Archief - Laptop +/- 1300€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tetty

Legacy Member
Hello,

zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een goede laptop van ongeveer 1300€.
Tis voor volgend jaar hogeschool me te doen, maar hij moet ook degelijk (nie super) games kunne draaien.

Khad gedacht aan deze

met volgende uitbereidingen op:

- DVD speler natuurlijk
- 2x OCZ DDR 512MB 400MHZ Sodimm
- SEAGATE 60GB 8MB 5400RPM 2.5 Inch
- INTEL Sonoma Centrino 740 533FSB 2MB

Is da wa deftig of zijn er andere (betere) alternatieven voo deze prijs?
Let wel da eer een graka moe inzitten en dus nie van dien shared crap.

Thx, Tetty

daVinci

Legacy Member
Ik vind het persoonlijk een vrij dure laptop. Als processor zou ik zeker kiezen voor een Core Duo, of zelfs nog even wachten op de volgende gen.

Alternatief: Dell 6400, Asus of Sony.

maatje

Legacy Member
Waarom nu al eraan denken, eerst slagen voor uw middelbare examens. En koop toch een laptop via uw hogeschool, dat is pak goedkoper. Om te kijken of uw hogeschool in aanmerking komt : www.signpost.be

Een Dell Inspirion 6400 is iets voor u

GhO$T

Legacy Member
Heb die MSI mega books ook al zitten bekijken een tijd geleden en vond ze toen zeer duur voor wat ze waren, is niet veel verbeterd precies; voor dat geld moet er zeker beter te vinden zijn.

Dacht dat ik vb al in de mediamarkt één of andere toshiba had gezien met een core duo t2300 & ati x1600 graka voor 1300€

Als je tevreden bent met een x1300 of x1400 moet je es zo'n i6400 samenstellen op de dell.be website; je zal véél meer waar voor je geld krijgen en de kwaliteit zal er niet minder om zijn, in tegendeel.

GhO$T

Legacy Member
Yankee zei:
Bij Alternate.de heb je voor evenveel geld paar modellen met een X1600 of 7600 met Core Duo.
Voorbeeld: http://www.alternate.de/html/product/details.html?artno=PN4CH6&showTechData=true&#tecData
-> 7600, Core Duo T2300, 1GB ram, 120GB hd, dvd-writer, Gbit-lan, wlan,...
wel rekening mee houden dat je dan een qwerz toetsenbord krijgt.
Ook voor garantie moet je goed kijken hoe het zit; als je die vb zelf moet terugsturen naar de winkel in geval van defect lijkt me dat een riskante & dure bedoening.

/edit: prijzen op alternate zijn inderdaad wel heel goed natuurlijk :D , ga toch even uitzoeken hoe het zit met de garantie (weet iemand hoe het zit met de standaard garantie van asus/acer? carry-in of pick up & return?) en als het doenbaar is om dat toetsenbord te vervangen en tegen welke prijs :)

tetty

Legacy Member
en wat houd deze in? duel core i presume?

Mja zal dan nog e paar maandjes wachten, Thx dudes

hummel

Legacy Member
die zal waarschijnlijk ook wel een stuk duurder zijn zeker?
dual core is goed genoeg voor de moment ;)

Yank

Legacy Member
Core Duo = Intel dual core CPU voor laptops, dus niet hetzelfde.

Volvo en auto is ook niet hetzelfde he, maar een volvo is wel een auto ;)

pina

Legacy Member
core duo zijn toch 2 cpu's? Zoals je het principe hebt van de dual core van A64?

Davion

Legacy Member
Core Duo is een BENAMING die Intel gebruikt, zo zijn er ook Core Solo's, maar idd, het is in feite gewoon een DualCore of een SingleCore.

pina

Legacy Member
ah dacht al dat het weer zo'n marketingstunt was zoals je met de P4 hebt, dat het enkel softwarematig 2 cpu's zouden zijn... Welke veranderingen zijn er dan bij de nieuwe reeks laptop cpu's van intel? Is het de moeite om voor die reeks te gaan?

GhO$T

Legacy Member
de dual cores die ze nu gebruiken zijn 32bit en de nieuwe reeks binnen enkele maanden zal 64bit zijn heb ik gehoord, hoe het met andere verbeteringen zit weet ik ook niet. Waarschijnlijk nog minder stroom verbruik ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan