Archief - New Interne & Externe HD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

solix

Legacy Member
Die seagate is wel goed want ik heb mij die ook aangeschaft. Hij stil en snel. Die externe is ook goed zen.

Yank

Legacy Member
Als externe zou ik gewoon een enclosure (Icy Box is vrij bekend en goed) met een HD naar keuze nemen (let we op IDE/SATA aansluiting van enclosure en hd). Komt goedkoper uit en je kunt schijf makkelijk wisselen zonder verlies van garantie.

Stancke

Legacy Member
Yankee zei:
Als externe zou ik gewoon een enclosure (Icy Box is vrij bekend en goed) met een HD naar keuze nemen (let we op IDE/SATA aansluiting van enclosure en hd). Komt goedkoper uit en je kunt schijf makkelijk wisselen zonder verlies van garantie.


Icy-Boxen is iets voor mij,maar mijn is een hardware-noob:p

Davion

Legacy Member
Zijn beiden goed, maar kzou ook eerder doen wat Yankee zegt.

Stancke

Legacy Member
Allez,soit.

M'n maat is al een stap dichter bij de aankoop ervan.

Nu heeft hij nog een vraag.

Zijn PC is niet meer zo modern (2400+) en waarschijnelijk is het dus een ATA-aansluiting? (of IDE? Hoe kan hij dat zien/weten?)

Nu,de laatste PC's draaien op SATA zeker?

Als hij nu binnen x-aantal jaar een nieuwe PC koopt en die aansluiting is SATA,kan hij dan nog zijn ATA-schijf (of IDE-schijf) gebruiken of is dat vuilbak?

Bedankt!

Davion

Legacy Member
IDE = ATA, hij zal idd IDE hebben.
Ik vrees er een beetje voor, ik denk dat binnen dit en een jaar of 2 er geen IDE poorten meer op het mobo worden geplaatst, tegenwoordig 1 bij de allernieuwste, en als eens de opticals ook op SATA gaan zal het rap met de IDE kabel gedaan zijn denk ik.

Stancke

Legacy Member
Dus nu zitten we in een padstelling:p

Wat zou hij dan eventueel moeten kopen om die op zijn PC nu en later te kunnen gebruiken? Converter ofzo?

Bedankt!

Frado2005

Legacy Member
Davion zei:
IDE = ATA, hij zal idd IDE hebben.
Ik vrees er een beetje voor, ik denk dat binnen dit en een jaar of 2 er geen IDE poorten meer op het mobo worden geplaatst, tegenwoordig 1 bij de allernieuwste, en als eens de opticals ook op SATA gaan zal het rap met de IDE kabel gedaan zijn denk ik.
hoe zit het dan met cd/dvd rom stations :o

Davion

Legacy Member
@Stancke: Nee, niets, gewoon een nieuwe SATA HDD dan.
@frado2005: opticals op SATA :)

nigel555

Legacy Member
wrs noobvraag maar sata??
kbedoel ken satan maar sata niet:p zou er iemand mij dit kort en bondig willen uitleggen dank u

nigel555

Legacy Member
nja moest je gewoon zeggen kijk op wikipedia ging ik het al doen lol
toch bedankt ;)
Ach die sata is da rood kabelke die van min harde schijf loopt lol :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan