Archief - Logitech z-5400

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bantril

Legacy Member
Hey,
Ik zou mij een nieuwe 5.1 set willen kopen voor mijn computer. Normaal zou ik voor de setjes van Phillips zijn gegaan, maar ik wil nu eens voor een set gaan die prachtig geluid kan produceren, en toch niet té duur.
Ik had dus die set van Logitech in gedachten, maar zijn er hier van jullie die ervaring met deze set hebben. Ik heb al gelezen dat er problemen zouden zijn met plofjes (als dat al zou storen), en ik weet niet hoe het zit met de aansluiting (of het probleemloos op de computer is aan te sluiten, en over de versterker, of die goed genoeg is, of ik een nieuwe zou moeten kopen, en of dat niet te duur zijn).
Ook nog, ik zou die set eens via het internet willen bestellen. In Nederland is het wel 50 euro goedkoper dan hier, maar ik heb hier geen ervaring mee... betrouwbaar dus?

Alleszind bedankt

dendaak

Legacy Member
Logitech, oké uw keuze maar persoonlijk zou ik voor een ander merk gaan
Altec Lansing of zo. Véél degelijker en van het geluid zullen uw oren versteld staan, geloof mij.

bantril

Legacy Member
Dat was snel :).
En enig idee waar zo'n sets te vinden zijn? Of ook vanuit het buitenland?
Welke set heb jij dan?

Dakantochnie

Legacy Member
Iemand die naar de audiosticky linkt! :love:

Een paar vragen eerst:

-Voor wat moet ze dienen?
-Wat is je budget?
-Hoelang moet ze meegaan?

bantril

Legacy Member
-Vooral voor muziek moet ze nuttig zijn, filmmmuziek vooral, dus moeten ze aan verschillende soorten tonen kunnen weerstaan.
- prijs mag tot 200 euro gaan, misschien er wat boven
- zolang mogelijk, zeker nog 3/4 jaar

En iemand enig idee over de betrouwbaarheid van die post-orders?

Dakantochnie

Legacy Member
bantril zei:
-Vooral voor muziek moet ze nuttig zijn, filmmmuziek vooral, dus moeten ze aan verschillende soorten tonen kunnen weerstaan.
Dan ben je bij Logitech aan het zowat foutst mogelijke adres.

bantril zei:
- prijs mag tot 200 euro gaan, misschien er wat boven
Da's een zeer moeilijke prijsklasse. Voor een degelijke set moet je al gauw het dubbele of veel meer dan het dubbele uitgeven.
Ik zou gewoon iets nemen uit het Creative gamma voor die prijs. Da's geen superkwaliteit, maar kom, veel beter zal je voor die prijs op het vlak van 5.1 niet vinden. Maar eigenlijk doe je met een 5.1 set geen goede koop hoor. Muziek is opgenomen in stereo (2.0) en of wel ga je met een upmix-effect moeten werken (je stereo klank naar meerdere boxen sturen) of wel gaat er gewoon geen klank komen uit je achterste speakers. Je doet een veel betere koop met een degelijke 2.1 set, en dan ben je wel aan het juiste adres bij Altec Lansing. Hun FX6021 is een pracht van een setje perfect binnen jouw prijsbereik. Linkje: http://www.pixmania.be/be/nl/48939/art/altec-lansing/boxen-fx6021-2-1.html
Veruit de beste koop die jij kan doen.

bantril zei:
- zolang mogelijk, zeker nog 3/4 jaar
Even opmerken dat degelijke boxen toch wel gemakkelijk 30 jaar meegaan...

dendaak

Legacy Member
Voor 200 euro weet ik wel een heel mooie 2.1 set moest je daarin geinteresseerd zijn?

bantril

Legacy Member
Ik luister...
Btw, qua watts ligt het bij dat systeem toch wel laag, nee? En die z-5400 kan ik voor 180 euro vinden, die altec set is 200 euro...
Hoe zwaar is de bass dan juist, voor diegene met de ervaring, want ik ben zot van bass, vooral bij stukken van Hans Zimmer, niet te ontberen :).

dendaak

Legacy Member
Zoals eerder vermeld
-Altec Lansing krijgt bij mij de voorkeur:
Hier
Deze set is zeer degelijk voor een 2.1 set, en geloof dat ze nog goedoper is dan
200 euro. Indien u wil kan u hiervan ook de 5.1 versie kopen die bestaat ook vogelns mij.

bantril

Legacy Member
Die link is wel naar een setje van 99 euro, ook met weer al minder watt...
En die 5.1, is dat voor de altec 6021... Ik kan altijd overwegen, moest het wat meer kosten, maar dan moet ik overtuigd zijn van de kwaliteit en goede koop.

Dakantochnie

Legacy Member
bantril zei:
Ik luister...
Btw, qua watts ligt het bij dat systeem toch wel laag, nee? En die z-5400 kan ik voor 180 euro vinden, die altec set is 200 euro...
Het aantal watts is nu iets waar je totaal niet moet op letten. Een Logitech Z-5500 is bijvoorbeeld ook maar 15 echte watts (minder dus dan die Altec-set). :)
bantril zei:
Hoe zwaar is de bass dan juist, voor diegene met de ervaring, want ik ben zot van bass, vooral bij stukken van Hans Zimmer, niet te ontberen :).
Dat stel je zelf in, maar in alle geval kan je hem zeker hard genoeg zetten.

wardkennes zei:
Zoals eerder vermeld
-Altec Lansing krijgt bij mij de voorkeur:
Hier
Deze set is zeer degelijk voor een 2.1 set, en geloof dat ze nog goedoper is dan
200 euro. Indien u wil kan u hiervan ook de 5.1 versie kopen die bestaat ook vogelns mij.
Die set zou ik nu ook weer niet kopen... Die FX6021 is toch wel een pak beter hoor.

bantril zei:
Die link is wel naar een setje van 99 euro, ook met weer al minder watt...
Stop nu eens met op die watts te letten, dat zegt totaal niets (aangezien toch zowat elke fabrikant liegt).
bantril zei:
En die 5.1, is dat voor de altec 6021... Ik kan altijd overwegen, moest het wat meer kosten, maar dan moet ik overtuigd zijn van de kwaliteit en goede koop.
Die FX6021 krijgt absoluut de voorrang op zowat elke pc 5.1-set als het voor muziek is.

dendaak

Legacy Member
Ga, naar een winkel en vraag of ze het voor jou in elkaar willen zeten, als je een winkel hebt met service zullen ze je zeker proberen een set te laten horen !

Dayofdead

Legacy Member
Ander vraagje, welke geluidskaart koop je best dezer dagen voor een goede 2.1 set? Audigy 4 of X-Fi ... Momenteel heb ik een SB Live!5.1

Dakantochnie

Legacy Member
Hangt er van af welke set je hebt en voor wat het moet dienen. Indien ge wil gamen: Creative (liefst een Audigy 2).

Indien het enkel voor muziek en films is: Terratec, M-Audio, enz... Als je een goede set hebt, tenminste.

Vitabis

Legacy Member
dakantochnie zei:
Het aantal watts is nu iets waar je totaal niet moet op letten. Een Logitech Z-5500 is bijvoorbeeld ook maar 15 echte watts (minder dus dan die Altec-set). :)

ik had vroeger logitech z-680 en nu AL 6021
die logitechs gingen toch een stuk harder ze
maar deze gaan ook zéker hard genoeg. Het geluid vin ik wel beter dan da van Logitech.

Dakantochnie

Legacy Member
Vitabis zei:
ik had vroeger logitech z-680 en nu AL 6021
die logitechs gingen toch een stuk harder ze
maar deze gaan ook zéker hard genoeg. Het geluid vin ik wel beter dan da van Logitech.
De ingebouwde amp werd mss iets meer afgebeuld, maar harder en tegelijkertijd even zuiver...nee, dat geloof ik niet.

bantril

Legacy Member
Ik geraak stilaan overtuigd. Ik ben wel vergeten zeggen dat ik ook veel films bekijk, en zojuist heb ik nog een van de zeldzame reviews gevonden die zeggen dat voor films deze set (zijnde een 2.1) toch te kort komt. Of ik kan altijd mijn koptelefoon opzetten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan