Archief - Maxtor of toch niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enZiiime

Legacy Member
stimpy13 zei:
zeker 4 kapotte in nog geen 2 maand , geluk da mijne pc nog in garantie was , dan hebben ze er een maxtor ingestoken , maakt mss wa meer lawaai maar ze doet tog al minstens 3 jaar dienst

4 kapotte seagates dus :o?

Lemmichi

Legacy Member
ik heb 3 maxtors en ik moet toegeven er is ene bij die heeel veel lawaai maakt,tis thopen dat hij eht nie ga begeven want kheb hem nogmaar een jaar fzo

TekkaBlade

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Hij heeft het zelfs niet eens over ne Seagate met 8MB cache. :ironic:

Zijn HD vergelijking was dan ook idioot... Het ene extreme tegen het andere.

Mr_Anderson zei:
4 kapotte seagates dus :o?

Ik vraag me dan af in welke omstandigheden dat gebeurde...

agent #2

Legacy Member
Heb een Seagate en een Maxtor. De Seagate is duidelijk stiller en koeler. Morgen ga ik een WD 300 GB halen. Ik ben eens benieuwd. :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Zijn HD vergelijking was dan ook idioot... Het ene extreme tegen het andere.
Neen, toch niet.
Hij vergelijkt 2 HD's van ongeveer dezelfde prijs. Komt daarbij dat het prestatieverschil voor hem zo goed als niets uitmaakt.

In jouw ogen mss idioot. Big surprise.

TekkaBlade

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Neen, toch niet.
Hij vergelijkt 2 HD's van ongeveer dezelfde prijs. Komt daarbij dat het prestatieverschil voor hem zo goed als niets uitmaakt.

In jouw ogen mss idioot. Big surprise.

Je hebt verschillende opties voor diezelfde prijs... Zijn voorbeeld:

"Seagate 250gig sata2 16mb

Of zou ik een WD 320gig sata1 8mb nemen. (als deze niet in sata2 en 16mb beschikbaar is)"

=> Iedereen gaat voor de grootste data opslag kiezen...

als ik nu het omgekeerde gad...
WD 250 gig sata2 16mb en Seagate 320gig sata 1 8 MB

=> dan gaat iedereen voor de seagate gaan

Begrijp je nu hoe idioot de keuzemogelijkheden zijn omwille van dat merkverschil?

menlor

Legacy Member
Ik heb 2 maxtors( tevreden van ) en 3 WD's (ook tevreden)

Ik heb zelf 2 x 250 Sata 2 16MB WD
En ik moet zeggen dat je het verschil aan snelheid voelt van sata 2 naar sata 2 (naar ide natuurlijk niet) En die 16mb cache of 8mb cache, daar hebde niet veel aan. Alleen voor kleine bestanden. Das meer promotie om wa meer geld te vragen. ^^

metaphore

Legacy Member
heb in men laptop seagate stekten, maar das nie echt vergelijkbaar natuurlijk...
van de mindere rpm mark ik anders nie echt veel..
In desktop zit ook seagate en da werkt allemaal tegoei en degelijk, na 3 jaar geen problemen. Ben dus wel content van seagate

heb ook nog ne maxtor 200gig 8mb cashe aan laptop hange en in principe maakt die helemaal nie zo veel lawaai, ook nog geen problemen/crashes mee gehad.

Dus in principe kies ik gewoon voor het goedkoopste omdat ze bij mij quasi zelfde prestatie geven en geluid is nie zo belangrijk voor mij, muziek komt daar meestal toch boven ^^

TekkaBlade

Legacy Member
metaphore zei:
Dus in principe kies ik gewoon voor het goedkoopste omdat ze bij mij quasi zelfde prestatie geven en geluid is nie zo belangrijk voor mij, muziek komt daar meestal toch boven ^^

Dan hou je jammergenoeg geen rekening met de mensen wiens pc op hun kamer staat en 's nachts MOET draaien!

Brolpaq

Legacy Member
Mijn game/download pc heeft alleen maar WD schijven opstaan als die 's nachts draait voor te leechen. Alsek mijn 2x 80gb sata maxtor's opzet kannek al nmr slape.. krak.......idle........krak.krak.krak........

Zazzoo

Legacy Member
ik heb sedert een jaartje een wd raptor steken, de kleinste van de twee en moet zeggen dat die toch durft kraken hoor, maar ik denk dat het zoals met de meeste elektronische zaken is, je moet geluk hebben bij de aankoop ervan.
Ps : mijn volgende schijf wordt toch terug een raptor, maar dan het grotere broertje, vind het toch wel sneller werken aan 10000rpm. (of dit de meerkost waard is moet ieder voor zich uitmaken)

Brolpaq

Legacy Member
Raptor koop je voor de snelheid. Niet voor de stilte en de opslagruimte.

Zazzoo

Legacy Member
Brolpaq zei:
Raptor koop je voor de snelheid. Niet voor de stilte en de opslagruimte.

Akkoord, maar mag ze daarom kraken? Indien je mij een tip kan geven om dit te verhelpen, feel free to do so;)

TekkaBlade

Legacy Member
Zazzoo zei:
Akkoord, maar mag ze daarom kraken? Indien je mij een tip kan geven om dit te verhelpen, feel free to do so;)

Meestal is de regel, hoe meer toeren ie draait, hoe luider... dus dat ie wat meer lawaai maakt dan een gewone is gewoon normaal...

ComputerVISTA

Legacy Member
Tja die scsi schijven die 15K draaien maken anders ook een mooi f16 geluidje ^^ (sommige al wat meer dan andere)

stimpy13

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
4 kapotte seagates dus :o?

Yep , voor mij ist juist nog maar maxtor of WD , ik trek mij nie veel aan van de lawaai hinder :p zolang het maar deftig werkt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan