Archief - Laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

2.DIE.4

Legacy Member
Hallo,


Mijn vriendin verjaart binnenkort en ze zou een laptop heel goed kunnen gebruiken. Deze moet enkel dienen voor word/powerpoint.

Welke raden jullie aan ? Het liefst zo goedkoop mogelijk ( en dat kan denk ik wel aangezien er geen hoge eisen worden gesteld ... )


Alvast bedankt




Pieter

Speciall

Legacy Member
Ofwel een ASUS Z92 Sempron 3000+, ofwel een ASUS A3E ofzo met centrino 1,7Ghz

de eerste kost rond de 800€
de 2de rond de 1100€
specs

het leuke aan de A3E is dat er direct een draagtas en notebook muisje bijzit

Yank

Legacy Member
Als het enkel voor Word en PowerPoint is, zou ik kijken voor een tweedehands P3-laptop: +-600Mhz, 256mb geheugen, 10GB HD, DVD-lezer en batterij die nog 1 à 2 uur mee gaat. Als je wat rondkijkt, vind je zo'n model voor 250-300€.

GhO$T

Legacy Member
Speciall zei:
Ofwel een ASUS Z92 Sempron 3000+, ofwel een ASUS A3E ofzo met centrino 1,7Ghz

de eerste kost rond de 800€
de 2de rond de 1100€
specs

het leuke aan de A3E is dat er direct een draagtas en notebook muisje bijzit
tuurlijk effe 1000€ uitgeven voor een laptop die als luxe typmachine gebruikt gaat worden... zijn waarschijnlijk wel leuke laptops maar je kan misschien beter iets aanraden waar de topicstarter achter vraagt :sop:

zoals hier boven al staat, ik zou een goedkope 2e hands laptop zoeken, heel goedkope laptops worden er niet gemaakt, dus als je enkel voor nieuw materiaal gaat kijken ga je veel betalen voor functies/specs die overbodig zijn voor u vriendin.

Natsu

Legacy Member
Aspire 3003WLMi, AMD Sempron 3000+, Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA CrystalBrite, 256MB RAM (1x 256), 40GB HDD, DVD-Dual double layer, 4-cell LiIon, 56K modem, Wired & wireless Lan 802.11b/g, no FDD, no IEEE 1394, no S-video, no FIR, 128MB shared, AZB


€ 769

Opgepast, de batterij is niets waard :)
+-30min

nerioguykes

Legacy Member
Voila das meestal de merde bij een occasie laptop als ik u iets mag aanraden BLIJF met uw pollekes van een OCCASIE laptop af tenzij men u garandeerd dat de batterij goed is, maar dan nog als ze blijkt slecht te zijn staade der nog en hedde geene voet om op te staan (tenzij het ne zeer eerlijke verkoper betreft).
De meeste die hunne oude laptop wegdoen is de reden de batterij en die kost wel veel ook dus weet ge al waarom.

Koop haar ergens een acerke van 750 a 800 eurokes nieuw ofzo en ze zal der lang geniet van emme.

Met andere woorden geef liever 100 eurokes meer dan hedde ne nieuwen.

tony wauters

Legacy Member
nerioguykes zei:
Voila das meestal de merde bij een occasie laptop als ik u iets mag aanraden BLIJF met uw pollekes van een OCCASIE laptop af tenzij men u garandeerd dat de batterij goed is, maar dan nog als ze blijkt slecht te zijn staade der nog en hedde geene voet om op te staan (tenzij het ne zeer eerlijke verkoper betreft).
De meeste die hunne oude laptop wegdoen is de reden de batterij en die kost wel veel ook dus weet ge al waarom.

Koop haar ergens een acerke van 750 a 800 eurokes nieuw ofzo en ze zal der lang geniet van emme.

Met andere woorden geef liever 100 eurokes meer dan hedde ne nieuwen.
Dat vind ik ook, ge koopt inderdaad beter gewoon nen goeie nieuwe!

Speciall

Legacy Member
GhO$T zei:
tuurlijk effe 1000€ uitgeven voor een laptop die als luxe typmachine gebruikt gaat worden... zijn waarschijnlijk wel leuke laptops maar je kan misschien beter iets aanraden waar de topicstarter achter vraagt :sop:

zoals hier boven al staat, ik zou een goedkope 2e hands laptop zoeken, heel goedkope laptops worden er niet gemaakt, dus als je enkel voor nieuw materiaal gaat kijken ga je veel betalen voor functies/specs die overbodig zijn voor u vriendin.


Dude, zelf ben ik al een tijdje op zoek naar een occasie laptopke voor max 250€ dat toch liefst XP deftig kan draaien, (dus PIII 600 - 256MB... en een goei batt) na een maand nog nie gevonden, dus die prijsklasse is eerder 300 a 400€

Als ge dan voor nog geen 800€ een nieuwe asus met 2 jaar waarborg enzo hebt, is het in dit geval misschien toch geen slechte aankoop qua prijs / perfomance enz...
De nieuw laptopkes zijn ook standaard allemaal voorzien van wireless lan / dvdrw... dat zijn opties dat je dan op een occasie eventueel nog zou bijkopen wat de prijs dan ook weer omhoog drijft

2.DIE.4

Legacy Member
Heb iets gevonden ( meteen 2 zelfs :) )

Intel Pentium III 800 Mhz, beeldscherm 14,1", 256MB RAM, 20GB harde schijf,
DVD/CR-ROM, 3,5 inch floppy diskette station, 56K modem, geluidskaart, USB poort,
infrarood poort, video out poort, 10/100 Xircom netwerkkaart, externe optische muis.
Draagtas zit er ook nog bij :)

Yank

Legacy Member
Voor wat het moet dienen is dat meer dan genoeg, maar vraag wel naar de staat van de batterij he. Want een laptop waarvan de batterij nog nauwelijks leeft, is niet leuk om mee te werken he.
Of vraag om de batterij zelf te mogen testen, nog beter.

tony wauters

Legacy Member
Zelf voor te typen vind ik dat je een iets ofwat deftige pc moet hebben ze.

nerioguykes

Legacy Member
En de prijs ????
Enne leuk zenne zo een 14" scherm :crazy: moet ge geen olympia typemachine hebben ??? ;) :D

2.DIE.4

Legacy Member
hehe , bedankt voor de aanbieding , maar de laptopkes die ik hierboven heb vermeld doen uitstekend hun werk :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan