Archief - Muisstille ventilators?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Overdrijf es niet, niet alleen toerental zeggen iets over het geluid hoor, ook de vorm van de blades, het motorke etc..

ik spreek hier over fans die bij 12v elkaar heel weinig ontlopen kwa geluid, dermee kunde wel enkel over het toerental klappen aangezine da het enigste is da ge nog winst mee kunt maken

Kwintus5

Legacy Member
Hey allen, ik ben echt blij verrast over de snelle replies die ik kreeg met zeker voldoende courante informatie om mijn 'probleem' in de kiem te smoren. Ik zal in de winkel informeren ivm SilenX casefans en evntueel over een Arctic Silencer voor mijn GPU, altans maakt deze niet zoveel lawaai.

Voor de CPU lijkt het me dat je tamelijk wat keuze hebt, ik zal daarover meer in de winkel informeren. :)

Alvast hartstikke bedankt! ;)

BTW: Iemand die sprak over dat je systeem zo stil is als de luidste component? Ik heb dat ook gelezen in ClickX-magazine. :P Jij ook? ^^

boostah

Legacy Member
pas ook op eenmaal uw fans stil gaat ge u extreem ergeren aan uw hdd's want da geluid is eenmaal op de voorgrond (dus als luidste) extreem veel irritanter dan fans

Kwintus5

Legacy Member
:P Nooit geweten dat een HDD lawaai maakt? Alleen wat ratelen als ie werkt of laad, maar meer niet... :) Of toch wel? :(

Laurens100

Legacy Member
Ik heb een voeding van antec , maar die fan draait lik nooit. Toch niet als ik kijk :p. Draait een fan van een voeding alleen maar als hij te warm dreigt te worden misschien?

The Frak

Legacy Member
Nu er toch een topic over bezig is, zal ik ook maar eens iets vragen zeker ? :p
Momenteel bestaat mn systeem uit: X2 3800+,MSI NEO4-FI, MSI 6600GT, WD 300GB HDD. Case is een Antec Sonata II.
Nu, in vergelijking met mn vorige pc is deze al stil, maar ik zou hem nog stiller willen krijgen.
Wat ik van plan was.
- Zalman northbridge blokje
- HDD Silencer
- koeling GPU en CPU vervangen

Nu weet ik niet of die twee laatste eventueel passief kunnen als ik voor en achter twee goede (en stille) fans zet.
HDD zal waarschijnlijk niet in de weg zitten aangezien deze in een 5.25" HDD silencer zit.

Iemand een voorstel ?

Davion

Legacy Member
Passief zou ik niet doen, als CPU koeler zou ik een Arctic Freezer 64 PRO pakken en als GPU koeler een Zalman VF900-Cu.

Moloch

Legacy Member
SephirothSnake zei:
PAPST--> stilste

Voor stille cpu koeler kan je ook een thermalright Xp heatsink kopen met daar dan een 90 of 120 (naargelang model) fan op.

2nd that, heb hier 5 papsten (80mm) van 12db zitten en die hoort ge dus nie é (ook door het feit dat die papsten gesleeved zijn en dus geen ball-bearings zoals vele andere fans)

12+2+2+2+2=20db totaal

en die papsten verzetten een 20cfm lucht (wat veel is voor zo een lage geluidsproductie, geen enkele andere fan komt zelf in de buurt)

boostah

Legacy Member
hoewel ik ook niet voor passief koelen ben, maar met de 6600gt zou dit uitstekend moeten gaa n(met de zalman koeler),cpu nee, zoals davion zegt freezer pro en dan cool en queit nog aan en denk niet dat je die nog veel zal horen

vergeet niet als je passief doet, heb je nog altijd een goeie airflow nodig, en dat haal je niet zo makkelijk met maar 12 cm fans die nog eens traag draaien

Davion

Legacy Member
@Moloch: Ball bearing is stiller dan Sleeve Bearing...

Papst verzet te weinig lucht navenant ge dervoor betaald.

torquenstein15

Legacy Member
Laurens100 zei:
Ik heb een voeding van antec , maar die fan draait lik nooit. Toch niet als ik kijk :p. Draait een fan van een voeding alleen maar als hij te warm dreigt te worden misschien?

Ik heb da ook mer er draait wel 1 fan die in de binnekant van de case. Er zitten er dus twee in. Dan zal er wss ook wel in de voeding sensor zitten die zegt , tis te warm we laten de tweede draaien maar denk dat da nie snel ga gebeuren als ge al een paar casefans hebt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan