Archief - logitech z-5500

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wisco

Legacy Member
is er hier iemand die de z-5500 bezit en aangesloten heeft op zijn tv. voor diegene heb ik misschien een stomme vraag, maar ik heb er geen verstand van en wil het weten....

als ge die aansluit op tv met ne kabel die aan het ene uiteinde een mini-jack aansluiting heeft en aan het andere zo ne gesplitte ( 2 x RCA) , krijgt ge dan geluid uit alle 5 de boxen ? tis omdat ge bij ne pc toch ook een geluidskaart moet hebben die dat ondersteund om van 5.1 te kunnen genieten.

ComputerVISTA

Legacy Member
Neen, dan heb je stereo dus 2 satelieten links en rechts en ik hoop voor jou ook je sub maar ik vrees ervoor.

amdr

Legacy Member
probeer het eens zou ik zo zegge :sop:
Hij is bij mij ook maar met 1 jack op men mobo soundcard aangeslote en krijg overal geluid uit.

Ironpole

Legacy Member
Bij Logitechskes kunde achteraan de sub met een knopke switchen naar 2.1, want 5.1 zal toch nie lukken.
Wanneer ge dat doet hoef je enkel de groene connector te gebruiken.

wisco

Legacy Member
dus als ge nu ne home cinema set koopt (dvd speler + boxen) , dan kunt ge eigenlijk ook maar genieten van die surround sound als ge ne dvd bekijkt en niet als ge gewoon tv kijkt. ook maar kak eigenlijk

Snake

Legacy Member
wisco zei:
dus als ge nu ne home cinema set koopt (dvd speler + boxen) , dan kunt ge eigenlijk ook maar genieten van die surround sound als ge ne dvd bekijkt en niet als ge gewoon tv kijkt. ook maar kak eigenlijk

Bij gewone tv bekijken zult ge het geluid wel door alle boxen horen, maar is er geen sprake van surround.

wisco

Legacy Member
Snake zei:
Bij gewone tv bekijken zult ge het geluid wel door alle boxen horen, maar is er geen sprake van surround.

maar ook met die z-5500 van logitech als ik die aansluit op de manier dat ik hierboven zei?

Skoebiedoe

Legacy Member
Zet uwe logitech dan op 2X stereo en dan speelt hem uit al zijn boxen (wel maar stereo dus links voor en linksachter geven hetzelfde geluid)

Of gebruik gewoon een gesimuleerd surround (staat daar ook wel ergens tussen pro logic II of dergelijke lees de handleiding) maar dat is niet vergelijkbaar met een echte surround en gewoonlijk heb je kwaliteits verlies in het geluid (naargelang de decoder)

wisco

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Zet uwe logitech dan op 2X stereo en dan speelt hem uit al zijn boxen (wel maar stereo dus links voor en linksachter geven hetzelfde geluid)

Of gebruik gewoon een gesimuleerd surround (staat daar ook wel ergens tussen pro logic II of dergelijke lees de handleiding) maar dat is niet vergelijkbaar met een echte surround en gewoonlijk heb je kwaliteits verlies in het geluid (naargelang de decoder)

ik heb die z-5500 nog niet in mijn bezit ;) ik wil hem kopen maar wou dus weten of ge geluid uit alle boxen kon krijgen bij gewoon tv kijken,ookal is het dan gene surround.

Skoebiedoe

Legacy Member
Dat ging zelfs al bij de z-680 die ik heb gehad en gaat nu zelfs nog met mijne surround versterker die ik nu nog altijd heb. ;)

wisco

Legacy Member
voor die xbox gaan ik dan wel ne advanced av kabel moeten kopen als ik surround wil hebben.

nu heb ik die kabel op tv aangesloten die bij de xbox zat. dat is die met aan het uiteinde gele, witte en rode mannekes aangesloten op ne scart adapter

hoe gaat dat met die advanced kabel gaan. die witte en rode van de advanced kabel aansluiten op die z-5500 en die gele naar die scart. maar dan blijven die witte en rode op de scart leeg. geeft dat problemen?

Skoebiedoe

Legacy Member
Dat zal geen probleem geven alleen gaat uwe tv dan geen geluid meer geven maar wel uw boxen.
Waarschijnlijk zul je wel een adapter moeten gebruike want ik dacht dat de logitech geen cinch ingangen heeft.

wisco

Legacy Member
ik heb hier zo ne kabel liggen met rood en witte uitgang en aan de andere kant ne mono jack. die mono jack uitgang sluit ik dan aan op de z-5500 en die andere kant met rood-wit op die advanced kabel. dat zou moeten lukken zeker?

ComputerVISTA

Legacy Member
amdr zei:
probeer het eens zou ik zo zegge :sop:
Hij is bij mij ook maar met 1 jack op men mobo soundcard aangeslote en krijg overal geluid uit.


Dat is dan geen 5.1 surround, ge kunt moeilijk verwachten dat ge uit 2 kanalen 6 kanelen geluid krijgt he. Das gewoon verdeeld over al de speakers, niks meer of minder. Gewoon kabel tv en zelf nu digi tv is in stereo uitgezonden dus kunde ook geen surround verwachten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan