Archief - mp3 speler + oortjes voor lopen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dont_Shoot

Legacy Member
Wat is een goede combinatie van mp3 speler en oortjes om te lopen? Die mp3 speler mag dus niet te groot zijn, en liefst met een clipje om ergens aan vast te maken. En wat zijn geschikte oortjes? Ze mogen dus niet te gemakkelijk uitvallen...
Thx

Dakantochnie

Legacy Member
Ik heb mezelf ook pas een nieuwe MP3-speler aangeschaft, en na lang zoeken en overwegen is het een Creative Zen Micro 6GB geworden.
Waarom? Omdat je voor die prijs geen betere MP3-speler kan vinden.

Ivm de oortjes zit ik met dezelfde vraag en ik ben er naar op zoek. :p

[EZ]

Legacy Member
Lopen + HDD MP3 = :naughty:

Beter ene me flash memory ;)

EDIT:
Misschien ff meer uitleg :p:
Ne Creative Zen Micro bv. is nen HDD MP3, want der zit een harde schijf in, en omda da losse onderdelen bevat, kan da niet tegen schokken.

En bij lopen is elke 'stap' ne schok, dus dan kiesde beter nen MP3 me flash-geheugen, bv. Creative Zen Muvo, iPod Nano (imo geldklopperij :sop: ), van die Blokker dinges (*kuch* bucht *kuch*)


't Is nie da'k tege Creative Zen Micro ben ze, in tegendeel, 'k heb zelf ne MicroPhoto van 8GB :love:, ma als ge daarmee gaat lope gaat hij nie lang leve :s

EDIT²:
Van oortjes weet'k nie veel, 'k heb wel al horen zegge da Sennheiser en Creative goeie merken zijn ;)

Dont_Shoot

Legacy Member
van mp3 speler weet ik idd dat het best is een met flash kaart ipv een hdd. De oortjes blijven wel een probleem. Tis nie dat je die eens kan testen ofdat ze goed blijven zitten hé

Kenshi

Legacy Member
Creative EP 635 zullen bv al zeer goed zijn
Is met nekband, dus zal zeker blijven zitten.

Dakantochnie

Legacy Member
Ik heb me zojuist Creative EP-630 oortjes aangeschaft.

Mijn bevindingen:

-Wanneer je erg kleine oorgaten hebt kan het wel eens pijn beginnen doen.
-De klank is...normaal...voor een hoofdtelefoon van een €10. Niet echt slecht, maar ook verre van goed.
-Erg goede noise cancelling, maar...
-Je hoort elke beweging die je maakt.
-Imo te duur voor wat ze zijn.

Kenshi

Legacy Member
:eek:
Ik was daar nochtans zeer tevreden van in gebruik met mijnen cowon Iaudio.

Goeie bass enzo.
kleine oorgaten --> Er zijn toch 3 maten bijgeleverd

Dat je je bewegingen hoort is met alle in ears geloof ik.

Dakantochnie

Legacy Member
Ja, maar er zijn mensen (zoals ik) die zelfs bij de kleinste maat moeten wringen. :)

The Frak

Legacy Member
Die goedkope Blokker mp3 spelers gewoon links laten liggen; er is een reden waarom ze zo goedkoop zijn.
Je vermeldt niet welke capaciteit je wilt, dus veronderstel ik maar zo hoog mogelijk?
iPod Nano is tegenwoordig de meest gekende flash-speler met hoge capaciteit en hoewel ik het niet zo voor iPods heb (vooral omwille van lage batterijduur) zijn de Nano's wel goed geprijsd.
Alternatieven zijn bv. de Samsung Z5FQ en de Sandisk Sansa e2x0 series.
Sandisk heeft momenteel de hoogste capaciteit flash-speler (6GB) en is nog uitbreidbaar met microSD kaartjes.
Als de Samsung meer je smaak is, zorg dan dat je de Z5F neemt. Dit is een update van de gewone Z5 met FM radio en voice recorder.
Nog een verschil is echter dat je bij de gewone Z5 geen playlists 'on the go' kan maken,
dus tenzij je enkel volledig albums beluistert kan dit een vervelend minpunt zijn.

daFour

Legacy Member
oortjes , ik heb er in de mediamarkt gekocht vr 10€ van Sony (basslevel ofzo) en kmoe zeggen dat het zen 10€ verdomme waard was

[EZ]

Legacy Member
Ma voor te lopen zijn van die oorkes me zo'n "ding" da die om u oor zitten misschien handig ;)
Ander gade om de 10 seconde u oorken terug moge steken :p

desert storm

Legacy Member
die EP-630's zijn toch heel goede oortjes als je 't mij vraagt, ik heb er zelf zo en ben er zeer tevreden over... volgens mij is dakantochnie Shures gewoon of zo...

Kenshi

Legacy Member
Of em kan ze gewoon nie goe genoeg insteken, als die nie goe zitten mist ge inderdaad veel van bass en geluid enzo

Emu

Legacy Member
Ik raad aan:

Flashspelers / Creative Zen Nano Plus, 1GB (USB 2.0, Radio)

- Goede geluidskwaliteit
- 1 extra AAA batterij meenemen en je zit nooit zonder muziek,
- Stevig en van degelijk materiaal
- FM Radio
- Zit een koordje bij voor rond je hals
- Komt standaard met degelijke oordopjes
- Kost maar ong 80 eur !

NielsParedis

Legacy Member
Emu zei:
Ik raad aan:

Flashspelers / Creative Zen Nano Plus, 1GB (USB 2.0, Radio)

- Goede geluidskwaliteit
- 1 extra AAA batterij meenemen en je zit nooit zonder muziek,
- Stevig en van degelijk materiaal
- FM Radio
- Zit een koordje bij voor rond je hals
- Komt standaard met degelijke oordopjes
- Kost maar ong 80 eur !


creative heeft toch niet zo een goede radioontvangst. En de oordopjes vind ik persoonlijk zeer log. Wel goed voor iemand met een grote oorschelp.
Er werken wel meer spelres op een AAA batterij Sommige gaan wel door tot een speelduur van 40h. Creative zit iets op 18h dacht ik.

desert storm

Legacy Member
Emu zei:
Ik raad aan:

Flashspelers / Creative Zen Nano Plus, 1GB (USB 2.0, Radio)

- Goede geluidskwaliteit
- 1 extra AAA batterij meenemen en je zit nooit zonder muziek,
- Stevig en van degelijk materiaal
- FM Radio
- Zit een koordje bij voor rond je hals
- Komt standaard met degelijke oordopjes
- Kost maar ong 80 eur !

ik heb die zelf dus kan ik ook ff commentaar geven

- klopt
- klopt
- klopt niet helemaal, zo is het batterijklepje van erbarmelijke kwaliteit, heb er al zo 3 moeten aanvragen omdat ze elke keer afbreken
- uhu
- gebruik dat nooit, is irritant, gewoon in de broekzak
- nope, standaard oordopjes zijn nooit goed, ben ik blij dat ik nu m'n EP-630 heb...
- ik heb er nog €130 voor betaald :(

@Kenshi: jup, klopt.

Dayofdead

Legacy Member
Ik heb de Creative Zen Nano met philips oortjes die je rond je oor draait (kun je gewoon vinden bij Vandenborre ofzo). Ik gebruik dat ook om te lopen en het is nog niet gebeurd dat de MP3 speler uit mijn zak viel of mijn oortjes los kwamen.

En ja het batterijklepje komt soms los, plakband...
Gebruik die koord wel, zo zal die mp3 speler minder snel uit u zak vallen (enkel bij het lopen bedoel ik):)
Mijn bijgeleverde oordopjes scheuren aan de splitsing en draden kom eruit. Niet echt goede kwaliteit dus...

Dakantochnie

Legacy Member
Een Zen Nano Plus goed klinken? :wtf:
Laten we het op redelijk houden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan