Archief - homecinema kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DyNaRaX

Legacy Member
ik ben aan het overwegen om me een 5.1 home cinema te kopen voor op mijn kamer aan te sluiten aan mijn tv maar ben wat aan het twijfelen.

Is het nu een goed moment om zo'n zaken aan te schaffen? Ik ben de nieuwe ontwikkelingen niet echt aan het opvolgen (blueray, hdmi, ...) en ik zou niet graag nu iets kopen en dan binnen 6 maand tot de vastelling komen dat ik de nieuwste dvd's niet kan afspelen.

Thorens

Legacy Member
Zo rap gaat het heus niet gaan met die nieuwe ontwikkelingen, geloof mij. Er is in de homecinema wereld nog helemaal geen sprake van gevaar voor de allernieuwste technologie.

(Trouwens, de platenspeler wordt toch ook nog steeds verkocht é, niet waar? ;) )

MaTraK

Legacy Member
Hmm, kzou mij nu een aparte dvd speler, een receiver (met digitale ingangen) en bijhorende speakers kopen. Als er later iets beter uitkomt zoals blueray of hd-dvd, dan kunde uw geluid direct aansluiten via digitale ingang (bv optisch) van uw receiver.

DyNaRaX

Legacy Member
als je voor aparte onderdelen gaat dan loopt de prijs zeer snel op, ik wil er max €300 voor geven.

extremepc

Legacy Member
das een klein buget


de nieuwe standaard is hdmi (zit tegenwoordig al op sommige asus moederborden )



maar in jouw geval zouw ik z n versterker dvd setje kopen voor dat buget
verwacht niet zo heel veel van

meestal zijn goede pc boxen beter of die boxen die bij z n set zitten


das zijn natuurlijk mijn bevindingen


mvg

DyNaRaX

Legacy Member
ik was aan de Sony Dav DZ 110 aan het denken

Ik verwacht natuurlijk niet het effect van een Kinepolis zaal maar toch iets dat voldoende is voor mijn slaapkamer.

W3sl3y

Legacy Member
De logitech Z-5400, 2 x optische aansluiting, 1 x coax. Kan je tot 7 toestellen tegelijk aansluiten. (mp3, tv,...)
Prijs: 240 euro.

Ik heb deze hier staan en geeft voldoende geluid met zware bass. Ik weet dat er veel betere oplossingen zijn, maar niet voor deze prijs. En voor mij is het geluid dat deze set produceert meer dan genoeg.

Thorens

Legacy Member
De mens wilt een home-cinema voor op z'n slaapkamer. Zeik op met jullie Logitechs, echt.

Sony DAV-setjes zijn aan te raden. Het is niet het van het, bij muziek klinkt het zowaar nergens naar maar voor film meer dan ok. Zeker voor de prijs die je er voor betaald. En ze zien er meestal nog aardig mooi uit ook.

Aparte onderdelen zijn natuurlijk aan te raden met het oog op upgraden maar dan kom je er inderdaad niet met die €300.

Iemand

Legacy Member
wij hebben een aparte versterker, dvd en boxen. Dus mocht er een andere technologie komen schaffen wij ons gewoon een andere dvd-bluray speler of dergelijke aan. Ik zou mij ook gewoon een kopen. Voor 300 euro heb je al een versterker met boxen denk ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan