Archief - Ipod Video of Zen Vision:M

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke zou jij kiezen?


  • Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten.

Dr[009]

Legacy Member
Voor wat zou jij kiezen?

ipod video 30 GB
review: http://arstechnica.com/reviews/hardware/video-ipod.ars

zen vision: M
review:http://www.everythingusb.com/creative_zen_vision:m_30gb.html

vergelijking:
http://forums.monsternet.org/index.php?topic=18.0
http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=1533

-----------------------------------------------

Ipod video

Pro:
- al 5de gen
- dunner
- iets beter afgewerkt

Con:
- m4v files (geen avi)
- itunes
- tot 2 uur film

------------------------------------------------

Zen Vision: M

Pro:
- beter scherm
- afspelen wmv, xvid, divx
- tot 4 uur film

Con:
- dikker
- minder afgewerkt

------------------------------------------------

De 2 spelers zijn op ebay te vinden voor +/- 275 euro
(nieuw, 1 jaar garantie, 30GB versie)

Sergeant_bob

Legacy Member
ik zou zeker voor de Creative gaan vooral voor de autonomie die 2maal zo lang is en een filmpje gaat er gemakkelijk door in 2 uur :)

Howitzer

Legacy Member
Idd, Creative voor zijn langere speelduur..
Alleen de dikte is wel wat jammer, zeker te doen, maar wel jammer..

!manticore!

Legacy Member
Ik zou ook voor die creative gaan. Da design is toch sweet.:love:
De batterijen gaan ook nog 2 maal langer mee.

Tegenwoordig moet idereen een ipod hebben om "in" te zijn. :doh:

Dr[009]

Legacy Member
Zou het wel verstandig zijn om nu al zo'n videoplayer te kopen?
Want om de zoveel maanden komen er nieuwe uit, al dan niet met betere technologie... Staat deze al bijna volledig op punt?

De schermen kunnen niet veel beter meer worden denk ik, en dat is toch het belangrijkste. Ze kunnen wel groter worden maar dan is het minder handig om mee te nemen natuurlijk

NeoGeo

Legacy Member
iPod Video zou ik nemen, als MP3-speler vind ik die Creative veel te dik en heel onhandig om mee te nemen in je broek- of zelfs jaszak. Als je per se films wil bekijken zou ik trouwens gaan voor geen van beide, een serie is prima maar een echte film komt niet tot zijn recht op zo'n scherm hoor. Ik kijk op mijn iPod 30GB wel eens naar Little Britain als ik op de trein zit maar heb nooit de behoefte gehad om er een film op te zetten, dan neem ik liever mijn iBook mee.

Gewoon een afweging die je voor jezelf moet maken...

Wil je trouwens zowel een sleek design als een goede autonomie, koop dan een iPod 60GB :p Een film encoden is nu niet zo'n probleem hoor :)

iTunes is btw voor mij geen nadeel, ik vind het heel handig om mijn muziekbibliotheek te syncen met mijn iPod. Het enige nadeel lijkt me dat je je muziek niet kan sharen met je vrienden via de iPod. Maarja, die kan je altijd op een DVD'tje branden he...

Dr[009]

Legacy Member
Ik denk da er hier vooral op den Creative Vision: M stemmen omda ze daarmee een anti-ipod stem uitbrengen...
Ni omda ze voor Creative zijn, of wel soms?

[TFT]Poky

Legacy Member
En ik zou persoonlijk gaan voor Ipod, is imo een veel mooier toestel en is ook compacter.
+ ik heb nooit problemen gehad met mijn ipod en ik gebruik hem dagelijks 2 uur lang voor de voorbije 2 jaar, + als ge oplet komen daar totaal ni snel krassen op

vinteg

Legacy Member
persoonlijk: creative. ben ook redelijk anti i-pod (mss dat ze nu wel stukken beter zijn, geen id af. maar men third gen ipod heb ik lekker 4 keer kunnen binnen doen door hardware failure)

desert storm

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
tis 30 voor 5 dacht ik dus hou op met jullie zever !

En ik zou persoonlijk gaan voor Ipod, is imo een veel mooier toestel en is ook compacter.
+ ik heb nooit problemen gehad met mijn ipod en ik gebruik hem dagelijks 2 uur lang voor de voorbije 2 jaar, + als ge oplet komen daar totaal ni snel krassen op

dan is het nog altijd €6/kous, goe zot :doh: trouwens wie steekt er nu z'n mp3-speler in een kous? er bestaan nog altijd hoezen voor mp3-spelers hé; én zeker voor ipods, die dingen (ipods + accesoires) krijgen tegenwoordig een volledig aparte stand in de multimediawinkels :wtf::ironic:

Decay

Legacy Member
Koop aub geen mp3 voor films, ga je echt een hele film uitkijken op dat kleine scherm? Of wil je het enkel voor het imago, voor het gadget (want dat is het echt keihard)? Films zijn enkel de moeite op een groter scherm imo. Probeer wat geld uit te sparen door het plezierige te kopen (degelijk geluid én grote opslagruimte) waar je altijd iets aan zal hebben ipv het plezierige te kopen dat een maand leuk blijft. Laat je aub niet strikken door marketing/legale oplichterij. Maw zou ik dus de ipod kopen (dunner en mooier) ipv de dikke, logge creative die wel mooier beeld geeft maar o zo onhandig is. Aan jou de keuze natuurlijk he, maar dit is enkel mijn persoonlijke mening :niceone:

Xx TuuR xX

Legacy Member
het is misschien maar een klein goedkoop extraatje, maar de radio zou bij mij alleszinds doorslaggevend zijn. Die mis ik heeeel er op mijn sony.

Dr[009]

Legacy Member
Decay zei:
Koop aub geen mp3 voor films, ga je echt een hele film uitkijken op dat kleine scherm? Of wil je het enkel voor het imago, voor het gadget (want dat is het echt keihard)? Films zijn enkel de moeite op een groter scherm imo. Probeer wat geld uit te sparen door het plezierige te kopen (degelijk geluid én grote opslagruimte) waar je altijd iets aan zal hebben ipv het plezierige te kopen dat een maand leuk blijft. Laat je aub niet strikken door marketing/legale oplichterij. Maw zou ik dus de ipod kopen (dunner en mooier) ipv de dikke, logge creative die wel mooier beeld geeft maar o zo onhandig is. Aan jou de keuze natuurlijk he, maar dit is enkel mijn persoonlijke mening :niceone:

Ik ben ook niet van plan om daar films op te zien van 2uur lang...
Als ik er iets zou op zien, zullen het vooral Tv-series zijn. (IK heb hier nog zeker 20 seizoenen ongeziene series). Bij de creative hoef ik deze bestanden zelfs niet meer om te zetten.

En dan dit nog; Als je 2 jaar geleden (of zelfs in 2005) een Mp3 speler kocht die meerdere GB's opslagruimte had betaalde je al gauw rond de 250 euro, waarom zou je nu niet evenveel betalen? En dit voor meer opslagruimte, betere kwaliteit, mooier uitzicht EN het afspelen van video's (geen films :) ).

Ps: Het hoofddoel van deze speler is en blijft nog altijd het afspelen van mp3's hé

spectrious

Legacy Member
Kheb ze allebei getest en ik zou toch wel voor de iPod gaan. Creative zou ik al minder nemen omdat het een rip off van de ipod is. Maar vooral de iPod, de laadtijden van de videofiles zijn iets beter.De clickwheel is zoveel fantastischer, ipod zelf is mooier (imo), dunner.

De batterij is minder dan de creative, maar we hebben het hier wel nog altijd over een redelijke autonomie.

En mijn hoofd argument zou moeten zijn dat je bij de iPod de video files in H264 kunt zetten. Dus AVI's kun je converteren met quicktime naar het geschikte formaat mét H264 codec. en i kkan je zeggen dat dit verbluffend is om op een TV aan te sluiten. En de nieuwe earphones die er bij zitten (v4) hebben hogere tonen en lagere bassen dan voorheen, dus de oortjes zijn verbeterd, hoewel die al top waren.

De garantie is ook erg goed wil je nieuwe oortjes zondeer dat deze kapot zijn => 's anderendaags liggen ze voor u deur. Zo rap gaat dat!

En iTunes vind ik ook hét makkelijkste en beste programma voor filetransfering en afspeelmogelijkheden. Nog NOOIT problemen mee gehad.

Die creative heb ik geprobeerd in WMP en daar liep het al stroef. :s

spectrious

Legacy Member
Xx TuuR xX zei:
het is misschien maar een klein goedkoop extraatje, maar de radio zou bij mij alleszinds doorslaggevend zijn. Die mis ik heeeel er op mijn sony.
Nog nooit gemist.
Maar dat compenseer ik met podcasts (retehandig).

Voor ik flammers op men dak krijg dat ik pro ipod zou uitkomen dan is dat gewoon omdat ik daar goeie ervaringen mee heb + ik had in het begin van mijn aple dagen geen andere keus om voor deze mp3 spelers te gaan.

(nu zit ik op een windows terug)

En @ TS ga vooral niet af op deze poll, maar op uw voorkeur hé. BIj zo'n poll vraag je om fanboys gelijk ik.

Dr[009]

Legacy Member
spectrious zei:
Nog nooit gemist.
Maar dat compenseer ik met podcasts (retehandig).

Voor ik flammers op men dak krijg dat ik pro ipod zou uitkomen dan is dat gewoon omdat ik daar goeie ervaringen mee heb + ik had in het begin van mijn aple dagen geen andere keus om voor deze mp3 spelers te gaan.

(nu zit ik op een windows terug)

En @ TS ga vooral niet af op deze poll, maar op uw voorkeur hé. BIj zo'n poll vraag je om fanboys gelijk ik.


ff der tussen; wa zen Podcasts?
heb der al wa van gehoord, ma zou echt ni weten wa het inhoud...

Dr[009]

Legacy Member
spectrious zei:
Kheb ze allebei getest en ik zou toch wel voor de iPod gaan. Creative zou ik al minder nemen omdat het een rip off van de ipod is. Maar vooral de iPod, de laadtijden van de videofiles zijn iets beter.De clickwheel is zoveel fantastischer, ipod zelf is mooier (imo), dunner.

Is er ergens een plek waar ge die kunt testen?
(dus echt laten spelen, ni zoals in de fnac waar ge ze gewoon kunt vasthouden)
Of hebt ge de 2 players gekocht?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan