Archief - Hoe ziet er een ideale gamers PC uit?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zorcky

Legacy Member
Hallo allemaal,

Ik ben sinds jaar en dag een ware Apple fan maar zit al geruime tijd met de twijfels om mij een PC aan te schaffen. Er zijn nu eigenlijk twee zaken die mij tegenhouden om een PC te kopen, nl. de lelijke kasten en Windows XP. Nu dat eerste kan ik ergens wegsteken onder mijn bureau en verder kan ik wellicht mijn Apple 20" breedbeeld LCD (DVI-D) beeldscherm blijven gebruiken.

Nu toch wil ik eens mijn wereld overhoop halen, dit omdat er voor Mac veel te veel spellen zijn die er aan ontbreken. Hoewel ik Apple zal blijven ondersteunen toch wil ik eens een PC aanschaffen maar dan één die echt op de Hardcore Gamer is afgestemd. Als ik op het internet een zoektocht doe dan geraak ik gewoon de weg kwijt van al de beschikbare hardware die er bestaat. Het is dus echt wel een doolhof.

Kunnen jullie mij enkele suggesties doen van hoe er een ideale Gamers PC van vandaag en graag ook nog voor Morgen eruitziet. Dus ook een PC die geschikt is voor Vista. Zo was het voor mij ook interessant de details te weten van de hardware. Ik weet wel, ik kan zo om de hoek gaan bij de PC boer, maar dan heb ik het gevoel dat ik me ga laten doen. Ik wil naar die PC boer kunnen gaan en daar zelf vertellen wat ik wil!

Nu voor Windows XP. Hoe maak ik die het meest betrouwbaar voor op Internet, mails, online gaming.... Ik hou vooral van eerste persoons shooters, dus online gaan is een must!

Bedankt voor alle reacties

Mette2

Legacy Member
Eerste vraag, budget? Voor ne degelijke game pc zitte toch rond 1500-2000€ denk ik.

boostah

Legacy Member
1 ding dat ik nu al zeg, niks dat je kan samenstellen nu is echt geschikt voor vista

graka moet unified shaders hebben (voor dx 10) ati komt hiermee pas in de volgende generatie, nvidia zelfs in de daaropvolgende (dus 2 generaties), der zijn nog zo van die dingen, vooral door die dx10
vista compliant bestaat ja, maar mijn 9700pro is ook al vista compliant, de lijst voor het ideaal te draaien kan nu nog niet vervuld worden met hedendaagse producten

Zorcky

Legacy Member
Dus de videokaart is alleen een probleem voor Vista.

Nu latan we een budget nemen van 1500 tot 1800 Euro.

Stre@mus

Legacy Member
Tja, een game-pc kan waarschijnlijk nooit ideaal genoeg zijn... Maar voor 1800€ kan je toch al een :s systeemke hebben:
  • Processor: AMD box Athlon64 4400+ X2 Dual Core socket AM2 € 472,00
  • Moederbord: MSI K9N Platinum socket AM2 € 122,00
  • RAM: Gskill DDRII 2 x 1GB PC5400 CL4-4-4-12 (F25400PHU2-2GBLA) € 210,00
  • Graka:XFX 7900GTX 512mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 515,00
  • HDD: Seagate 320Gb SATAII 3.0GB/S 7200rpm 16mb
  • Case: Thermaltake Soprano zwart met window zonder voeding € 80,00
  • Voeding: LC Power 550W Green Power Silent Giant € 50,00
  • Headset: Sennheiser PC160 headset € 97,00
  • Muis: Razer Copperhead Laser 2000dpi Anarchy Red € 65,00
  • Mousepad: Razer eXactMat bundle met gelkussen € 42,00
  • DVD-RW: BenQ DW1655 16x Dual Layer zwart Lightscribe € 48,00
  • Totaal: € 1.818,00

Yank

Legacy Member
Zorcky zei:
Nu voor Windows XP. Hoe maak ik die het meest betrouwbaar voor op Internet, mails, online gaming.... Ik hou vooral van eerste persoons shooters, dus online gaan is een must!
- anti-virus: antivir/avg/avast/nod32 zijn zeker goeie en gratis
- firewall (niet die van windows): zone-alarm is gekende, maar er zullen wel nog goeie zijn
- andere browser dan IE zoals Firefox, Opera en nog heel wat andere
- af en toe op spyware controleren
- overbodige programma's sluiten, kan alleen maar je pc vertragen

- voorbeel pc-config:
AMD box Athlon64 4200+ X2 Dual Core socket AM2 € 367,00 € 367,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 40,50 € 40,50 [Wissen]
Gskill DDRII 2 x 1GB PC6400 CL5-5-5-15 (F2-6400PHU2-2GBNS) € 210,00 € 210,00 [Wissen]
MSI K9N Neo-F socket AM2 € 82,00 € 82,00 [Wissen]
Seagate 320Gb SATAII 3.0GB/S 7200rpm 16mb € 117,00 € 117,00 [Wissen]
Club 3D 7900GTX 512mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 485,00 € 485,00 [Wissen]
Totaal: € 1.301,50 bij jaha.be
En dan nog case en voeding erbij naar keuze (Chieftec/antec/aopen hebben goeie kastjes met voeding)

Zorcky

Legacy Member
Waarom wordt er hier als processor altijd een AMD aangekaart?
Maken die dan zo een verschil om op te gemen tegenover een Intel Processor?

Yank

Legacy Member
Met de huidige CPU's is AMD in het voordeel, maar bij de nieuwe CPU's van Intel (komen uit eind juli - augustus), zou Intel weer aan de leiding staan. Maar nu lijkt het me interessanter een AMD te nemen.

Zorcky

Legacy Member
Tja en met wat komt AMD dan af?

Die Conroe heeft zich ook nog niet bewezen in de praktijk.
Op papier is het allemaal mooi, maar in werkelijkheid?

Nog een vraagje:

Wat heeft Windows XP Pro meer dan de Home editie?
En wat is dan een OEM versie?

RealFlub

Legacy Member
AMD is al afgekomen :p
met een nieuwe reeks processoren, (AM2) en dat ondersteunt nu ook DDR2 :)

maatje

Legacy Member
Zorcky zei:
Tja en met wat komt AMD dan af?

Die Conroe heeft zich ook nog niet bewezen in de praktijk.
Op papier is het allemaal mooi, maar in werkelijkheid?

Nog een vraagje:

Wat heeft Windows XP Pro meer dan de Home editie?
En wat is dan een OEM versie?
XP Home is ideaal voor een thuisgebruiker want Pro is eerder voor bedrijven omdat er paar zware programma's zitten dat neit nodig zijn voor thuisgebruikers zoals IIS (webserver) of heleboel administratorsprogramma's. Deze OS kan je gebruiken om in te loggen in een netwerk met een domein. Dus niks voor thuisgebruikers.

OEM => een voorhand geinstalleerde cd van een fabrikant met hun eigen software.

nTFs

Legacy Member
maatje zei:
XP Home is ideaal voor een thuisgebruiker want Pro is eerder voor bedrijven omdat er paar zware programma's zitten dat neit nodig zijn voor thuisgebruikers zoals IIS (webserver) of heleboel administratorsprogramma's. Deze OS kan je gebruiken om in te loggen in een netwerk met een domein. Dus niks voor thuisgebruikers.

Niks voor thuisgebruikers is onzin.
Qua stabiliteit en gebruiksgemak maakt Home of Pro niks uit.
Pro heeft gewoon meer functies en dat overtuigt meer mensen om het te installeren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan