Archief - Hulp bij keuze mobo.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

devil

Legacy Member
ik gaan dus binne kort een nieuw pcke kopen.
Wat , dit ?

AMD 4400 X2
Geforce 7900 GTX 512 ddr
Hiper 580 W psu
MOBO ????

de rerst herbruik ik van mijn huidig systeem , en dat is.

2* 160 GB s-ata HD
OCZ 2048MB Kit (2x1024MB) 400Mhz PC3200 DDR Platinum Enhanced Latency XTC Series
Soundblaster X-fi fatality
dvd rom
dvd writter


maar de vraag is dus ik weet niet welk moederbord te nemen.
het moet geen SLi zijn ( ik steek er toch geen 2 in )
moet X2 cpu ondersteunen
moet geen overclock mobo zijn.
het moet gewoon een deftig mobo zijn dat met alles wat ik hier opnoemde goed samen werkt.

ik hed eerst dees in gedachte ASUS A8N32 SLI Deluxe maar dat ik SLI en ook best duur.
iemand een beter voorstel

onderdelen moete van www.tones.be komen

SMa

Legacy Member
Wat is je budget? En wat is je doel?
Ik denk dat een ASUS A8R32-MVP Deluxe wel een goed mobo is.

Van de ASUS A8N32 SLI Deluxe zou ik wegblijven door het nogal (imo) domme koelingsysteem.
Voor mensen met een BTX-kast is dat namelijk een ramp.

Als het budget rond de €100 ligt zou ik een MSI nemen, indien het tussen de €150 & €200 ligt een Asus of DFI

Yank

Legacy Member
sheep zei:
Wat is je budget? En wat is je doel?
Ik denk dat een ASUS A8R32-MVP Deluxe wel een goed mobo is.
Mobo met crossfire voor pc met 1 nVidia kaart :sop:

OT: MSI Neo4/Asus A8N-E/Gigabyte K8NF-9

devil

Legacy Member
ok dan ga ik mij dit bestellen volgende maand.

MSI K8n NEO FI 94 €
MSI 7900 GTX 550 €
Hiper 580 W PSU 99 €
AMD 4400 X 482 €

komt op een 1225 € dan

dus dat zou niks problemen mogen geven ?

devil

Legacy Member
ok des te beter mercie voor jullie feedback , als ik is iets kan doen zeg het maar he :p

devil

Legacy Member
koendg zei:
Je mag je pc vrijblijvend bij mij thuis afzetten :p


al een geluk dak u ni weet wonen

EDIT : maar bij dat MSI mobo daarsqtaat niet standaart bij de specs dat het X2 ondersteunt.
moete dan eerst dien BIOS updaten of wat.

dendaak

Legacy Member
tis voor te gamen . . . hmm ik zou dan liever een DFI moederbord zien.

boostah

Legacy Member
waarom, alsof die meer fps gaat gaven ofzo :p

nee dfi=voor overclocken en dikke miserie als ge der ni teveel van afkent (zelfs als ge der veel van afkent is da soms een kut mobo, maarja eenmaal je hard overclocked is da vergeten), nee stabieliteit is msi en asus dan toch sterker in

boostah

Legacy Member
Yankee zei:
Mobo met crossfire voor pc met 1 nVidia kaart :sop:

OT: MSI Neo4/Asus A8N-E/Gigabyte K8NF-9

ik heb ook een nforce 4 mobo met 1 ati kaart, veel mensen hebben dit, kzie niet in wat het probleem is, je kan later nog altijd veranderen weet ge

devil

Legacy Member
ik lees net dat ik dan ook een hotfix nodig ga hebben voor die AMD X2 cpu klopt dit.

zoja waar zou ik deze kunnen vinden dan ?

of staan die hier tussen http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871_13118,00.html

en daar dees van ?

AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.2.2 - Allows the system to automatically adjust the CPU speed, voltage and power combination that match the instantaneous user performance need. Download this Setup Installation program (EXE) to automatically update all the files necessary for installation. This package is recommended for users whom desire a graphical user interface for installation. This .EXE driver is a user friendly localized software installation of the driver designed for end-users. This driver supports AMD Athlon 64 X2 Dual Core processors on Windows XP SP2 and Windows 2003 SP1.

devil

Legacy Member
ok da zal ik is rap op een cdke branden ze tegen dak die spullen heb.

mercie he maat
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan