Archief - High end PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Phil

Legacy Member
Mijn ouders gaan eindelijk een nieuwe pc kopen, dus hebben ze mij voor help gevraagd... (alsof ik er zoveel meer van ken, maar bon)

Ze waren eerst van plan om een dell te kopen van een 1700€

http://configure2.euro.dell.com/del...&kc=305&l=nl&oc=D03XP5&s=dhs&sbc=dimen_xps600


Maar ik heb er zelf eentje samengesteld voor ongeveer dezelfde prijs... Ziet er veel beter uit imo, maar ik hoop dat ik niets vergeten ben... Iemand die er commentaar kan opgeven?


ANTEC SLK3800-BEC BEHUIZING

1
€
103,20
103,20


ASUS A8N SLI

1
€
118,90
118,90


KINGSTON 1024MB DDR2 PC4200 VALUERAM KVR533D2N4/1G

1
€
96,50
96,50


WESTERN DIGITAL 250GB 8MB ATA100 7200RPM

1
€
99,80
99,80


AMD 4200+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR

1
€
382,50
382,50


ANTEC ANTEC PRO 120MM FAN

1
€
15,50
15,50


MSI RX1900XT 512MB DDR3 PCI EXPRESS

1
€
599,00
599,00


AOPEN 16X WIT DVDRW CHAMELEON DUAL LAYER RETAIL

1
€
49,95
49,95


NEC FLOPPY BLACK

1
€
7,45
7,45


LOGITECH 967559-0123 AZERTY MEDIA KEYBOARD ELITE

1
€
23,90
23,90


MICROSOFT WINDOWS UK XP HOME

1
€
89,00
89,00


LOGITECH MX518 OPTICAL MOUSE

1
€
45,50
45,50


TONES MONTAGE VAN EEN PC
1
€
50,00
50,00


Zaken die ik vergeten ben? Die overbodig zijn?

Een scherm hebben we nog...


Totaalbedrag
€1681,20


Vanop tones.be

(verzenden die ook naar thuis? Of moet ge het altijd komen afhalen?)

Phil

Legacy Member
Moet totaal niet overclocked worden btw, dus ik heb geen high quality geheugen nodig enzo

(en hij mag zeker niet meer dan 1700 euro kosten, of ik moet hem zelf betalen dreigen ze :sarcastic:)

stormsman

Legacy Member
DDR2 en AMD = no go
Gewoon DDR ram nemen.
En een ati kaart nemen en die op een sli mobo zette is ook niet echt slim.

Phil

Legacy Member
ASUS A8N-E
KINGSTON 1024MB PC3200 VALUERAM

bon, ik heb het moederbord en geheugen vervangen, nog fouten?

edit, vooral de vraag of m'n voeding het gaat volhouden of niet met die zaken?, 350 watt denk ik, zal wel niet genoeg zijn prolly?


edit: deze case is prolly beter denk ik, niet? ANTEC TX1050B-EC BLACK TOWER

RealFlub

Legacy Member
die verzenden ook naar thuis toe ;)

zo'n krachtige pc en maar 1GB ram.. neem 2x1024MB ;)

stormsman

Legacy Member
RealRoot zei:
die verzenden ook naar thuis toe ;)

zo'n krachtige pc en maar 1GB ram.. neem 2x1024MB ;)
en een 3800+ X2 (of als je budjet het toelaat een 4400+ X2)

Phil

Legacy Member
kan er iemand dan eens een pc ineensteken voor 1700 euro die de moeite is? ^^

bon, 1024mb ram bij gestoken

en een 3800+ x2 ingestken ipv die 4200

stormsman

Legacy Member
ANTEC SLK3800-BEC
ASUS A8N-E
2x KINGSTON 1024MB PC3200 VALUERAM
WESTERN DIGITAL 250GB 8MB ATA100 7200RPM
MSI RX1900XT 512MB DDR3 PCI EXPRESS
AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR
AOPEN 16X WIT DVDRW CHAMELEON DUAL LAYER RETAIL
NEC FLOPPY BLACK
LOGITECH 967559-0123 AZERTY MEDIA KEYBOARD ELITE
MICROSOFT WINDOWS UK XP HOME
LOGITECH MX518 OPTICAL MOUSE
TONES MONTAGE VAN EEN PC

Dat zal het zo een beetje zijn, en normaal zit je onder de 1700€. Ik heb veel van jou configuratie gebruikt.

Davion

Legacy Member
Idd, stormsman's config lijkt me in orde :) Al dat ik eerder voor een MSI K8N Neo4-FI mobo'tje ben.

Phil

Legacy Member
dank u, perfect zo :)

enig idee van hoeveel usb poorten er dan op zitten? (moeten ze hier weten)

stormsman

Legacy Member
Je kunt 10 usb poorten aansluite, op die ASUS A8N-E.

Edit: als dat nog niet genoeg is kan je een usb kaart in je pc laten steken, dat kost maar 25€. Dan heb je 4usb poorten extra +1 in de binne kant van je pc.

Phil

Legacy Member
nah, 10 usb poorten zal wel genoeg zijn :)

Bedankt :)

Heb hem net besteld... Nu maar hopen voor hen dat hij snel klaar is.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Phil zei:
Heb hem net besteld... Nu maar hopen voor hen dat hij snel klaar is.
Ja, anders gaw der slagen ip geven e! :angry: ???



Welke config heb je nu besteld ? Die van stormsman ?
Enkele opmerkingen daarover :

- mobo zou ik mss ook vervangen door de msi da davion zei, maar 't zijn beide wel goede bordjes hoor. :)
- DVD-writer... -> wit ? in zwarte case ? Beter zou trouwes zijn de NEC4551 of BenQ DW-1650

Voor de rest wel in orde :)

Phil

Legacy Member
ja, zo ben ik wel terminator :)

En ik heb idd het mobo vervangen door dat msi mobo...

En die dvd writer wordt geleverd met 3 frontjes, dus dat is ook in orde :)

(kwaliteit maakt niet zoveel uit, zolang hij maar dvd's leest, die gaan toch bijna nooit dvd's schrijven)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Prima ingesteldheid. :D Kben ni beter. :p (of was je sarcastisch? :unsure: )

Enneuh, je ouders gaan nie veel dvd's writen, maar ze gaan wel veel gamen ofzo? Want zukke graka... of 't moe zijn daj ook wel behoorlijk zal profiteren van de nieuwe PC ;)

Phil

Legacy Member
nja, nogal wiedes dat ik daar zelf ook van wil meegenieten :p

Mijn ouders zouden toekomen met een pc van 300 euro... Die gebruiken enkel exell, outlook en IE/Opera...

duploxxx

Legacy Member
al een geluk dat ge diene dell niet genomen hebt.... die config die ge voorop stelde is nu es de grootste miskoop dat ge maar kunt denken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan