Archief - Moederbord vervangen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cranox

Legacy Member
Je asrock is als ik me niet vergis socket A , diegene die je wilt is socket 754
Dus je huidige cpu zal er niet op gaan , je moet beide vervangen dan.
Je kan deze gewoon uit je kast halen en je ander derin steken doch een format is aangeraden , windows zal wel opstarten ( behalve als je met raid zat ) en zal vragen om drivers te instaleren doch idiaal is het niet.

I~MushrooM

Legacy Member
Blijkt idd over een socket a te gaan. Format is ni echt een probleem. Heeft zon processor da je koopt ook een fan erbij? want die zal dan wellicht anders zijn? En voeding is dus ok gewoon enzo?

I~MushrooM

Legacy Member
Stomme vraag miss maar zit daar bij die nieuwe ook een onboard videokaart op?

Cranox

Legacy Member
Als je een koeler derbij wilt dan MOET je de boxed versie kopen ( dit is bijna altijd bij een sempron dus zou geen probleem zijn )
Je voeding past zonder probleem op dat bordje ( 20 pins atx ) , een noname 300 watt zou dat normaal kunnen trekken. ( tis echter altijd beter om een iets zwaardere voeding te kopen )

Nee die heeft geen ob vga , deze echter wel http://www.pixmania.be/be/nl/190080/art/msi/k8ngm-v-socket-754-amd-ch.html

dendaak

Legacy Member
Als, ge ne cpu koopt met ne cooler bij zal er wel bijstaan " boxed cooler" of zoiets. Naar welke cpu wil je graag gaan socket 939 ?

Cranox

Legacy Member
Maar eerlijk gezegd als je een ander mobo + cpu gaat kopen dan zou ik uitkijken naar de 939 socket en indien je een ander graka wilt dan zou ik PCI-E kiezen.

dendaak

Legacy Member
Ja zou ik ook doen, want ik zit hier met AGP en ik vindt niet echt mijn goesting voor een nieuwe kaart :) Als ge nieuw moederbord koopt zeker PCI-E kopen ! en cpu een Amd 939 socket. Of een Intel Conroe :p die zijn graaf, maar gaade alles bijna moeten veranderen denk ik ? Nu vraagje dat ik niet weet kunde met DDR geheugen in een Intel mobo steken ? Of is het alleen DDR2 ? Snapte mijn vraag ?

I~MushrooM

Legacy Member
maakt ni uit, maar moet zo'n nvidea 3 chipset hebben en zag enkel dat men pcboer die socket 700enzoveel heeft.

Ook deze chipsets zjn goed

ICH5
ICH6P
ICH6
ICH6M
VIA8237
SiS964
SiS180
SiS965
NV nForce3

maar heb er de ballen vertand van en zag enkl die nforce chipse staan precies bij men pcshop pcwarehouse.be

Op voeding staat:

+5v & +3.3v output max 180 w
+5v +3.3 v & + 12v output max 280 w

en dan staat er ergens nog totale output 300 w :s

Speciall

Legacy Member
als ik u was lijkt mij een S939 moederbordje en een AMD Athlon 64 3000+ een betere aankoop dan een Sempron 3400+

I~MushrooM

Legacy Member

I~MushrooM

Legacy Member
Heb nog een overeenkomstig mb met chipset gevonden maar dan sempron 3000+ en die met de celeron komt op zelfde prijs o,geveer. Wat raden jullie aan?

En is mijn 300 watt voedng genoeg voor 1 vd opties?

I~MushrooM

Legacy Member
En dan oude hardw vervangen door de nieuwe. Ok, en dan gewoon windows cd insteken en dat zou werken? Of moet dat via dos ofzo?

Davion

Legacy Member
Welk merk voeding ?
Windows CD insteken en formatten, t'is vrij makkelijk.

I~MushrooM

Legacy Member
Ik vermoed het merk Dream, kan ook pream zijn, raar teken. Zal een goedkope rommel zijn zeker :)

I~MushrooM

Legacy Member
Maar zal dat voldoende zijn? Denk dat ik voor die celeron zal gaan. Maar sta ni bij hoevel dat nodig heeft allemaal

Davion

Legacy Member
Proberen, achteraf kunde nog voeding kopen moest het nodig zijn.

I~MushrooM

Legacy Member
True. laatste vraagske. Daar da mb geen onboard videokaart heeft en die graka drivers nodig zal hebben voor die werkt, hoe krijg ik dan beeld op mijn scherm?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan