkt me iets goedkoper.

edit: wat goedkoper (en ook wat trager) alternatief: de Dell Inspiron 9400, nu wel nog met paar promoties.

edit2: zoals daVinci zegt: 2500€ is veel, koop anders nu model van +- 1500€, hou die 2j en koop dan een nieuwe en je hebt ongeveer evenveel gespendeerd (mss zelfs minder). Voor 1500€ heb je al model met X1600, Core Duo, 1GB ram en zou je ook kunnen beperken tot 15.4" laptop, geen 17".

daVinci

Legacy Member
Ik vind 2.500€ veel geld voor ne laptop. Vooral omdat de prestaties niet meer mee evolueren met de prijs. Ik persoonlijk zou gaan voor een laptop van om en bij de 1.500€ en dan na een paar jaar gewoon een nieuwe.
Tenzij ge NU echt een GF 7900, 2 gig RAM, enz. nodig hebt. Ene van 2500€ is over een jaar of 2 ook niet meer up to date. Diene "technische" levensduur zal niet veel meer zijn dan bij een model van om en bij de 1500€.

Just my opinion.

GhO$T

Legacy Member
Ik zou voor de Dell inspiron 9400 gaan met dat budget, voor een 1700€ heb je daar een T2400, 2gb ram, 7900 gs, 120gb (5400rpm). Wel maar 1 jaar garantie, maar voor 300€ kan je die uitbreiden naar 3 jaar, dan zit je nog altijd ruim binnen budget.

En als het geld echt allemaal opmoet :) , kan je de T2600 er laten inzetten maar met een meerprijs van een dikke 500€ zou ik dat zeker niet aanraden :D

2Compute

Legacy Member
De P100-204 is inderdaad een droommachine.
Staat dd 05/06/06 hier 2375, € Euro ipv 2499 €.
Ga je 64 euro boven jouw budget (adviesprijs), dan heb je zelf tot 3 jaar pickup & delivery garantie erbij. Bij de aanschaf van zo'n toestel zou ik dit toch overwegen.

Yank

Legacy Member
wardkennes zei:
ASUS VX1 zowiso !
n/o maar die Asus wordt in prestaties weggeblazen door die Toshiba:
nVidia 7400 (met TurboCache dan nog) vs nVidia 7900GTX

't Is niet omdat er één of ander bekend automerk op staat dat het snel en/of goed is he.

palatinus

Legacy Member
als een x1600 voldoende is misschien een Macbook Pro 15.4 inch?

mOnKeYbUtt

Legacy Member
die batterijen gaan wel rap op met zo'n 3dkaart etc...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan