Archief - monitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

shairi

Legacy Member
ik zou dus graag (zeer graag zelfs) een nieuwe monitor kopen het liefst tft omda ik nogal weinig plaats heb op mijn bureau en ij zou nie teveel mogen kosten en toen kwam ik terecht bij deze: http://www.codima.be/nl/product.aspx?168
nu is mijn vraag aan jullie is dit een degelijke monitor voor bvb games? gaak nie teveel last hebben van ghosting? zouk mij nie beter crt kopen? ...

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
over die monitor is volgens mij niet veel geweten, aangezien het van codima zelf ene is, en je niet direct weet welke onderdelen er juist inzitten.

Toch wel enkele vraagjes voor jou :
17 of 19 " ?
Wat is niet te veel ? Werk je ? Dan kan dat 300 à 400 euro zijn . Ben je student ? 200 à 250 euro (in deze klasse zo goed als zeker voor 17" gaan, anders ga je toch wel dingen opmerken bij het gamen imo)

Zowiezo dit al : als je voor een monitor om te gamen gaat, ga dan zeker naar 12ms of minder. MAAR kijk zeker of je geen reviews vindt van een scherm dat je aanstaat. Om maar een voorbeeldje te geven : als je kijkt naar de respons time van een scherm en er staat 8ms GTG (gray-to-gray) zou je kunnen denken : Hmm, 8ms , zal wel vloeiend draaien. Maar die 8ms GTG is dus geen gemiddelde waarde !! Kan zijn dat voor overgangen naar andere kleuren er meer dan 20ms nodig is, en dat zal je wel zien bij snelle games.

Zeker reviews bekijken dus.

Btw, enkel voor games ? Of ook office-toepassingen en films bekijken?

Enkele tft's die volgens mij wel deftig zijn (wel alleen 19") :
--> Belinea 10 19 20
--> Viewsonic VX922 (2ms en echt wel één van de snelste schermen ter wereld)
--> Hyundaï Q90U : ook goed game scherm
Deze 3 schermen zijn wel boven de € 350 bij alternate.de. De Belinea bij pcone.nl voor €356.49 ..

Samsungs worden op dit forum ook wel ten zeerste aangeraden. Samsung syncmaster bf940 / 930 (en hier heb je ook positief bevonden 17" schermen op dit forum in)

En viewsonic ook zeer goed merk ( VP191B , VP930 , VX922 zoals reeds gezegd), wel duurder dan de meeste andere.

Dus zoek mss eerst eens naar reviews van deze of andere aangeraden schermen en kijk of je budget het aankan

shairi

Legacy Member
budget ligt ietsje lager rond de 150€ die codima was al maximum budget dus wat raden jullie me aan als crt flatscreen of bolle beeldbuis?

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Ik zou voor € 150 geen tft kopen om te gamen.
Wat is het probleem met je huidige scherm?

shairi

Legacy Member
ik lees mijn ogen kapot me da spel het is nog 15" peisik en alles is zo verdoemd klein en hij verkleurd alles zodus

L°rre

Legacy Member
CRT is nog altijd het beste voor games. Deze kunnen immers ook hogere resoluties aan. Ik zou zoeken naar een 17 (misschien beter een 19inch) CRT monitor en je gaat er nooit spijt van hebben. Alleen dan als je naar Lanparty's gaat :P :D

boostah

Legacy Member
L°rre zei:
Bij een CRT kan je niet echt iets slecht kopen, want er zit geen vertraging op. Ik heb momenteel al 5.5 jaar een Dell 19inch CRT. Nog nooit problemen mee gehad! :niceone:

http://accessories.euro.dell.com/sn...nf=694&prst=&prEnd=&InStock=&refurbished=&fe=
Blijkbaar bieden ze niet zo veel CRT monitors meer aan...

erhm das ook wel fout genoeg statement dat je geen slecht CRT kunt kopen
waarom denkt iedereen da ms alles is, elke fabrikant meet anders, is een leuke vergelijking, maar echt veel ben je der niet mee
maar idd voor 150euro zeker CRT gaan, kan je nog iets leuk vinden, bij TFT voor dat geld enkel brol

shairi

Legacy Member
gaak er dan beter om een me een plat scherm of maakt dat niks uit?

The Frak

Legacy Member
Ik zou een plat scherm nemen, ik vind zelf dat dit iets netter oogt dan zo'n visbokaal.
Ik denk dat deze wel goed is voor je budget.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan