Archief - Moederbord, cpu, ram en graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|XcW|

Legacy Member
Omdat ik nu toch wss men hardware ga vernieuwe ga ik eens raad aan jullie vragen.

Wat heb ik nog allemaal staat dat ik kan gebruiken:

Case: Stacker
Hd: Seagate 160 gig
Voeding: Idream 350watt.

Wat ben ik nu van plan om nog uit tegeven? :) Awel, rond de 450€ moet lukken.

Mobo: Asus A8V-E SE - S939 - PCI-E - SATA - Raid - Sound - GLan

€ 75

Cpu: AMD Athlon 64 3000+ - S939 - 1800Mhz - 512K BOX

€ 124

Ram: 1024MB DDR400 - PC3200 (TakeMS 10j gar)

€ 83

Graka: XFX Geforce 6800XTREME PCI-E - 256MB - Dual DVI - TV-Out

€ 154

Totaal: € 436

Ist dit in orde of zou ik iets anders nemen?

Mijn bedoeling met die systeem is: Een beetje gamen. Totaal nie overclocken. Dus eigenlijk standaard gebruikt buiten het beetje gamen. :)

Stre@mus

Legacy Member
Ik denk dat je een goeie keuze hebt gemaakt, 'k heb daar niet echt iets aan toe te voegen. Je gaat wel eens moeten kijken of je voeding dat gaat trekken als je het boeltje volledig belast. Maar probeer eerst voor je begint uit te kijken naar een andere.
Mocht het dan toch nodig zijn en je zoekt een goedkope voeding die toch performant is, kijk dan bvb eens naar een
LC-Power 420W Super Silent 12cm fan Black Edition Revisie 2
voor 30€ heb je zo al eentje.

Slaxz

Legacy Member
idd de voeding die Stre@mus aanraadt en vervang u grafische kaart door een 7600GT.

EDIT: sebiet zal Davion hier weer komen zeggen dat ge een MSI neo4 FI als moederbord moet nemen. daar moet je niet op letten :p

Stre@mus

Legacy Member
Xer0x zei:
EDIT: sebiet zal Davion hier weer komen zeggen dat ge een MSI neo4 FI als moederbord moet nemen. daar moet je niet op letten :p
:D Idd, die kans zit er dik in. :ironic: Al een chance dat Davion er niet door gesponserd wordt... :ironic:

|XcW|

Legacy Member
Heb iets anders samen gesteld :).

MSI K8N Neo 4-F
3000+
1* 1024 mb
X800GTO²

Stre@mus

Legacy Member
Uit reviews haal ik dit:
X800GTO² : 5150 3DMarks in 3DMark05
7600GT : 6325 3DMarks in 3DMark05

'k zou dan toch opteren voor de 7600GT

|XcW|

Legacy Member
Stre@mus zei:
Uit reviews haal ik dit:
X800GTO² : 5150 3DMarks in 3DMark05
7600GT : 6325 3DMarks in 3DMark05

'k zou dan toch opteren voor de 7600GT

Ok, kzal eens zien :).

Cryp

Legacy Member
de meeste GTO² zijn unlockbaar dus al ge zo eentje vaste hebt en dat zal wss wel kunde daar ne X850 XT PE vanmaken da geeft dat een pak meer dan een 7600GT
en de meeste GTO²'s zijn unlockbaar

|XcW|

Legacy Member
MSI K8N NEO4-F SOCKET 939
AMD ATHLON64 939 3000+ VENICE BOXED SOCKET 939
XFX 7600GS 256MB PCI-EXPRESS 7600 GS
KINGSTON 512MB PC3200 VALUERAM (2*)

Komt op een totaal van: € 462,30 @ Tones.

Nog iemand op aan te merken? :)

En dan deze voeding nog: TONES 450WATT Power Supply Dual Blue LED

In orde? :)

Stre@mus

Legacy Member
Cryp zei:
de meeste GTO² zijn unlockbaar dus al ge zo eentje vaste hebt en dat zal wss wel kunde daar ne X850 XT PE vanmaken da geeft dat een pak meer dan een 7600GT
en de meeste GTO²'s zijn unlockbaar
Indeed, en in dat opzicht zou ik ook voor een GTO² kiezen, maar in de beginpost heeft XcW gezegd dat hij "totaal niet wou overclocken", dus het unlocken zullen we hem dan ook maar besparen zeker ;-) Tenzij hij iemand anders vindt diet dat even voor hem wil/kan doen.

Stre@mus

Legacy Member
Ow, nu heb je wel een 7600GS voorzien, deze is heel wat minder performant dan een 7600GT én ook minder performant dan een X800GTO²... ('k weet het, het wordt ingewikkeld)
Meer info kan je hier lezen.

Cryp

Legacy Member
Dat unlocken is ni moeiluk er zijn faq's genoeg op internet te vinden :)
En voor zover ik al heb gelezen op andere forums zijn alle GTO² unlockbaar maar moet wel een 2 zijn gene gwne GTO want die kunde ni unlockn.

Tis dus met een Bios flash te doen om em naar X850XT PE TE brengen
http://www.techpowerup.com/articles//overclocking/vidcard/127/1
ge kunt ook wle gwn de pipelines unlocken maar me flash hbde natuurlijk stuk mee winst

Als ge daar ni veel van kent of ni wil reskeren
Neem de 7600GTof GS :)

Slaxz

Legacy Member
als ik et just voor heb heeft ATi laatst zijn GTO² gewijzigd en komen die standaart al met 16pp. ge moet der alleen nog een XT PE bios op flashen.
maar sommige GTO's zijn ook lasercut en dan zit ge vast met u 12pp.
dus wil je zekerheid ivm u prestaties => 7600GT

|XcW| zei:
En dan deze voeding nog: TONES 450WATT Power Supply Dual Blue LED In orde? :)
Nee. dat zijn casemastervoedingen. met die LC power zeide veel beter af

|XcW|

Legacy Member
Ik ga het volgende nemen denk ik:

Mobo: MSI K8N Neo 4-F (S939 - PCI-E - SATA Raid - Sound - Lan)

€ 82

Cpu: AMD Athlon 64 3000+ - S939 - 1800Mhz - 512K BOX

€ 124

Ram: 1024MB DDR400 - PC3200 (TakeMS 10j gar)

€ 83

Sapphire ATI Radeon X800GTO2 - PCI-E - 256mb - DVI - TV-Out

€ 169

Totaal: 459€

Dit lijkt mij redelijk doenbaar. Als ik dan nog zoals hier aangehaald word die kaart kan unlocken. Is dit een perfecte config?

Als ik binnen een tijdje nog wat geld kan missen dan kan ik mij ook een andere voeding aanschaffen.

Edit: Ivm die 7600 gt, die valt namelijk een beetje buiten mijn prijsklase vrees ik.

Cryp

Legacy Member
Als die 7600GT buiten prijs valt zijde idd beste af mee X800GTO²
as em unlockbaar is hebde nog meer geluk moest ge dat wiln doen natuurlijk :)

Ma lijkt mijn een goed systeemke :) goeie keus

Stre@mus

Legacy Member
Idd, goeie keus. Je zal content zijn van dat systeemke.

En dat unlocken, lees er eerst eens wat artikelkens over op internet. (Zoals je in je sig heel subtiel verkondigd, zal Google je helpen deze artikels te vinden ;-))

|XcW|

Legacy Member
Kheb iets nieuw gevonden :p. Ondertussen hebbek ook nog werk misschien voor onder dees vakantie.

Kzal hier eens iets nieuws voorstellen :).

MSI K8N NEO4-F SOCKET 939
AMD ATHLON64 939 3700+ SAN DIEGO BOXED SOCKET 939
TONES 450WATT POWER SUPPLY DUAL BLUE LED
ASUS EN7600GT/2DHT 256MB PCI-EXPRESS 7600 GT
KINGSTON 512MB PC3200 VALUERAM ( 4 latjes, zodat ik 2 gig heb :) )

Slaxz

Legacy Member
|XcW| zei:
MSI K8N NEO4-F SOCKET 939
AMD ATHLON64 939 3700+ SAN DIEGO BOXED SOCKET 939
TONES 450WATT POWER SUPPLY DUAL BLUE LED
ASUS EN7600GT/2DHT 256MB PCI-EXPRESS 7600 GT
KINGSTON 512MB PC3200 VALUERAM ( 4 latjes, zodat ik 2 gig heb :) )
LC power voeding! drop dat tones ding
en steek 2*1024 ipv 4*512 dan blijf je op T1
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan