Archief - Laptop voor office

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

decarlo

Legacy Member
Ben op zoek naar een nieuwe laptop. Het moet dienen voor microsoft office en wat andere progs van vader zn werk op te draaien (niks zwaars dus). Het hoeft dus niet de beste laptop te zijn. Maar speciaal ne slechte kopen moet ook weer niet... Ik dacht aan eentje die nog enkele jaartjes office kan draaien en niet te duur is. Heb mijn oog laten vallen op de Aspire 3003WLMI van Acer.

specs:
AMD Semperon 3000+
2*256 Mb ram
60 Gb HDD
graka is van geen groot belang
bij forcom voor -+ € 860

Wat denken jullie van zoiets? is Acer een goed merk voor laptops ?

desert storm

Legacy Member
acers zijn laptops met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding ;)

decarlo

Legacy Member
nog vergeten te vermelden: hij moet ook dienen voor internet (niet dat dit een probleem zou kunnen zijn) en hij moet in het netwerk (100 Mbits) staan

RealFlub

Legacy Member
kdacht dat alle laptop's een netwerkkaart hadden (10/100mbit)

decarlo

Legacy Member
ja deze normaal ook hoor maar heeft iemand een idée van het scherm ? het zou door drie of meer personen tegelijk bekeken moeten kunnen worden. gaat dit want de oude laptops hebben zo'n scherm waar je van opzij niet goed kan kijken... Hoe zit het met deze ?

sneax

Legacy Member
decarlo da kunt ge ni zomaar weten ze, check wa reviews das het enige wat ge kunt doen (of sjans hebben dat ene diene acer bezit)

[TFT]Poky

Legacy Member
decarlo, ik denk dat geen probleem moet zijn dat er meerdere mensen meekijken, bij mijn dell laptop is dit in ieder geval geen probleem.

En als batterij duur van belang is zou ik beter gaan voor een pentium M

decarlo

Legacy Member
tjah dat is nog zoiets... zou ik een extra batterij kunnen kopen voor deze laptop en hoeveel zou dit kunnen kosten ?

@[TFT]Poky: pentium M ? ik had speciaal gekozen voor een amd omdat ze in die laptops vaak een celeron steken wat niet echt aan te raden is ?

desert storm

Legacy Member
decarlo zei:
tjah dat is nog zoiets... zou ik een extra batterij kunnen kopen voor deze laptop en hoeveel zou dit kunnen kosten ?

@[TFT]Poky: pentium M ? ik had speciaal gekozen voor een amd omdat ze in die laptops vaak een celeron steken wat niet echt aan te raden is ?

je hebt 2 mogelijke intel-processors in een laptop: de Pentium M en de goedkopere Celeron. de Celeron wordt dus gebruikt in de goedkopere laptops (€700 à €800). uiteraard is de Pentium M beter, zowel qua prestaties als energieverbruik, die wordt dan ook het meest gebruikt in laptops... (hoe het op AMD-gebied zit weet ik niet)

decarlo

Legacy Member
maar met de Pentium M zit ik weer in een andere prijsklasse niet ?

desert storm

Legacy Member
decarlo zei:
maar met de Pentium M zit ik weer in een andere prijsklasse niet ?

ff kijken...

bij vandenborre bv. vind je al een laptop met Pentium M (1.7Ghz) voor €999 (acer aspire 1692WMLi)...

de 2e goedkopere zijn celerons (1.4GHz)(€799 en €849)

Yank

Legacy Member
desert storm zei:
ff kijken...

bij vandenborre bv. vind je al een laptop met Pentium M (1.7Ghz) voor €999 (acer aspire 1692WMLi)...

de 2e goedkopere zijn celerons (1.4GHz)(€799 en €849)
http://www.vandenborre.be/ECOM/app/ECOM.vdb?Np=MmqaTuabawTHce6k
1349€ volgens de site hoor

@declaro: de Pentium-M is wel een stuk duurder, maar ook wat krachtiger en ondersteunt wel intel speedstep (= op lagere kloksnelheid werken wanneer pc niet zwaar belast wordt om batterij te sparen) in tegenstelling tot de Celeron-M

edit: mss de Dell Inspiron 1300?
Voor 828€ (incl btw en transport):
- Celeron-M 1.4Ghz
- 1j garantie
- win xp home met sp2
- 2x512mb ram
- 60gb hd (5400rpm)
- dvd-writer
- 6-cell batterij
- Dell™ Wireless 1370 802.11b/g card
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan