Archief - Logitech Z-5500 of Creative Mega works 550 ??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Logitech Z-5500 of Creative Mega works 550


  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten.

arnevdb0

Legacy Member
Welke set zouden jullie nemen en waarom ??

Logitech : 303 euro
Creative : 289 Euro

Logitech Z-5500
Productspecificaties

Totaal RMS-vermogen: 505 watt RMS
Satellieten: 317 watt RMS (vóór 2 x 62 W; achter 2 x 62 W; midden 69 W)
Subwoofer: 188 watt RMS
Totaal piekvermogen: 1010 watt
Maximum SPL: > 115 dB
Frequentierespons: 33 Hz - 20 kHz
Versterker: Ultralineair analoog met grote capaciteit
Signaal-ruisverhouding: > 93,5 dB, meestal 100
Ingangsimpedantie: 8000 ohm
Drivers:
Satellieten: 3-inch driver met gepolijste aluminiumfaseplugs
Subwoofer: 10-inch gepoorte driver met hoge uitslag met 6th order-basreflexkast
Surroundsound-effecten
Hardwaredecodering voor Dolby® Digital-, DTS®- en DTS® 96/24-soundtracks
Dolby Pro Logic II (film- en muziekmodus)
6-kanaals direct
Stereo x2
Stereo
Ondersteunde digitale formaten:
Dolby Digital
DTS en DTS 96/24
PCM (niet-gecomprimeerde stereo): 44,1 kHz/16 bits t/m 96 kHz/24 bits
Broningangen
Digitaal optisch voor dvd- of cd-spelers, PlayStation®2, Xbox®**
Digitaal coaxiaal voor dvd- of cd-spelers, of pc-geluidskaarten (vereist coaxiale kabel, apart verkrijgbaar)
6-kanaals direct (3 stereoministekkers) voor 2-, 4- of 6-kanaals pc-geluidskaarten OF
6-kanaals direct (3 stereominiconnectors) voor 3 analoge stereominigeluidsbronnen, zoals cd- en dvd-spelers, PlayStation2, Xbox of 2-kanaals pc-geluidskaarten (voor sommige apparaten is misschien een stereomini-naar-dubbele-RCA-adapter vereist, apart verkrijgbaar)
Analoog stereomini (op zijkant van controlecentrum) voor draagbare cd-, MP3- of MiniDisc®-spelers
**Vereist Xbox® Advanced AV Pack of Xbox® High Definition AV Pack (apart verkrijgbaar), of pc-geluidskaarten (vereist optische kabel, apart verkrijgbaar)

Creative megaworks

SPECIFICATIONS


Feature Description

Number of speakers: 5 satellite speakers (for front, center and rear)
1 subwoofer
Recommended Usage: Home Theatre, Gaming, Music
Connectors: Analog (Front-In, Rear-In, Center/Subwoofer-In)
Power Source: Yes (with built-in transformer)
Dimensions (H x W x D) (cm): Approx. 14.3cm x 10.8cm x 16.0cm (with stand)
Subwoofer Dimension (H x W x D) in cm: Approx. 30.5cm x 29.cm x 32.5cm
Subwoofer Enclosure Material: Wood (Black)
Signal-to-Noise Ratio: 99dB
Speakers Rated Power: 70 watts per channel (5 channels)
Subwoofer Rated Power: 150 watts
Frequency Response: 25Hz to 20kHz
Bundled Accessories: Tandem Cable
Desktop stands for satellite speakers
Monitor stand for Center satellite speaker
Quick Start Guide
Manual
Wired Remote Control
Other Features: BASH® Amplifier Technology
THX® certified
Adjustable monitor stand for center satellite speaker

Davion

Legacy Member
Geen van beiden, Check de audiosticky, mensen steken daar dagelijks hun moeite in.

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Ik ga akkoord met Davion, maar ik zelf heb de Z-5500, ben er zelf content van. Goed genoeg voor dvd films & games

Er bestaan natuurlijk betere speakers maar je moet er dan wel iets meer voor betalen.

BTW: ik heb dus nie gevote & je hebt beter nog een 3 keuze gemaakt => Andere zoals?

Dakantochnie

Legacy Member
Voor wat moet het dienen?

Ik word trouwens ziek van die leugens die productspecificaties zouden moeten voorstellen...

arnevdb0

Legacy Member
kzou ook voor iets anders gaan
(heb zelf z-680)

geen van beide...

--Een logitech Z-5500 eigenaar


waarom niet ?



effetjes zeggen ; ik heb nu thuis een surround setje van phlips kostte ook redeljik veel geld en deze staat op men kamer aangesloten op pc en tv maar ik heb mijn boxen aangesloten op pc (dus voor pc links en rechts enzo) dus voor tv klopt het geluid voor geen meter , de rede van mijn aankoop , ik wil goed geluid op mijn tv (philips setje dus) en ik wil redelijk goed , en HARD geluid op mijn pc (ik wil veel bass ^^)

Dakantochnie

Legacy Member
Als bas alles voor jou betekent twijfel dan maar geen seconde: die Logitech.

TekkaBlade

Legacy Member
dakantochnie zei:
Als bas alles voor jou betekent twijfel dan maar geen seconde: die Logitech.

Again, bullshit.

Gebt gewoon een rumble, maar te luid is em zeker niet. Je kan elke speaker een apart volume geven.

Dakantochnie

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Again, bullshit.

Gebt gewoon een rumble, maar te luid is em zeker niet. Je kan elke speaker een apart volume geven.
Komaan he, sebiet gaat ge nog zeggen dat dat aangenaam klinkt zo'n hoop subbass.

TekkaBlade

Legacy Member
dakantochnie zei:
Komaan he, sebiet gaat ge nog zeggen dat dat aangenaam klinkt zo'n hoop subbass.

gebt enkel een rumble, meer niet.

Als gij uw woofer op de verkeerde plaats zet ( waardoor em te zwaar klinkt of wat dan ook ) dan is dat uw fout.

Dakantochnie

Legacy Member
TekkaBlade zei:
gebt enkel een rumble, meer niet.

Als gij uw woofer op de verkeerde plaats zet ( waardoor em te zwaar klinkt of wat dan ook ) dan is dat uw fout.
Dat is niet enkel door de plaatsing dat ge dat krijgt hoor. :s

Maar soit, de TS moet zelf maar uitmaken want hij van die klank vindt.

Mr. M

Legacy Member
TekkaBlade zei:
gebt enkel een rumble, meer niet.

Als gij uw woofer op de verkeerde plaats zet ( waardoor em te zwaar klinkt of wat dan ook ) dan is dat uw fout.
ik heb een Z-5400 en ge kunt zegge wa ge wilt, ma da gerommel vind ik alles behalve aangenaam ze
en idd, plaatsing doet zeker iets, ma ik mag die zette waar k wil, da blijft toch wel geve soms ze (soms heb k er ook ni veel last van, hangt er wa vanaf wa er doorkomt he)

ik wil ni zegge da k ni content ervan ben, ma ik ben wel zeker da er voor dezelfde prijs beter beschikbaar is want als da ni zo is zou da wel zwak zijn
ma zolang ge het ander ni hebt gehoord kunde idd wel content zijn en ze goe vinde he, ma ge moet gewoon beseffe da er beter is en da reclame of bekendheid daarom ni altijd garant staat voor kwaliteit

TekkaBlade

Legacy Member
Mr. M zei:
ik heb een Z-5400 en ge kunt zegge wa ge wilt, ma da gerommel vind ik alles behalve aangenaam ze
en idd, plaatsing doet zeker iets, ma ik mag die zette waar k wil, da blijft toch wel geve soms ze (soms heb k er ook ni veel last van, hangt er wa vanaf wa er doorkomt he)

ik wil ni zegge da k ni content ervan ben, ma ik ben wel zeker da er voor dezelfde prijs beter beschikbaar is want als da ni zo is zou da wel zwak zijn
ma zolang ge het ander ni hebt gehoord kunde idd wel content zijn en ze goe vinde he, ma ge moet gewoon beseffe da er beter is en da reclame of bekendheid daarom ni altijd garant staat voor kwaliteit

Zet uw woofer klank wa stiller en gebruik desnoods eee equaliser als je het echt niet aankan...

Zet uw woofer op pootjes of iets dergelijks, anders trilt de kast te hard en krijg je nog een groter rumble-effect.
Als ge uw woofer te hard doorhoort is het een teken dat jij, als gebruiker iets duidelijks misdoet.

En alsof ik niet besef dat er iets beters is :')

Mr. M

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Zet uw woofer klank wa stiller en gebruik desnoods eee equaliser als je het echt niet aankan...

Zet uw woofer op pootjes of iets dergelijks, anders trilt de kast te hard en krijg je nog een groter rumble-effect.
Als ge uw woofer te hard doorhoort is het een teken dat jij, als gebruiker iets duidelijks misdoet.

En alsof ik niet besef dat er iets beters is :')
ok ik kan er idd inkome da em ni perfect geplaatst zou zijn of k de klank nog beter zou krijge
ma zeker zo'n setjes die de mense kope die er ni veel van kenne die zoude juist zo moete klinken dat het meeste mense ze goe vinde klinke (en net nu k dees schrijf merk ik da ze da spijtig genoeg ook doen :s)

dus ja, ok ik snap waarom veel mense vinde da die goe klinken, ma voor mij ist te veel bass echt

TekkaBlade

Legacy Member
Mr. M zei:
ok ik kan er idd inkome da em ni perfect geplaatst zou zijn of k de klank nog beter zou krijge
ma zeker zo'n setjes die de mense kope die er ni veel van kenne die zoude juist zo moete klinken dat het meeste mense ze goe vinde klinke (en net nu k dees schrijf merk ik da ze da spijtig genoeg ook doen :s)

dus ja, ok ik snap waarom veel mense vinde da die goe klinken, ma voor mij ist te veel bass echt

Probeer die eens op pootjes ofzo te zetten... zal al veel helpen... Anders ratelt de kast nog eens op de vloer waardoor de klank extra vervormd wordt.
Zoiets waar je taarten op laat afkoelen maar dan steviger bijvoorbeeld.

Het is misschien belachelijk maar het helpt.

Het kan ook helpen om uw woofer at "af te schermen"...
Ik bedoel hiermee, zorg dat er een wand is tussen je oren en de woofer. Het blad van je bureau bijvoorbeeld of wat dan ook.

In mij geval voel ik de woofer vooral aan m'n voeten en schenen maar klinkt ie niet te zwaar door...
Als ik m'n bureaustoel wegzwier en me in de zetel achter me zet dan hoor ik de bass ook te fel... Maar die staat dan ook relatief luid bij mij :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Mr. M: Als ge der dan toch zoveel last van hebt kan ik je wat tips geven:

- Zet de speaker op een kussen (een der wat kan al helpen)
- Zet de speaker NIET in een hoek, die hoek gaat alleen maar zorgen voor een hoorn effect en dat stimuleert de bass enkel nog meer
- Zet de speaker anders ietsje hoger zodat de vloer de extra sub al niet kan meedragen

etc...

Mr. M

Legacy Member
tis ni da het niet te leven is he, en idd, de speaker staat niet super goed gepositioneerd (ma ik heb geen plek om hem ergens anders te zetten)
ma k wou gewoon duidelijk maken dat dit soort sub ni echt van goede kwaliteit is kwa geluid ook al "blaast" hij hard en willen veel mensen dat blijkbaar

nu ik hem praktisch op het minste heb gezet is hij doenbaar, ma ik snap ni waarom ze hem zo hoog late gaan als niemand da imo ooit zo hoog gaat zetten (buiten om onozel is te doen)

ma alleszins toch merci voor de tips :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Daar versta ik me ook niet aan, dat iemand is een goeie dreun wilt horen tot daar aan toe maar die setjes gaan er wel serieus over.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan