Archief - Logitech MX1000 goede aankoop?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

..::SubZero::..

Legacy Member
Hallo allemaal,

Ik heb plannen om een nieuwe muis aan te kopen.
Het is hoofdzakelijk voor gebruik op de laptop maar ik gebruik die eigenlijk meer als desktop pc. Ook game ik af en toe wel eens.
Mijn oog is gevallen op de MX1000.
Ik heb gehoord dat de MX1000 problemen heeft als hij via USB wordt aangesloten. Nu op mijn laptop heb ik namelijk geen PS/2 ingang dus hoop ik dat hij goed zou kunnen werken hierop? Heeft er iemand ervaring met deze muis (aangesloten via usb) en hoe werkt deze?
Of is er misschien een andere aanrader qua muis? Ik zou liefst niet boven de prijs van de MX1000 willen gaan (+/-70€)

Alvast bedankt.

GenesisX

Legacy Member
Werkt hier goed op usb :)

Zalige muis, alleen een nadeel om die zoveel keer te herladen (na intensief gebruik :p)

..::SubZero::..

Legacy Member
Ja de MX1000 is draadloos, dat lijkt mij ook handiger.
Maar voor laptop-gebruik is het misschien minder handig. Ik ken er niet zo veel van, het is daarom dat ik jullie om raad vraag :)

Ik heb ook gezien dat er een Logitech MX3100 set is met MX1000 en draadloos keyboard erbij voor 89.90€. Misschien dat dit ook wel een optie kan zijn?

Heeft er iemand over het algemeen ervaring met de MX1000 of MX3100?

Of eventueel ervaring met de MX518, want deze lijkt mij ook wel interessant.
Oh, wat is het toch moeilijk om een knaagdier aan te schaffen de laatste tijd.

GenesisX

Legacy Member
'k Heb de MX1000... Ligt goed in de hand enzo. Enige nadeel waar ik op kan komen is dat je hem moet herladen, draadloos eh :)

pr0ph3t

Legacy Member
heb de mx1000 gehad en was zeer fijne muis. spijtig genoeg is ze nekeer gevallen en was de scroll kapot :(. sindsdien heb ik G5 en deze is zalig (en ge moet ze niet opladen) :D

..::SubZero::..

Legacy Member
Hoe lang gaat de muis dan ongeveer mee als ze zo vaak opgeladen moet worden?
Is het niet goed voor de batterij als de muis telkens na gebruik in de lader wordt gezet?

GenesisX

Legacy Member
Voor mij elke 3 dagen zeker en vast nodig. Als je hem de hele dag gebruikt hebt that is... Ik laad hem altijd 's nachts op, maar 'k ben dan wel bang als ie volgeladen is fzo :s

simpele duif

Legacy Member
ik heb ook de MX1000 en bij normaal gebruik moet je echt wel niet veel herladen. ik ben toch zeker enkele uren per dag bezig op internet enzo en ik moet maar om de 2 weken ofzo herladen. en dan nog is dat absoluut geen hinder: als je ziet aan de lichtjes dat de batterij bijna plat is, laat je ze de volgende nacht gewoon opladen...

verder zeer content over deze muis :)
weet wel dat je telkens de dockingstation moet meesleuren met je laptop, dat kan mss minder handig zijn...

flanger

Legacy Member
Goeie muis, maar ze bestaat al een tijdje (mei/juni wss nieuwe reeks Logitech-producten).

Tomovich

Legacy Member
Hoe weet ge dat zo precies? Dus best nog een aantal maanden wachten...

Acra

Legacy Member
een dikke paar maand terug had ik ook de MX1000 gekocht.
maar voor mij was de bedoeling om te gamen. maar voor dit vind ik hem niet zo geschikt.

voor algemeen gebruik valt hij zeer goed mee.
nooit geen problemen gehad met usb. en batterij gaat zeker zeer lang mee. wel handig als je veel op je computer zit. want het kan lastig zijn wanneer je iets wilt doen en je batterij is plat :) ( gaat ongeveer 2 weken )

kheb ook de MX900 en ik verkies deze toch boven de MX1000 voor algemene gebruik en te gamen.

khad ooit eens een link gevonden van de mx1000 met voor en nadelen.
staks eens achter zoeken als ik terug thuis ben

..::SubZero::..

Legacy Member
Iedereen bedankt voor de reeds gegeven reacties :)

Ja ik twijfel toch nog een beetje eigenlijk, kwil graag de feeling van een MX1000 en ook de kwaliteit ervan, maar ik weet niet of de MX518 hieraan voldoet. Aan de kwaliteit denk ik wel, maar het gevoel van de MX1000 vind ik echt lekker, maar het spijtige ervan is dat hij via dat docking station moet werken wat voor laptopgebruik wat moeilijker is eigenlijk he.

Het is ook voor af een toe een game te spelen, maar dat hoeft daarom al geen speciale muis te zijn omdat ik nu al reeds lange tijd met een gewone standaard logitech muis speel :)

Als je moest kiezen tussen MX1000 of MX518, welke zou het dan zijn (sorry dat ik misschien zoveel vragen stel in 1 thread, mijn excuses als dit niet mag)

GenesisX

Legacy Member
Hoe komt het dat jullie hem maar om de twee weken moeten opladen? Ik ZEKER om de 3 dagen :unsure:

..::SubZero::..

Legacy Member
Kan het misschien te maken hebben dat hij teveel wordt opgeladen? Ik heb gehoord dat velen hem na gebruik gewoon in de lader zetten maar kan dat geen kwaad voor de batterij als hij iedere dag wordt opgeladen?

Davion

Legacy Member
Neen, mijn MX700 ging in het begin een week mee, nu 2 dagen (zeer intensief gebruik), en die batterijen gaan ook nog mee.

Geile Beer

Legacy Member
Hmmm ik heb er ook eentje. Hij voldoet perfect aan mijn eisen als gamer en algemene pc-gebruiker.

FF vlug een paar dingen:
-Kan groot zijn voor sommige handjes onder ons (Bij mij is em zelfs iets te klein :x )
-een kan ook zwaar zijn (hier ook geen probs mee)
-Heeft een paar knoppen die ik totnog toe niet gebruikt heb (sidescroll & rare mid knopje aan zijkant)
-heeft idd herlading nodig en bij gamen is dit om de +-5/6 dagen
-Heeft een goede mousepad nodig anders zijt ge er ook niks mee
-Perfecte reactie-snelheid!
-ziet er heel mooi uit

WolCoM

Legacy Member
Ben perfect tevreden met men mx1000, maten die hier komen zeggen wel eens dat hij vrij zwaar is, maar dat wordt ge echt na een dag ofzo gewoon.
En herladen? Allééé, als ge pc aflegt, steek die gwn af en toe eens in da laderke en dan hebde daar toch totaal geen problemen mee? Heb em bijna een jaar en kmerk nix van kwaliteitsverlies van de batterij fzo.
Kgebruik ook totaal geen mousepad, en kblijf hem eigenlijk enorm precies vinden. Het is mogelijk dat dit aan de ondergrond van men bureau ligt.
Men muis is een van men meest geliefde onderdelen van men pc. :)

Nuja, misschien zijn er in dat jaar tijd al betere alternatieven uitgekomen. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan