Archief - new High en GamingRig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

white-hat

Legacy Member
heb hier deze week men pc verkocht op het forum en ben dus vanzelfsprekend op zoek naar een nieuw exemplaar,

heb ondertussen het volgende op het oog:

ASUS P5N32-SLI Deluxe S775
ntel Pentium Extreme 955 3.46GHz HTT FSB1066MHz 4MB 775 +NX & EM64T
NEC DVD +/- Rewriter 4551 Black OEM Labelflash
NEC DVD rom drive DV-5800D Black
Coolermaster Real Power 550 (RS-550-ACLY)
OCZ DDR2 PC2-5400 Gold GX XTC Dual Channel
Sound blaster X-Fi Platinum
WD 250Gb 16Mb SATA II WD2500KS (4stuks)
Thermaltake ARMOR Black with Window


modding

AC Ryan SATA EMI cable - 30cm UVBlue - 1 end 90 deg conn.
Nexus Security Lock Kit
Aerocool Powerwatch - black
Logitech® G15 Gaming Keyboard AZERTY
Logitech® G5 Laser Mouse *Special Edition*
LIS M.Play 202 (Black Bezel )

en hoogstwaarschijnlijk twee XFX7900gtx kaartjes,
tis dus de bedoeling dat het boeltje vooruitgaat,

de prijs komt zo ongeveer op een 4000€ incl vga kaartjes.
ik ben er van overtuigd dat deze config wel vlot zal lopen maar wat ik niet weet is of al die hardware wel vlot werkt met elkaar,

geef gerust alternatieven,

mvg

{YA}Gr3c0

Legacy Member
4000 € ja is da wel nodig?

Anders deze mss:

AMD X2 4800+ / FX 60
Arctic Cooling Freezer 64 Pro
2 x 1gb ddr 400/500/600 ? merk corsair, gskill, ocz
Asus A8N-SLI Premium
2 x 7900 GTX
WD 250Gb 16Mb SATA II WD2500KS (4stuks)
Een X-FI Xtreme Music is ook al goe zeker?
NEC DVD +/- Rewriter 4551 Black OEM Labelflash

Waarom nog een DVD-ROM?

Kast is eigen keuze vind ik & dan nog een voeding van zeker 600 Watt.

murrey

Legacy Member
{YA}Gr3c0 zei:
4000 € ja is da wel nodig?

Anders deze mss:

AMD X2 4800+ / FX 60
2 x 1gb ddr 400/500/600 ? merk corsair, gskill, ocz
Asus A8N-SLI Premium
2 x 7900 GTX
WD 250Gb 16Mb SATA II WD2500KS (4stuks)
Een X-FI Xtreme Music is ook al goe zeker?
NEC DVD +/- Rewriter 4551 Black OEM Labelflash

Waarom nog een DVD-ROM?

Kast is eigen keuze vind ik & dan nog een voeding van zeker 600 Watt.

daar sluit ik mij bij aan.

AMD64 FX60
2 x 7900GTX
2x1GB ram
ASUS A8N32-SLI Deluxe
Sylverstone 750W voeding
X-Fi ExtremeMusic

als je dit hebt steken , dan is je pc UE3 klaar ;)

Davion

Legacy Member
Kzou ook de Dual Core X2 pakken :)
Een heel pak rapper dan u Intel configje.

white-hat

Legacy Member
zijn die p4 EE dan zo slecht,

en dvd rom steek ik alleen maar omdat ik nogal veel 1:1kopietjes maak.


kheb een tijdje getwijfeld of ik intel of amd zou steken,

en ben eigenlijk nog niet erg zeker wat ik zou doen,

FEW

Legacy Member
die 2 GTX's zijn wel dikke overkill ze. en ge zijt er eigelijk niks mee vermits bijna geen enkele game da ondersteunt.

wat ik dus zou doen:
- AMD X2 pakke
- 1 7900GTX -> da heeft al grafische power da het ni normaal is.

en als ge persee ddr2 ram zou wille. dan moet ge nog 3 maandjes wachten op de nieuwe AMD socket AM2, die ondersteunen ddr2 wel.
maja, 3 maande wachte is lang als ge nu ne pc wilt eh ;)

white-hat zei:
zijn die p4 EE dan zo slecht,
nee, die is zelfs heel goed, maar een FX60 is beter :)
white-hat zei:
en dvd rom steek ik alleen maar omdat ik nogal veel 1:1kopietjes maak.
mja, das nutteloos vermits rechtstreeks kopieren veel meer kans op fouten geeft.
ma op een pc van 4000€ maakt de prijs van zo een dvd-rom natuurlijk geen reet uit.


ik zeg u nog een ding
de kans is groot da ge over een jaar spijt gaat hebben van uwe koop omda ge die dan kunt samestellen voor de helft van de prijs.

Mr. M

Legacy Member
ja en ni zo idioot 4000€ betale aan ne pc
das gewoon weggesmete geld, alles vernieuwd toch binne x aantal maande en dan zitte me ne "verouderde" pc (ni da em ni ga meegaan he)

da ge 2500€, mss 3000 geeft aan ne pc (ma me alles erin dan, scherm enzo), da snap k nog
ma 4000€
LOL, das gewoon geld wegsmijte :)

jannick werckx

Legacy Member
Ik zou met zo'n budget toch nog paar maanden op men tanden bijten en wachten op AM2 socket ze, gade volgens mij veel meer plezier van hebben omdat ge dan toch toekomstgerichter bezig zijt, want denk niet dat de bedoeling is om over 2jaar opnieuw pc te kopen ?
AM2 schijnt niet veel sneller te zijn dan s939 heb ik gelezen maar lijkt me pak toekomstgerichter zoals ik al zei.

Jannick

white-hat

Legacy Member
mja ik hoor hier en daar zeggen dat de term overkill wel eens overdreven kan zijn.

als die fx60 dan zo goed is zou die toch overweg moeten kunnen met twee bommen van vga's

Cranox

Legacy Member
FX 60 is dualcore ja ;)
Nog een tip pak een goede voeding want met fx60 en 2x 7900gtx gaat dien realpower der snel aan zijn.
Ohja en alst moet vooruitgaan dan zou ik een WD raptor 150 pakken als bootdisk.

Lan

Legacy Member
Of lees de nieuwe benchmarks van de Intel Conroe's op Anandtech. Veelbelovend ...

Wachten kan je natuurlijk altijd, dat kan je eeuwig volhouden.
Nu zou ik AMD X2 4800 pakken met een 7900GTX. Dan kan je binnen een jaar terug een nieuwe config kopen. Beter 2x 2000€ dan 1x 4000€ uitgeven.

the_vee

Legacy Member
wacht tot deze uit is

XFX GeForce 7900GTX 512MB DDR3 XXX Edition

700 / 1800

Mr. M

Legacy Member
Lan zei:
Of lees de nieuwe benchmarks van de Intel Conroe's op Anandtech. Veelbelovend ...

Wachten kan je natuurlijk altijd, dat kan je eeuwig volhouden.
Nu zou ik AMD X2 4800 pakken met een 7900GTX. Dan kan je binnen een jaar terug een nieuwe config kopen. Beter 2x 2000€ dan 1x 4000€ uitgeven.
idd, da bedoel ik dus
je kan beter 2 keer een zeer goede pc kopen dan 1 keer 4000 euro te geven en dan te merken dat die pc eigelijk ook nog snel verouderd en niet ZO veel langer meekan dan een config van 2000 a 2500 euro

jannick werckx

Legacy Member
Ik zou eventueel 2 voedingen kopen als ge van plan zyt ze toch in SLI te zetten, zijt ge zeker da u systeem genoeg stroomvoorziening heeft, want ik zie da ge ook nog eens van plan zijt daar 4HD's in te steken.
Gaat wa zuipen dan ze.

Jannick

white-hat

Legacy Member
ik zou er idd best mee akkoord gaan en het budget een stuk terugschroeven,zodat ik zoals hier is gezegd later opnieuw kan vernieuwen en dit

in principe 2 maal betaalbaar kan houden,

ff volgende config in gedachten:

ASUS A8N SLI Premium (PCI Express, socket 939, NFORCE 4 SLI , DDR400, ...
AMD Athlon64 X2 4800+ (Socket 939, 2.4GHz, Boxed, Dual Core)
XFX GeForce 7900GT 256MB DDR3 TV-Out Dual DVI (PCI-E) 2 stuks
G-Skill PC3200 2.5-3-3-6 2x1024MB NS
WD 250Gb 16Mb SATA II WD2500KS
Sound blaster X-Fi Platinum
NEC DVD +/- Rewriter 4551 Black OEM Labelflash
NEC DVD rom drive DV-5800D Black
Thermaltake ARMOR Black with Window
Coolermaster Real Power 550W SLI (RS-550-ACLY)

ofwel de SLI opstelling veranderen naar 1 XFX7900gtx

Davion

Legacy Member
Kzou dit veranderen:

- Ander mobo, een MSI K8N Neo4-FI
- AMD A64 X2 4400+
- 1x7900GTX
- BenQ DW-1650 DVD brander.
- Andere voeding, van Antec/Enermax/OCZ/Tagan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan