Archief - Keuze nieuw scherm LCD ???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GoodLook

Legacy Member
Hoi,

ik zou een nieuw scherm plaatsen.
Gamen en graphic design zijn mijn ding.

wat raden jullie aan ?

ik zat zo te kijken naar een Eizo Flexscan L768 maar deze heeft een response tijd van 20ms. ( is dit niet te traag )
ik speel vooral UT2K4 en werk met coreldraw voor graphics.

ik hoor veel over die respons tijden om te gamen van 8ms en lager.
Is dit dan echt zoveel beter en zo ja welk scherm zou ideaal zijn.

FEW

Legacy Member
nieuwe 19" schermen van de aldi. kosten maar 300€ en zijn ZEER goed.
ik heb de vorige reeks en de nieuwe reeks is nog beter :)
(ik heb al kunne vergelijken met een acer die 200€meer kostte en de kwaliteit van mijn medion moest nauwelijk onderdoen)

http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/Multimedia/OFF03.HTM
# reactietijd = 8 ms
# contrast = 500:1
# helderheid = 300 cd/m²
# twee ingebouwde luidsprekers
# maximale resolutie 1280 x 1024
# universele netvoeding (AC 100-240V ~ 50-60HZ)
# kijkhoek horizontaal/verticaal = 150°/135°
# VGA en DVI in DVI-D aansluiting
# stralingsarm overeenkomstig TCO03
# 3 jaar garantie
# incl. 6 EUR Recupel

Sander H

Legacy Member
http://www.pixmania.be/be/nl/226280/art/acer/tft-monitor-19-al1916as-8.html
http://www.pixmania.be/be/nl/259401/art/viewsonic/tft-monitor-19-va902b-8-m.html
http://www.pixmania.be/be/nl/228655/art/lg/tft-monitor-19-flatron-l1.html
http://www.pixmania.be/be/nl/267925/art/hyundai/tft-19-monitor-imagequest.html
http://www.pixmania.be/be/nl/171960/art/samsung/tft-monitor-19-samtron-94.html
http://www.pixmania.be/be/nl/170814/art/iisonic/tft-monitor-19-iim19f-12.html
http://www.pixmania.be/be/nl/170721/art/benq/tft-monitor-19-fp91g-8-ms.html
dit zijn allemaal al 19" schermen die minder kosten dan da van de aldi en waarschijnlijk ook van betere kwaliteit zijn (enkel garantie tege dode pixels zal waarschijnlijk nie zo goed zijn, aangezien ge bij de aldi binnen bepaalde tijd uw scherm gewoon kunt terugbrengen, hoewel da volgens mij bij pixmania ook gaat)

ik geef toch de voorkeur aan een scherm van een merk, vooral samsung ofzo, zeker als ze toch nie duurder zijn
der zitten der ook tussen met DVI als ge da wilt, ge moet maar wa rondzien
hier is de volledige lijst: http://www.pixmania.be/be/nl/740/xx...tartrow=1&orderBy=Prix&sortBy=ASC&articleId=0
ah ja: het verschil tussen 12ms en 8ms ziet ge nie, staar u daar dus al nie op blind ;)

GoodLook

Legacy Member
'tja ik zoek wel een zeer deftig scherm met enige garantie, ik moet er trouwens dagelijks veel uren op kijken. Dus een met snelle refresh en haarscherpe beelden. zonder boxen, ik heb hier Progamer boxen van creative.

Deguchi

Legacy Member
Ikzelf heb die Benq FP91G+. Ben er zeer tevreden van. Ik had eerst een beetje vrees ervoor omdat die mijn Iiyama 19" crt moest vervangen, maar die vrees bleek ongegrond.
Mits een beetje tweaken van de kleuren met de nVidia display optimasation is alles perfect in orde. Ook totaal geen last van ghosting ofzo.

Enige nadeel is een niet in hoogte verstelbare voet. Kan enkel kantelen.

Tsommy

Legacy Member
dus da scherm uit de aldi is zkr de moeite ofwat? dan ga ik me er een aanschaffen denk ik.

PineMangoes

Legacy Member
tommy_vercetti zei:
dus da scherm uit de aldi is zkr de moeite ofwat? dan ga ik me er een aanschaffen denk ik.

Lees scjeir z'n post. Er zijn goedkopere en betere schermen dan die van de aldi. Uit scjeir z'n lijstje is volgens mij de viewsonic de beste keuze.

FEW

Legacy Member
GoodLook zei:
'tja ik zoek wel een zeer deftig scherm met enige garantie, ik moet er trouwens dagelijks veel uren op kijken. Dus een met snelle refresh en haarscherpe beelden. zonder boxen, ik heb hier Progamer boxen van creative.
refresh op tft/lcd maakt niet uit.
scherper dan mijn medion scherm kan niet.
weet ge wat ik zou doen? ik zou als ik u was gewoon een scherm in de aldi gaan halen. als ge niet tevreden zijt, kunt ge het gewoon terug doen zonder enige specifieke reden. (niet dat ge het terug zult moeten doen :))
als ge bij andere merken een dode pixel hebt is de kans groot dat ge geen nieuw scherm krijgt ze. in de aldi doet ge het gewoon terug. is deze zekerheid geen 20€ waard?

tommy_vercetti zei:
dus da scherm uit de aldi is zkr de moeite ofwat? dan ga ik me er een aanschaffen denk ik.
zeker geen miskoop :)

ik moet het ook niet hebben van alle producten van de aldi, maar die schermen zijn zeker de moeite waard

PineMangoes

Legacy Member
FEW zei:
scherper dan mijn medion scherm kan niet.

ik moet het ook niet hebben van alle producten van de aldi, maar die schermen zijn zeker de moeite waard

Een medion scherm is van de aldi :p ;)

FEW

Legacy Member
PineMangoes zei:
Een medion scherm is van de aldi :p ;)
ja, en alles van de aldi is slecht.
dat eten is allemaal bedorven en dat smaakt veel slechter dan eten van bekende merken :ironic:

de aldi is ne winkel met witte producten. ge betaalt daar dus niet voor de naam, maar voor de kwaliteit van het product. het is ook zo goedkoop omdat ze alles massaal aankopen.

dus hou uw bek en post niet als ge niets nuttigs te posten hebt!

PineMangoes

Legacy Member
FEW zei:
ja, en alles van de aldi is slecht.
dat eten is allemaal bedorven en dat smaakt veel slechter dan eten van bekende merken :ironic:

de aldi is ne winkel met witte producten. ge betaalt daar dus niet voor de naam, maar voor de kwaliteit van het product. het is ook zo goedkoop omdat ze alles massaal aankopen.

dus hou uw bek en post niet als ge niets nuttigs te posten hebt!

Dude chill . Zei toch niet dat alles van de aldi slecht is? (thuis ook een ouwe medion pc). Wilde gewoon een tegenstrijdigheid in je post aanstippen, als je daar niet tegen kan is dat jouw zaak.

Contrast ratio is trouwens wat laag op dat scherm, kzou toch voor minimum 700:1 gaan. En de keuze tss een aldi-scherm voor 300€ en een merkscherm van 250€ is bij mij toch rap gemaakt.

orez

Legacy Member
PineMangoes... moest ge DEFTIG lezen zegt hij helemaal geen tegenstrijdigheid.

Hij zegt dat hij nix moet weten van de aldi stuff BUITEN de schermen...
Dus duh dat het scherm van medion is, das dan het enigste volgens hem dat hij goed vind hé...

Moet je mij toch es vertellen waar de tegenstrijdigheid zit ze.

GoodLook

Legacy Member
amai, mijn topic loopt uit de hand.
Na lang rondsnuffelen ligt mijn keuze nu tussen deze twee
- Eizo Flexscan L768
- Samsung SyncMaster 930 BF

iemand ervaring met deze types ?

Tsommy

Legacy Member
dus er zijn beter schermen voor minder geld dan? Tmoet ook dienen om te gamen want ik had er vroeger eens een tft gekocht enkele jaren terug en da was ni te doen direct terug weggedaan?

Jense777

Legacy Member
Die Samsung 930BF wordt hier wekelijks meermaals, soms zelfs dagelijks, aangeraden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan