Archief - Keuze nieuw moederbord.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bobsleeke

Legacy Member
hallo , graag julie advies.

Ik heb nu een
asus k7v600
6600 gt turboforce agp
Amd sempron 2400+
2 x apacer 512 mb 400ddr
Goedkope case
Nu wil ik upgraden naar een nieuw systeem.
Ik wil graag naar pci-e gaan.

Stel me eens een totale configuratie voor? Ik gebruik de pc voor wat te surfen en vooral om te gamen.
Prijzen die ik er aan wil uitgeven.... +/-200 euro graf.kaart en max 180 euro Moederbord. Voor de rest sta ik nog volledig open (case, processor,voeding......... Ik ken er zelf weinig van maar bestel de onderdelen en laat deze door een vriend monteren.

Alvast bedankt !!

Joey

RealFlub

Legacy Member
u totale budget is dus +- 400€? spaar het liever.

u systeem is toch nog goed? je kunt daarmee nog de hedendaagse games op medium spelen ;)

bobsleeke

Legacy Member
nee hoor. Budget is +/-400 voor graka en moederbord. Mijn huidige pc word verkocht aan mijn schoonouders.

greetz

Davion

Legacy Member
Ik zou een MSI K8N Neo4-FI met een GeForce 6800GS kopen, maar dan hebde geen kast, ram, hdd, writer, voeding etc
.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
MSI K8N Neo4 F (of FI)
7800GT

Totaal = +- €400, de prijsverhoudingen die jij voor graka en mobo genomen hebt heb ik wel niet gerespecteerd maar dat is imo ook niet nodig. Beide zijn zeer goed!
Geef anders es maximum budget voor de totaal nieuwe PC, dan zal het makkelijker zijn om iets samen te stellen.
En zeg ook wat je allemaal precies nodig hebt. Bv. monitor nodig? Toetsenbord, muis, HD's, ... ?
En het doel van de PC? Gamen? Enkel wat surfen, office, videobewerking, ... ?

bobsleeke

Legacy Member
+/- 700€ voor totaal
Ik surf op het net en speel veel games. Ik heb geen scherm,muis,toetsenbord e.d. nodig. Enkel de kast en wat er in zit :)

Ik had ook al gedacht aan de 6800 gs . En als processor misschien een 3500?3700?
1 geheugen latje kan ik al uit oude pc nemen misschien en nog eentje bijkopen? (als het kan dienen natuurlijk)

R-evolution™'

Legacy Member
3800 x2
Kijk eens welk latje het is . Best 1 latje van 512 of als budget toelaat 1 gb .
6800gs goede keuze . Of eventueel 2de hands 7800
Asus A8N-sli deluxe goed mobo

bobsleeke

Legacy Member
het geheugenlatje is een apacer 512mb pc3200 en het andere is eentje dat er origneel in zat. Zie er zonder hem er uit te halen geen merk staan.

3800x2 . Dan zit ik al buiten mijn budget denk ik.
Als ik zo wat prijzen neem van willekeurige site bv alternate.nl
xfx 6800 gs : 219€
asus a8n-sli deluxe : 159€
3800 x2 : +/-310€

Sata schijf +/- 100€?
Voeding : ?
Geheugen latje extra +/-50 €
Case : ?

wat mis ik nog? :)

Als ik echt serieus boven de prijs uit ga komen dan ga ik wel een maandje op mijn tanden bijten en maar zonder pc thuis zitten tot dan :sad:

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Antec Sonata II - €120
6800GS PCI-E - €220
MSI K8N Neo4-F - €90
A64 3700+ - €240
SATA 250GB - €100
512MB DDR PC3200 - €50
BenQ DW1650 - €50

Prijzen zijn een schatting, case is incl. 450W kwaliteits-voeding. Bijgevoegd is een DVD-writer van hoogstaande kwaliteit. Totaal komt op €870.

Davion

Legacy Member
Je kan eventueel voor te besparen op T€RM!N4T0R's config een 3500+ ipv een 3700+ pakken :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
€20 verschil... Kzou dan toch voor de 3700+ gaan persoonlijk.

Davion

Legacy Member
Oei!, is dat al zo weinig? In dat geval zou ik zeker voor de 3700+ gaan.

RealFlub

Legacy Member
z'n totale budget is 700€ eh ;)

COOLERMASTER CENTURION 5 ALU BEHUIZING
AMD ATHLON64 939 3200+ VENICE BOXED SOCKET 939
MSI K8N NEO4-F SOCKET 939
MSI NX6800GS-TD256E 256MB DDR3 PCI-EXPRESS
KINGSTON 1024MB PC3200 VALUERAM
WESTERN DIGITAL 40GB 2MB ATA100 7200RPM
NEC 4570 16X ZWART DVD-RW

Totaalbedrag: € 748,10 @ tones.be

Behuizingen Midi Tower- CS-323
Moederborden Socket 939 - K8N Neo4-F
Grafische kaarten nVidia PCIe - 6800GS XXX (merk: XFX)
Geheugen DDR-SDRAM - DIMM 1 GB
CPUs Socket 939 - Athlon64 3200+ (2.0 GHz)
Harddisks Serial ATA - WD Caviar 80GB
DVD-reWriters IDE - ND3550A

Subtotaal: € 688,- @ alternate.nl

die van alternate is goedkoper + grotere HD (80GB <> 40GB)

Bluekes

Legacy Member
koop gewoon nen Asrock Dual SATA2 agp & pci-e.

Super kwaliteits mobo, en je kan je 3d-kaart nog ff gebruiken

Yank

Legacy Member
Bluekes zei:
koop gewoon nen Asrock Dual SATA2 agp & pci-e.

Super kwaliteits mobo, en je kan je 3d-kaart nog ff gebruiken
En hoe moet die daar z'n Socket A cpu op krijgen?

bobsleeke

Legacy Member
Ik las net op enkele forums over de opteron? Is dat iets? wat is het verschil met een gewone athlon 64+ ?

Wat ik nu van plan ben na jullie goede raad en wat surfwerk van me.

6800 gs : weet niet welk merk maar gaat niet veel uitmaken lijkt me
3700+ : wou zonder koeler nemen en er een zalman opzetten omdat ik 'denk' dat dat beter is voor de koeling?
1gb geheugen corsair
Sata 200 gb.
asus a8n-sli deluxe : echt nodig als ik toch niet met sli ga werken?

Thx !

Davion

Legacy Member
Ik zou dit nemen

MSI K8N Neo4-FI (ipv dat ASUS SLI mobo)
AMD A64 3500+ Venice
1x1024MB Corsair Value
GeForce 6800GS
WD HDD 200GB SATA WD2000JD

bobsleeke

Legacy Member
@ Davion .

Waarom een 3500 ipv van een 3700? waarom een msi ipv van die asus 8n sli?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan