Archief - k'zoek goede voeding :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Vipr-

Legacy Member
kzoek een goede voeding om mijn toekomstige 3d kaart te kunnen gebruiken, kan iemand mij een id geven waar ik moet achter kijken en misschien een voeding voorstellen? alvast merci voor de moeite :)

RealFlub

Legacy Member
Tagan en enermax's zijn zeker aanraders.
nog enkelen hoor.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
+ OCZ en Antec en LC Power.
Ik zou voor LC Power kiezen, die zijn goed én goedkoop. Beschikbaar op www.jaha.be en op www.itware.be

*edit* Welke voeding heb je nu? (merk + wattage) En welke graka zou daarop aangesloten moeten worden? Mss is het voorlopig nog niet eens nodig een nieuwe psu te kopen e.

Pietje Snot

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
+ OCZ en Antec en LC Power.
Ik zou voor LC Power kiezen, die zijn goed én goedkoop. Beschikbaar op www.jaha.be en op www.itware.be

*edit* Welke voeding heb je nu? (merk + wattage) En welke graka zou daarop aangesloten moeten worden? Mss is het voorlopig nog niet eens nodig een nieuwe psu te kopen e.
Zeker dat die LC Power's dezelfde kwaliteit leveren als andere goede merken? Want die zijn wel aanzienlijk goedkoper als die anderen.

eniac

Legacy Member
Pietje Snot zei:
Zeker dat die LC Power's dezelfde kwaliteit leveren als andere goede merken? Want die zijn wel aanzienlijk goedkoper als die anderen.

Er zijn er al verscheidene van dit forum die een Silent Giant (of andere LC-Power) zitten hebben. Conclusies: stabiel, geruisloos en goedkoop.

Over de "kwaliteit" is nog niet echt veel geweten (zo oud zijn ze niet, en je ziet dat pas na een paar jaar), maar:
- al gaat ze maar de helft zo lang mee, je koopt er je twee voor hetzelfde geld
- er is dus eveneens nog niets negatiefs over geweten


De laatste tijd groeit op fora zowat het geloof dat je voeding 100 euro moet kosten om een goeie te hebben, terwijl dat vroeger allemaal niet nodig was. Ik vind het dan ook sterk overroepen. Waarom 100 euro (en meer) betalen als je met 50 euro ook een stabiele en stille voeding hebt waarmee overclocken ook geen probleem is?

RealFlub

Legacy Member
je zegt ut zelf: - al gaat ze maar de helft zo lang mee, je koopt er je twee voor hetzelfde geld

daarom beetje ;)

eniac

Legacy Member
Jamaar, dat is een pure "what-if" situatie. Er is niets dat ook maar uitwijst dat het zo zal zijn.

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
heb ook een lc-power steken , gekocht bij hans jacobs (toffe gast trouwens)

30 euro voor een 420W voeding die mijn config (2.5ghz, 1gig ram, 1 hd , 6800GT, 2extra pci-sloten, zonder case-fans) gemakkelijk kan draaien.

Op voeding : 12cm fan die bijna geruisloos draait
==> Echt kwaliteit voor een zéér goeie prijs!!

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
zulle wel zien wat het geeft :) , en anders : 30 euro of zo is nu niet echt een groot verlies, en weer een ervaring rijker ;)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
eniac zei:
Jamaar, dat is een pure "what-if" situatie. Er is niets dat ook maar uitwijst dat het zo zal zijn.
Idd..

En OCZ bv. kost stukken van mensen maar de laatste tijd duiken er toch regelmatig problemen op met deze peperdure psu's.


Het belangrijkste wat je moet onthouden is: prijs is niet altijd recht evenredig met kwaliteit.
Jammer genoeg dringt dat bij sommige mensen niet echt door.

Box

Legacy Member
Seasonic.
Niet goedkoop, maar kwalitatief enorm sterk. En daadwerkelijk zo goed als geruisloos. Ook wel amper te vinden in België.

Davion

Legacy Member
Antec/Enermax/OCZ/Tagan zijn de beste, LC-Power is ook een aanrader, MIJD Q-Tec en Levicom.

btw: wat voor voeding en config hebde nu ? en welke graka komt derin? mayB is het niet nodig om een andere graka te steken.

Howitzer

Legacy Member
Ik heb een coolermaster 380W voor €30 gekocht in Forcom..
Ben er enorm tevreden mee!, stil, trekt alles zeer goed, alleen wordt ie soms wel heel warm...

Ovidius

Legacy Member
Davion zei:
Antec/Enermax/OCZ/Tagan zijn de beste, LC-Power is ook een aanrader, MIJD Q-Tec en Levicom.

btw: wat voor voeding en config hebde nu ? en welke graka komt derin? mayB is het niet nodig om een andere graka te steken.


en SILVERSTONE:unsure: , dat zijn toch ook degelijke krachtige psu. ( Maar miss wel moeilijker te verkrijgen ?)

FlameDB

Legacy Member
heb ook een LC-Power zitten, 550 watt 140mm deftig ding, is wel luider dan mijn oude Antec 380 W (die in mijn sonata case zat) maar na een week zije da gewend en merkte da totaal nimeer.

eniac

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
heb ook een LC-Power zitten, 550 watt 140mm deftig ding, is wel luider dan mijn oude Antec 380 W (die in mijn sonata case zat) maar na een week zije da gewend en merkte da totaal nimeer.

:wtf:
Denk toch dat er een foutje aan zit dan. Mijn rig is superstil, voeding onhoorbaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan