Archief - Laptop gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wazof

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een laptop met minstens volgende specificaties:

- CPU: Intel Centrino Duo Core 2.0 Ghz.
- Ram: minsten 1 giga, liefst 2 giga
- HDD: alles vanaf 80 giga is ok
- Grafische kaart: toch wel minstens 256 Mb. (dus X1400, of beter)

Verder is scherm gelijk, zolang het niet groter is dan 15.4 inch. Ook een goede batterij is zeker noodzakelijk (minimim 8 cell), want ik wil toch wel een autonomie van 3 uur halen. Liefst had ik ook nog een mooi design gehad, wat wil zeggen niet te dik.

Mijn budget ligt op maximum 2000 euro, liefst minder. Ik weet dat je laptops bij Dell kan samenstellen voor deze prijs, maar ik vroeg mij af of er andere merken waren met gelijkaardige kenmerken?

Dayofdead

Legacy Member
Asus heeft schone platte modellen, kijk eens op http://www.asus.nl/ of je iets beter vindt dan bij Dell. Anders koop je die Dell maar, die zijn zeker goed genoeg + je hebt er een 7800Go.

Davion

Legacy Member
Dell Inspiron 9400, voor 1600€ hebde ne laptop met 7800Gt en DualCore 1.86Ghz in en 1Gb RAM.

Wazof

Legacy Member
Is die 9400 veel beter dan de 6400? Want ik was van plan om mij een 6400 aan te schaffen, met DualCore 2.0 Ghz., 2 Giga Ram en een X1400. Ook selecteerde ik hun beste scherm (Truelife en WXGA of zoiets). Dit kwam op iets van 1600 - 1700 euro ... Maakt dat duurder scherm eigenlijk veel uit? Waar zitten de verschillen precies tussen deze schermen, en deze 2 modellen?

Powerbookg4

Legacy Member
Dell Latitude D820:)

Heb is en is een beest van een laptop.
Alleen is het scherm niet zo helder als die van men vorige PowerBook G4.
Ik heb er vandaag een 7200 rpm schijfje ingestopt, was de 190euro volledig waard!

Mvg

Wazof

Legacy Member
Davion zei:
Dell Inspiron 9400, voor 1600€ hebde ne laptop met 7800Gt en DualCore 1.86Ghz in en 1Gb RAM.

Ik heb nog eens dat model bekeken. Maar waarom heb je deze voor gesteld? Zoals ik al zei, geen scherm groter dan 15.4 inch en ook een zo plat mogelijke. Volgens dat ik zie op de site is dit een lomp beest met een scherm van 17 inch. Heb wel in een haastje gekeken, dus ik kan het op het verkeerde model hebben.

bernardo

Legacy Member
Davion zei:
Dell Inspiron 9400, voor 1600€ hebde ne laptop met 7800Gt en DualCore 1.86Ghz in en 1Gb RAM.

Volgens mij is die del insperon 9400 17 inch

EDIT:Zoals jij juist getypt heb

Terbij als je laptop hebt gekocht kan je dan is zegge of hij goed is want ik zoek voor volgend studetejaar ook 1 ne maar ben is aant zien tot wat een laptop in staat is voor spellekes. Ik zit ook bij zelfde geldklasse als u dus, merci

Wazof

Legacy Member
Powerbookg4 zei:
Dell Latitude D820:)

Heb is en is een beest van een laptop.
Alleen is het scherm niet zo helder als die van men vorige PowerBook G4.
Ik heb er vandaag een 7200 rpm schijfje ingestopt, was de 190euro volledig waard!

Mvg

Lijkt mij inderdaad nog een redelijk interessant model, maar is de videokaart wel goed genoeg, want volgens dat ik zie is het onboard. Er is ook een groot prijs verschil in vergelijking met de 6400, met exact dezelfde specificatie's. Er zit ook dezelfde batterij in, dus autonomie maakt niet vel verschil, en er is ook maar 1 cm hoogteverschil. Is het prijsverschil de moeite? Zo ja, waarom?

Wazof

Legacy Member
Heb ook ff op site gekeken van Asus. Zijn inderderdaad mooi platte modellen. Maar weet er iemand prijslijsten hiervan?

Wazof

Legacy Member
Mmm interessante site. Er staan veel Asus-modellen op, maar degene die ik juist nodig heb (T2500 - cpu) staan er net niet op. Spijtig.

PS: ik ben vooral geïnteresseerd in de V6J (met T2500).

Dayofdead

Legacy Member
Ik weet dat ze bij Com1 hier ook Asus laptops verkopen, maar je mailed daarvoor best eens naar [email protected]. Meestal als ik iets zoek, staat het niet op de lijst maar kan ik het er toch kopen :).

2Compute

Legacy Member
Wazof zei:
Er staan veel Asus-modellen op, maar degene die ik juist nodig heb (T2500 - cpu) staan er net niet op. Spijtig.

PS: ik ben vooral geïnteresseerd in de V6J (met T2500).

Voor deze versie is het nog even wachten in België vrees ik.
De V6J-8002P (T2400) is wel reeds verkrijgbaar aan 2205.66 € (prijs dd 10/05/06).

Zie http://www.2compute.net/shop.aspx?prod=ASUS58176

Misschien is deze Toshiba T2500 een waardig alternatief?

http://www.2compute.net/shop.aspx?prod=TOSH58027

Wazof

Legacy Member
Ik zou misschien wat van mijn oorspronkelijk idee afwijken en een MSI MEGABOOK S262 kopen. Dit is een 12" - exemplaar, met Intel T2500 en 2 Giga ram (667 Ghz.) en mogelijkheid tot een zware harde schijf. Enigste minpunt is het ontbreken van een grafische kaart, maar dit zou nog niet zo erg zijn (heb nog een desktop exemplaar thuis). Nu vroeg ik mij af of er mensen deze laptop hebben. Wat zijn jullie gebruikservaringen (batterijduur (met 8 Cell), stevigheid, scherm, ...). Waar zou ik deze laptop kunnen kopen. Ik weet dat hij te verkrijgen is bij Tones.be, maar deze winkel is redelijk ver van mij af. Zou je deze in gelijk welke pc-zaak kunnen bestellen, of enkel online? En hoe zit het dan met het prijsverschil? (in Tones valt dit zéér goed mee).

Powerbookg4

Legacy Member
Wazof zei:
Lijkt mij inderdaad nog een redelijk interessant model, maar is de videokaart wel goed genoeg, want volgens dat ik zie is het onboard. Er is ook een groot prijs verschil in vergelijking met de 6400, met exact dezelfde specificatie's. Er zit ook dezelfde batterij in, dus autonomie maakt niet vel verschil, en er is ook maar 1 cm hoogteverschil. Is het prijsverschil de moeite? Zo ja, waarom?

Huh video kaart is niet onboard:p
Je kon dit kiezen, ik heb 512 dedicated DDR3 videogeheugen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan