Archief - Mijn nieuwe pc config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Hallo, ik ben dus al een tijdje aan een nieuwe pc aan het denken en de ouders gaan nu geld in mijn projectje pompen, dus heb ik een soort bèta versie van mijn config klaar. Bedoeling is van een vrij deftig systeemje te hebben met voldoende uitbreidingsmogelijkheden waar ik toch eventjes mee toekom.

Mobo: MSI MB Socket 939 K8N Diamond (2x PCI-X, 3 PCI), NFORCE 4 SLI, 4xDDR400, SATAII Raid, 2x G-Lan, W54G, Bluetooth, IEEE 1394, SB 7.1 Audio

RAM: 2* Corsair 1024MB DDR400 128MX64 XMS3200 + Heat Spreader

CPU: AMD Athlon 64 Processor 3800+ -64Bit- X2 Dual-Core (Socket 939) BOXED

Graka: AOpen 7800GT, 256MB, HDTV TV-out,2xDVI-I,PCIe,retail (91.05210.787)

Case: Cooler Master Centurion 534 No PSU Black / Silver (RC-534)

PSU: Cooler Master PSU ATX, 450W + Power Consumption indicator. (RS-450-ACLY)

Monitor: Benq FP71G+/17" TFT .29 81kHz TCO03 8ms (99.L1C72.BSE)

Speakers: Creative Speaker SBS Vivid 80 Silver (51MF1525AA005)

Toetsenbord: Logitech Cordless DT MX3100/BE USB PS2 (967513-0123)

DVD writer: Plextor DVD+/-RW/16x8x16x DL10x SATA Bulk Black (PX-755SA/T3KB)

Floppy drive

HD: Maxtor 250,0 Gigabyte DiamondMax10 SATA Ultra 300 / 7200rpm (6V250F0) 16Mb


Dat is het dan, tenzij ik ergens iets overgeslagen heb met het copy pasten, maar op het eerste zicht is dat niet het geval. Totaalprijs komt op ongeveer €1800 en aangezien dat toch veel geld is zou ik bij wijze van controle nog eventjes eventuele raad willen vragen. Dus commentaar is zeker altijd welkom. Ik heb al ervaringen uitgewisseld met anderen en heb een deel reviews gelezen en ben dan hiertoe gekomen. De harddrive kan beter, maar mijn leverancier heeft er geen van samsung in voorraad en ik weet niet of dat kleine verschil nu echt het wachten waard is... (de andere onderdelen zijn er normaal wel in stock)
Alvast bedankt...

Edit: voor diegene met alternatieven, het is wel de bedoeling van het toch onder de €2000 te houden, voor af en toe wat gamen en voor de rest geen al te zware grafische applicaties denk ik dat €2000 wel het maximum is...

Jense777

Legacy Member
2 dingen die mij meteen te binnen schoten:
- zwaardere voeding van een ander merk zou ik persoonlijk nemen
- 7800GT wordt niet meer gemaakt en gaat ge niet meer vinden, denk ik, dus vervangen door een 7900GT (die niet eens zoveel duurder is/zal zijn)

MaTraK

Legacy Member
Ik had meer zoiets in gedachten:

ANTEC PLUSVIEW II ZONDER VOEDING
ANTEC TRUEPOWER II 480WATT of de 550WATT
MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939 (= NON-SLI!)
AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR (of de 4400+)
CORSAIR TWINX 1024MB PC3200(2X512MB) (zelfs 2*1gieg zou al goed passen)
MSI NX7900GT-T2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7900 GT
WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM
NEC 4550 16X ZWART DVD-RW
NEC FLOPPY BLACK
SAMSUNG 730BF 17 INCH LCD BLACK (of 930BF)
LOGITECH X230 SPEAKERS
LOGITECH MX3000 LASER CORDLESS DESKTOP & MOUSE

Prijzen van bij Tones: 1636€
Alles is natuurlijk uw smaak en keuze é, en als ge nog kunt wachten, zou ik zien wat Socket M2 van AMD gaat geven.

the_vee

Legacy Member
HD: Seagate Baraccuda 250gig ipv Maxtor nemen!
Monitor: idd voor ne Samsung gaan, zijn heel deftige monitors

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ok, ik heb een beetje rondgesnuffeld en die 7900GT is inderdaad wel een betere keuze begin ik te vermoeden...
Probleem met die samsung monitore
n is dat die natuurlijk wel veel kosten, maar ik denk dat dat nog juist binnen het budget moet passen.
@Jense: Had nochtans goede dingen gehoord over die voeding, welk merk zou jij dan aanraden?

Davion

Legacy Member
- Die RAM, das toch 2x1024Mb en niet 2x512Mb?
- 7800GT is goed, maar mss niet meer leverbaar, dus 7900GT dan pakken.
- CoolerMaster voedingen zijn niet slecht, maar kraad ook liever een Antec/Enermax/Tagan aan van 480W+
- Neem een BenQ DW-1650 DVD-RW, die is nog beter.
- Neem een ander merk HDD.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Davion zei:
- Die RAM, das toch 2x1024Mb en niet 2x512Mb?
- 7800GT is goed, maar mss niet meer leverbaar, dus 7900GT dan pakken.
- CoolerMaster voedingen zijn niet slecht, maar kraad ook liever een Antec/Enermax/Tagan aan van 480W+
- Neem een BenQ DW-1650 DVD-RW, die is nog beter.
- Neem een ander merk HDD.
-Ja, dat was de bedoeling, was de 2* vergeten ;)
-Ben ik ook van plan, goed dat iemand daar me attent op gemaakt heeft want ik heb die 7900 reeks links laten liggen omdat ik dacht dat ze toch te duur waren.
-Daar moet ik zelf ook nog eens over denken
-Danku voor de tip, hoewel ik zeer te vrede ben over mijn plextor nu en er weinig slechts van gehoord heb van anderen heb ik bijna automatisch een plextor gekozen, maar ik zal het eens bekijken
-Ik ga waarschijnlijk toch maar de Samsung SP 2504C bestellen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan