Archief - Logitech Z-2300 2.1 200 Watt THX

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the_vee

Legacy Member
Wat is volgens u dan een degelijk 2.1 systeem? Het is voor op te gamen

ComputerVISTA

Legacy Member
Ow btw: voor even een misverstand uit de wereld te helpen: 2.1 is GEEN surround! Dat is gewoon stereo waarbij de 2 (links en rechts) speakers geen fullrange speakers zijn maar eigenlijk eerder topkastjes die satelieten zijn. De rest (bass en subb) worden overgenomen door de aparte sub.

Even uitleggen: de getallen voor het punt (2punt1) staan voor de satelieten (2 tot 7) en de getallen na het punt staan voor het aantal subs (99/100 is dat 1)

2.1 staat dus voor 2 satelieten en 1 sub dus kan geen surround zijn maar stereo.

Er kan wel digitaal een soort surround gegenereerd worden maar das bagger doordat het klankspectrum uit elkaar getrokken wordt op een overdreven manier. (alles te veel links en alles te veel rechts) waardoor je in het midden een waar gat krijgt in je klankspectrum.

Ook kan er zoals bose dat doet surround gecreëerd worden door weerkaatsing maar weerkaatsing is iets dat je zeker NIET wilt in degelijke audio!

Dit enkel ter info natuurlijk.

Mylotec

Legacy Member
de Logitecht Z-5500 vind ik toch wel zeer goede boxen maar ik heb geen idee goe dat zit met de Z-2300

SMa

Legacy Member
Mylotec zei:
de Logitecht Z-5500 vind ik toch wel zeer goede boxen maar ik heb geen idee goe dat zit met de Z-2300
tzijn dezelfste, maar dan met 2
ik kan er goed inkomen dat je dat zeer goede boxen vindt ;)
maar heb je al eens een ander setje van JBL of Altec Lansing gehoord?
dan merk je toch wel dat het beter kan

ComputerVISTA

Legacy Member
Allabs, audio professional is een onbekend merk en wordt al lang niet meer gemaakt :p (made in Belgium :p)

ComputerVISTA

Legacy Member
Ja inderdaad, ik zal mijn ap 45's en 30's alvast buiten zwieren :woohoo:


imo toch een vrij onbekend merk hoor mede omdat het al meer dan 20 jara niet meer gemaakt wordt :p

Thorens

Legacy Member
Allabs heeft gewoon mijn Audio Professionals op het Buy&Sell forum gezien :p

ComputerVISTA

Legacy Member
hehe, ik moet nog is afspreken met die mens ook voor die ap's op te halen voor als rear's te gebruiken.

Mylotec

Legacy Member
jah ik vind da zeer goed boxen (Z-5500)
ik ben geen goede audio kenner intressert me eigelijk ook niet echt maar zolang er maar bassen uikomen en een redelijk hoog volume is het goed voor mij :D

koendg

Legacy Member
Hey,

Ikzelf heb de logitech Z2300 al sinds een jaartje. Ik ben er zéér tevreden over, zowel luid als zacht zijn de tonen mooi vol en de bas is onvervormd en de lage tonen zijn meer dan OK. (grote en zware subwoofer, maar dat laat hij ook horen :) ). Als ik de volumeknop op de helft zet, kan heel de straat mijn muziek horen, dus qua sterkte zit het zeker goed. Als je het volume op maximum zet en je schiet met een sniper, dan ben je doof denk ik :p, opletten dus lool.

Ik zou zeggen: kopen die boxen. Ze zijn de prijs meer dan waard ;)

SMa

Legacy Member
en al vergeleken met andere?
ik was ook altijd héél content van men X-230 setje, totdat ik een ander hoorde
dat was zo'n moment: ":oink::eek: had ik dat kunnen krijgen voor dezelfde prijs?"

koendg

Legacy Member
Tja, ik kan alleen zeggen dat ik erover tevreden ben :) , en de meeste reviews prijzen ze ook de hemel in... Er zijn waarschijnlijk wel betere setjes te vinden, maar ik blijf toch nog een paar jaartjes bij deze :)

koendg

Legacy Member
:) , misschien is de Creative MegaWorks® THX® 2.1 250 D ook nog interessant.
Dit is het 2.1 (top)model van Creative, hierover weet ik niets meer, maar ik geef het maar even mee ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
koendg zei:
Tja, ik kan alleen zeggen dat ik erover tevreden ben :) , en de meeste reviews prijzen ze ook de hemel in... Er zijn waarschijnlijk wel betere setjes te vinden, maar ik blijf toch nog een paar jaartjes bij deze :)


Tja als ik een review zou schrijven over een game als niet gamer zou ik de graphics waarschijnlijk ook in de lucht prijzen terwijl ze voor het getrainde oog niks waard zijn. Die setjes worden getest door gamers dus da zegt al genoeg!

Lon$daLe

Legacy Member
Allabs zei:
Ik heb ooit eens mijn mening gegeven over zulke reviews/reviewers, maar soit, als je er content van bent dan is het goed he. :)
Maar, weet wel dat je beter kan krijgen voor dat geld. ;)
zo kunde blijven memmen over alles...

mne kameraad heeft 2 12" woofers van pioneer en ne radio , is em nu een kieken omda em gene R.F of Alpine heeft? nee , omda em de pioneers heeft horen spelen en het goed vond ( zelfde geld voor 2/3 van de mensen die hier iets zoeken voor op de pc )

veel mensen weten da er beter bestaat maar ze willen het nie of vinden da wa zij eerst wouden kopen goed genoeg , zeg dan gwn of da goed is voor zen behoeften ofniet , maar duw niet iedereen ne versterker en 2 boxen op...

2/3de wilt gwn een kleine set op pc , geef ze daar advies van en nie van die scheef opmerkingen a la " je doet maar , maar er bestaat beter :) " , da zullen die mensen ook wel weten , zelfde als je versterkers en woofers voor ne auto haalt , ied weet da er Alpine en Audiobahn rondzweeft , maar ze pakken pioneer of jvc omda het betaalbaar is...

en @Havoc , doe me weer je verhaaltje niet over toen je een Z-5500 wou halen maar uiteindelijk koos voor aparte boxen met versterker , want da heb je al es verteld tegen me , just ter info

ComputerVISTA

Legacy Member
Nee 2/3 wilt goede klank en wilt er geen fuck aan uitgeven, en dan belanden ze bij bovengenoemde merken en omdat ze nog nooit iets anders gehoord hebben is er niks beter. Wat ge nog niet gehoord hebt kunt ge niet missen, das nogal evident!

Als ik u een graphische kaart aanbied van 200 euro, let's say nen 6600 GT en voor 10 euro meer hebde nen 6800gt, welke zou ge dan nemen? Juist ja de 6800GT. Iedereen zit hier te mekkeren en doen over hun logitechs en als wij zeggen dat er beter te vinden is dan hoeft het allemaal niet meer maar o wee als er hier mensen 1fps meer kunnen krijgen uit hun pc door een ander merk van graka te kopen, dan kan het wel!


Wilde nen hoop overpriced plastiek en sub die de rest overheerst -> logitech is UW merk!

Wilt ge beter ga dan is luisteren in ne winkel want geluid koopt ge niet gelijk een moederbord door naar cijferkes te kopen, nee geluid koopt ge met u oren en niet met u ogen. Dat ge design belangrijk vind maar in eerste instantie moet het toch presteren als ge het mij vraagt!


Er is beter voor vergelijkbare prijs, in alle andere hardwaretopics kiezen ze dan voor het betere, maar hier in audio? Neen als er het merk logitech op staat is het goed... Lekker! Als't maar boenkt en kletst dan is't goed.

Als gij nen 6600 gt bezig ziet en way overpriced is koopt gij dat dan ook? Neen want ge weet dat er beter is voor vergelijkbare prijzen!

Havoc

Legacy Member
Lon$daLe zei:
en @Havoc , doe me weer je verhaaltje niet over toen je een Z-5500 wou halen maar uiteindelijk koos voor aparte boxen met versterker , want da heb je al es verteld tegen me , just ter info

En waarom zou ik u dat (nog eens) willen vertellen? :sop: Wat gij koopt/vindt kan mij, frankly, geen ene reet schelen. En verder zie ik ook niet in waarom ik iemand die een 2.1-set zoekt een versterker met 5 boxen zou aanraden.

@Threadstarter: mss kijkje nemen naar de Altec Lansing-sets: http://www.pixmania.be/be/nl/xx/333/xx/104/9/criteresn.html Als je per se THX wil (wat voor computerboxen eigenlijk niet veel wil zeggen, maar goed), zie je daar ook een THX-setje tussenstaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan