Archief - Is dit een goede gaming PC?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JackF

Legacy Member
Misschien is deze wel geschikt voor jou ? : JAHA

Shop is gelegen te Gent dus je kan ook afhalen .

Atariani

Legacy Member
Wat is er dan mis met de PC in de beginpost? "Zwakkere processor, onbekende voeding, .." daar ben ik niets mee he. Van mij moet dat geen bekend merk zijn en dat moet helemaal geen super processor zijn.

De vraag is simpel: kan ik met de PC in de beginpost deftig gamen, ja of nee? :)

SpeedFreak.be

Legacy Member
Zwakke voeding is toch wel een zeer belangrijk iets stel die voeding veroorzaakt kortsluiting (en ja dat komt voor) dan kan als er geen beveiliging in zit (wat met mindere voedingen nogal eens het geval is) die voeding je halve systeem mee nemen en dan bedoel ik: mobo, cpu, graka evt ook nog de hdd. Wil je echt dat risico nemen?

verreckie

Legacy Member
In een gaming pc is het altijd aangeraden een kwalitatieve voeding te steken.
Kwaliteit gaat boven kwantiteit. Het is niet omdat er op die voeding '550w' staat dat hij die ook (kwalitatief) kan leveren.

Atariani

Legacy Member
Trouwens, dit moederbord is toch wel gewoon AM3:
Power4Pc - Asrock 870 Extreme3 moederbord (870 EXTREME3 R2.0)

Of niet?

De processor lijkt me ook niet zo'n groot probleem. Ik heb hem zitten youtuben, en sommigen spelen daar zelfs Crysis2 mee op maximale settings. Ik ben al met minder tevreden, dus die processor: geen probleem.

Het enige punt is dan die voeding. Het is inderdaad geen voeding van een bekend merk of wat dan ook. Maar denken jullie echt dat dat zoveel slechter gaat zijn? Tenslotte moet ik geen echte future-proof game-PC he. Zolang ik een paar spelletjes degelijk kan spelen ben ik al tevreden. Gaat die voeding dan echt zo'n problemen leveren? Ik zou dat betwijfelen. Daarenboven heb ik ook nog twee jaar garantie he, moest die kortsluiting zich dan toch voordoen..

Daarbij komt dat een PC met een aparte voeding, ookal kost ze maar 40 euro, buiten mijn budget valt. Of ik moet gaan snoeien in m'n videokaart/CPU. Dat doe ik dan weer liever niet. :P

Twinturbo

Legacy Member
Heel simpel, de goedkoopste 550W voeding die ze bij alternate.be verkopen is 60 €.

Bij power4pc kost de kast + onbekende 550W voeding zelf 60 €, aangezien de kast zelf 35 € kost schiet er nog 25 € voor de voeding. Voor 25 € kan je 99% zeker geen voeding maken die de volledige 550W kan trekken.

Oplossing? Vraag aan power4pc welke voeding erin steekt en hoeveel amp hij kan trekken over de 12V lijn. In elk geval, ik verwacht geen 60 € voeding in die kast.

Edit: Als je geen future proof game pc wilt. Waarom pak je dan een 80€ moederbord met crossfire mogelijkheid?

Atariani

Legacy Member
Twinturbo zei:
Heel simpel, de goedkoopste 550W voeding die ze bij alternate.be verkopen is 60 €.

Bij power4pc kost de kast + onbekende 550W voeding zelf 60 €, aangezien de kast zelf 35 € kost schiet er nog 25 € voor de voeding. Voor 25 € kan je 99% zeker geen voeding maken die de volledige 550W kan trekken.

Oplossing? Vraag aan power4pc welke voeding erin steekt en hoeveel amp hij kan trekken over de 12V lijn. In elk geval, ik verwacht geen 60 € voeding in die kast.

Edit: Als je geen future proof game pc wilt. Waarom pak je dan een 80€ moederbord met crossfire mogelijkheid?

WTF daarnet vond je m'n moederbord nog kut, nu is het te duur? O_O

Die vraag over de voeding heb ik gemailed. :)

mdgf

Legacy Member
Die vraag over de voeding heb ik gemailed.
Ik heb het ze een tijd geleden ook al eens gevraagd, toen kreeg ik dit als antwoord:
Beste,

ATX 550 watt voeding.

Mvg,

Power4Pc-Team
maw, merkloos en op alle vlakken heel erg te vermijden.

Het enige punt is dan die voeding. Het is inderdaad geen voeding van een bekend merk of wat dan ook. Maar denken jullie echt dat dat zoveel slechter gaat zijn?
Als die voeding het begeeft en de rest van uw pc meeneemt in zijn graf ga je wel anders piepen, het verlies aan elektriciteitskosten zal ook rap oplopen.

Twinturbo

Legacy Member
Atariani zei:
WTF daarnet vond je m'n moederbord nog kut, nu is het te duur? O_O

En wanneer heb ik ooit gezegd dat het moederbord kut was?
Nooit.

Nu betaal je 30 € meer voor een moederbord met crossfire en sata3, waarvan je het eerste nooit zal gebruiken en dat laatste enkel als je een snelle SSD koopt.

Bij deze trek je je plan maar.

Atariani

Legacy Member
Ok, ik heb die behuizing eruit gehaald. Nu heb ik deze behuizing:

Power4Pc - CoolerMaster Elite 334 behuizing (RC-334-KKN1-GP)

En deze voeding:

Power4Pc - Corsair CX 500 v2 watt voeding (CMPSU-500CXV2EU)

Dat moet volstaan, toch?

Over het moederbord. Naast deze:
Power4Pc - Asrock 870 Extreme3 moederbord (870 EXTREME3 R2.0)

Kan ik ook nog deze kiezen:
Power4Pc - Asrock 870 iCafe moederbord (870ICAFE)

Voel je tijdens het gamen veel verschil tussen beide? Wát is verder het verschil? Kan ik voor de tweede gaan?

EDIT:
Is dit wél goed?

COOLERMASTER Elite 334 (black, no psu, atx)
CORSAIR CX v2 (500 watt, atx)
ASROCK 870 Extreme3 (870, pci-e 2.0, ddr3, 8 channel, raid)
POWERCOLOR RADEON HD6770 (850 mhz, 1024 mb, DDR5, 4800 mhz, 128 bit, 11, fan)
KINGSTON ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered)
ARCTIC Freezer 7 Pro Rev. 2 (s775, s939, s1366, s1156)
AMD Athlon II X2 250 (3.0 ghz, 2 mb, am3, 65 watt, boxed)
SAMSUNG Spinpoint F3 (1000 gb, sata/300, 7200 rpm, 32 mb, 3.5")
NEC DVD ReWriter AD-7280S (24x, sata, black)
EDIMAX Wlan card (300 mbps, pci)

MICROSOFT Windows 7 Home Premium OEM (64, OEM, NL, SP1)

ASUS VW227D (22", 5 ms, no speakers)
LOGITECH K300 (wired, usb, be)
LOGITECH B110 Optical USB Mouse (wired, optical, usb)

OEM Assembling and Configuration
______________

Dan betaal ik ongeveer 50 euro meer, maar de voeding is normaal wel een stuk beter, of niet?

phantomtwister

Legacy Member
sorry, maar een AMD X2 om ietwat deftig te kunnen gamen is echt wel te weinig. Steek er dan een X4 640 in met een minder gekende voeding. (daarom niet altijd slecht)
Ik heb hier zelf in mijn gamepc's/dagelijkse pc voedingen van sharkoon en LC-power (wat als de slechtere merken doorgaan) maar geen enkel probleem mee.

Je hebt slecht en slecht, een voeding die de helft weegt van een normale deftige voeding is slecht. Ik zit al 10 jaar in de pc/gaming wereld. En kan wel zeggen dat iets wat naam heeft verkoopt, en iets dat onbekender is niet verkoopt. Dit heeft soms met de kwaliteit te maken, maar vaak ook niet. Begrijp me niet vekeerd, ik heb ook liever een XFX voeding dan een ongekender merk. Maar als het budget het niet toelaat, dan zijn er zeker alternatieven. Voor hetzelfde geld komen mindere voedingen uit dezelfde fabriek als betere voedingen.
Zoals XFX nu, deze komen uit dezelfde fabriek als hun duurdere broertje seasonic.


Als het budget belangrijk is, laat dan ook die arctic cooler weg, een gewone stockkoeler is meer dan genoeg.

Maar volgens mij ga je ook beter voor een tweedehandssysteem als je ietwat een deftig systeem wil hebben.

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Mannekes jullie make die jonge zot! De ene zgt: merkvoeding is zeer belangrijk
De ander zgt: oooh merk maakt ni uit
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan