Archief - Laptop voor opa

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dubbelpunt

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een laptop voor de opa van mijn vriendin. Hij wil voor het eerst het internet ontdekken dus 6GB RAM zal hij niet nodig hebben. Echter, een groot scherm zou ik wel aanraden, aangezien hij al oud is en een bril draagt. Heeft er iemand enig idee wat goed zou zijn? Die mens heeft een laag pensioen dus aub geen 1750eur :p

HansP

Legacy Member
mac os + opa ... = fail !

@ dubbelpunt
kzou niet voor een HP gaan in die klasse , heb goede ervaring met asus en msi
HP geeft teveel bullshit progs erbij waar de man toch niets mee kan en de laptop serieus vertraagd

ik denk dat er in een lage prijsklasse voor enkel wat surfen en mailen niet veel goedkoper zal zijn owv 17'

pstubru

Legacy Member
Er is momenteel een interessante aanbieding in de makro, misschien is dat iets voor hem. Ik bedoel dus de Packard Bell :)

Rudi-cuul

Legacy Member
Aangezien het toch zijn eerste contact met internet/(computer) is.
Zal het niet uitmaken of het Qwerty of Azerty is.
dus dan zou ik toch voor een Qwerty gaan sinds die gemiddeld wel goedkoper zijn.

EDIT: zo kom je op deze Asus K73E-TY185V prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
die in vergelijking met de aangeboden Asus, 2GB ram minder heeft en 320GB HDD minder heeft.(wat niet zo veel uitmaakt voor je opa denk ik)
maar die ook 100euro's minder kost.
een enorm pluspunt denk ik dan

Dubbelpunt

Legacy Member
Rudi-cuul zei:
Aangezien het toch zijn eerste contact met internet/(computer) is.
Zal het niet uitmaken of het Qwerty of Azerty is.
dus dan zou ik toch voor een Qwerty gaan sinds die gemiddeld wel goedkoper zijn.

EDIT: zo kom je op deze Asus K73E-TY185V prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
die in vergelijking met de aangeboden Asus, 2GB ram minder heeft en 320GB HDD minder heeft.(wat niet zo veel uitmaakt voor je opa denk ik)
maar die ook 100euro's minder kost.
een enorm pluspunt denk ik dan


485eur voor die laatste

kan ik dan niet beter voor deze kiezen: ASUS X73E-TY250V-BE B950 4GB 640GB Onboard W7HP :: Tones.be

499, maar wel 4GB RAM en 640GB HD incl win7
voor slechts 14eur meer... ik denk dat ik deze ga kiezen voor hem

Musk

Legacy Member
Aangezien het voor je opa is misschien een desktop overwegen? Ik denk nu niet dat hij hem 'on the road' zal gebruiken. Op deze manier kan je de kosten enorm drukken en een groot scherm kopen. Dan zit hij ook nooit te suggelen met lege batterij/draadloos internet/weet ik veel wat. :)


En op die manier kan je dan een HDD gewoon weglaten en enkel een SSD steken met een goedkope dualcore en 2GB ram. Geen wachttijden voor de arme man :)

phate_13

Legacy Member
Oftewel een nettop, een zeer goedkoop desktopje. (Enige nadeel daarvan is dat je moeiijker een ssd kunt steken als je dat wilt, dan moet je dat zelf nog achteraf gaan vervangen.)

Dubbelpunt

Legacy Member
Hij wil een laptop voor op zijn keukentafel, voor in de tuin en om mee te pakken op reis :)

camino

Legacy Member
I5 core nemen, geen i3.
I3 al bij mensen bezig geweest, vind dat echt traag op gebied van opstarten enz...

Twinturbo

Legacy Member
camino zei:
I5 core nemen, geen i3.
I3 al bij mensen bezig geweest, vind dat echt traag op gebied van opstarten enz...

Dat ligt dan aan de harde schijf, en niet aan de cpu.

De i5 is vooral handig voor cpu intensieve taken door de turbo. Maar dit zal zijn opa hoogstwaarschijnlijk niet van plan zijn.

phate_13

Legacy Member
Inderdaad, Het verschil tussen een I5 en I3 is relatief klein bij office-taken. En inderdaad opstarten heeft praktish niets met de CPU te maken, maar met de harde schijf (ssd).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan