Archief - nieuw 3D kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Marbug

Legacy Member
Ik ben van plan om een nieuwe grafische kaart te kope,maar kan iemand mij een goede kaart sugereren rond de 140 en de 150€?
btw, speelt prestaties en kwaliteit veel verschil in het beeld, is er dus goot verschil merkbaar? ik wil deze kopen, voor dat ik er toch een tijdje mee kan doorgaan.

Thx op voorhand

neomitochondria

Legacy Member
AGP of PCI-e? processor?

bij AGP zou ik gaan voor een 9800 pro indien je processor maximum 2,4 ghz is, indien hij hoger is zou ik voor een 6600 GT gaan, en voor PCI-e zou ik dan ook voor een 6600 GT gaan.

Marbug

Legacy Member
systeem specs:
Code:
1-Intel® Pentium® 4 CPU 2.40GHz, 2393MHz, 512KB  .:. (RAM512MB .:. (GFX) NVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8X, (Display) 1280x1024/32bit/75Hz
XP Professional, Service Pack 2 (5.1 - 2600),  36.7GB/76.3GB(48.2%) free
btw het mag natuurlijk ook goedkoper zijn dan 140€ maar ik vermoed dat een goede aan de 150€ zal liggen ;)
en gelieve ook de prijs te vermeden.
(ik zal da onderdeel wsl in zeta of hcw kopen.)

edit, wat is het verschil tussen AGP en PCI-e? :s die ik nu heb is AGP

Davion

Legacy Member
Wat hebde voor voeding?
Kzou een 6600GT aanraden.
Moved naar Aankoopadvies.

Ironpole

Legacy Member
PCI-e is een nieuw soort slot voor videokaarten, AGP is daar de voorganger van. PCI-e is gewoon sneller.

Maar jij moet dus gewoon AGP hebben.

Marbug

Legacy Member
dus de meeste raden deze aan:
MSI, nVidia, NX6600GT-TDE128MB , PCI-Express, SLI 150.3 € (link)
maar die zal dus niet werken op mijn AGP poort?

Marbug

Legacy Member
ik heb men kast ff opengedaan :p
voeding is 350W
maar het merk heb ik niet gevonden, (hij is gemaakt in Tailand modelnr: LPT2) meer weet ik niet

Dakantochnie

Legacy Member
Ironpole zei:
Waarom zijn we (lees: de markt) dan overgeschakelt naar PCI-e? Voor de leut?
Omdat ze moeten natuurlijk. :)
Als je nu nog een nieuw AGP kaartje koopt (een duurder dan toch) is het zonde van het geld.

Ironpole

Legacy Member
dakantochnie zei:
Omdat ze moeten natuurlijk. :)
Als je nu nog een nieuw AGP kaartje koopt (een duurder dan toch) is het zonde van het geld.

Ja, omdat PCI-e de nieuwe videokaartslotstandaard wordt, maar waarom? Als het dan toch niets sneller is?

neomitochondria

Legacy Member
ik zou een 9800 pro halen, want een 6600 GT is gewoon te snel als je maar 2.4 ghz hebt, de 9800 pro is ook goedkoper:niceone:

Dakantochnie

Legacy Member
Ironpole zei:
Ja, omdat PCI-e de nieuwe videokaartslotstandaard wordt, maar waarom? Als het dan toch niets sneller is?
Omdat het naar de toekomst veel sneller de data van de graka kan transporteren dan een AGP slot. Nu is dat nutteloos omdat de huidige graka's nog niet snel genoeg zijn om gebruik te maken van die extra bandbreedte van PCI-E, maar daar komt wel verandering in.

Marbug

Legacy Member
of is het deze:
ASUS, nVidia, GeForce 6600GT PCI-E 128DDR TV/Out DVI-I SLI 142.9 €
:s
maar zo te zien is het allemaal PCI :help:

neomitochondria

Legacy Member
MSi, nVidia, NX6600GT-VTD, 128MB DDR3, TV-OUT, DVI, AGP8X 162.6 €

bij zeta

bij hcw heb ik niets gevonden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan